Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree2lubi to!

Temat: poziom plynu chlodniczego  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008

    poziom plynu chlodniczego

    WP_20151221_12_37_01_Pro.jpg

    Czy Waszym zdaniem poziom plynu jest ok? Był wymieniany przez mechanika dwa miesiace temu ale jak dzisiaj zajrzalem pod maske i spojrzałem na zbiornik to wydawalo mi się ze powinna byc polowa zbiornika a nie tyle. Jaki poziom Wy trzymacie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Masz napisane gdzie jest minimalny stan płynu chłodniczego, wszystko co jest poniżej tego stanu nie jest ok.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    Witam.
    Moim zdaniem płynu w zbiorniku wyrownawczym jest zdecydowanie za mało. Ja cały czas stan płynu mam do strzałek "Max" i nigdy nie ubywa.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Nie zawracał bym Wam głowy gdyby na zbiorniczku było oznaczenie min max. A takiego nie ma. Szukałem z latarką i nic nie widać. Brzmi to śmiesznie ale taka prawda.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    To powiem Ci, że u mnie jest go, (oczywiście sprawdzając na zimnym samochodzie), do tego przetloczenia na zbiorniczku, czyli w połowie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał MaroTancero Zobacz post
    To powiem Ci, że u mnie jest go, (oczywiście sprawdzając na zimnym samochodzie), do tego przetloczenia na zbiorniczku, czyli w połowie
    Dzieki za odpowiedz. Jutro dolewam. Pytanie czy moze byc borygo czy lepiej inny. Jedno wiem, że musi być plyn o normie g12? I pytanie które sie teraz urodziło to gdzie sie podział mój plyn? Widziałem zapoconą uszczelkę ale tą pod deklem wiec to raczej nie przez to. Uszczelkę wymieniam po świętach wiec jakos moze przejeżdżę ten okres.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    Co do dolewki płynu, to nie wiem który będzie bardziej odpowiedni. Znajomy dolewal ostatnio płyn Dynagel. Jeśli chodzi o ilość płynu, to może po wymianie tyle miałeś własne i nie zwrociles uwagi? Dolej i obserwuj.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Dolej takiego płynu jaki był zalany. Jeśli nie wiesz jaki to zalej takim, który może być mieszany z innymi (chyba większość jest, Dynagel na pewno). Dolej do maksymalnego poziomu na całkiem zimnym silniku (np. po nocy) i obserwuj czy nie ucieka ale w takich samych warunkach, czyli też na całkiem zimnym silniku

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Polecam również płyn Prestone, można mieszać ze wszystkimi. Te opaski zaciskowe na wężach masz strasznie zapocone, może spróbuj je dokręcić.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    płynu mogło również trochę ubyć go układ się odpowietrzył
    Pozdrawiam


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Cytat Napisał TomaszR Zobacz post
    Nie zawracał bym Wam głowy gdyby na zbiorniczku było oznaczenie min max. A takiego nie ma. Szukałem z latarką i nic nie widać. Brzmi to śmiesznie ale taka prawda.
    Witam
    Kolego TomaszR strzałki odnośnie poziomu masz na zbiorniczku, nawet są na zdjęciu obok króćców do przewodów.
    Opaski masz do wymiany bo widać na nich nalot po płynie czyli już nie trzymają.
    Capsel lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Kolor płynu też nie jest ciekawy. Zapytaj mechanika, jaki płyn wlał oraz czy dokładnie spuścił poprzedni. Zwracam uwagę, że czerwony, serwisowy płyn TUTELA jest świetny, ale nie można go mieszać z innymi, bo lubi się żelować - jest nawet na opakowaniu odpowiednie ostrzeżenie. Jeśli mechanik nie wypłukał układu i zalał innym, podobnym kolorystycznie, płynem to miał prawo zmętnieć.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Na zimnym silniku płynu powinno być równo z przetłoczeniem. U ciebie jest więc go za mało. Teraz pytanie - czy majster za mało wlał, czy gdzieś ci ten płyn znika... jeśli nie sprawdzałeś ile było po robocie, to ustaw auto na równym podłożu (bez spadków), poczekaj aż silnik całkowicie ostygnie ( np rano), weź czarny marker i zaznacz na zbiorniku poziom płynu. Pojeździj, zobacz następnego dnia rano, jeśli nie zauważysz różnicy, to obserwuj codziennie rano przez tydzień - jeśli się nie zmienia, to opieprz mechaniora, zapytaj dokładnie co on ci wlał i uzupełnij tym samym. Jeśli natomiast ubywa - trzeba szukać powodu.
    BTW jak już ktoś zauważył - kolor płynu jest dziwny.. powinien on być niemal przezroczysty (na pewno nie taki mętny) - pytanie wiec jak mechanior zrobił swoją robotę... niedokłądnie spuścił? nalał jakiegoś syfu? WOgóle nie spuścił tylko dolał, i to jeszcze nie tego samego co był? - masz do niego pełne zaufanie? Jeśli nie - o zweryfikowaniu że poziom się nie zmniejsza, zmieniłbym ten płyn w jakimś zaufanym miejscu, albo pod nadzorem (stojąc nad mechanikiem) by mieć absolutną pewność. Warsztatowi nie podoba się że chcesz patrzeć? - zmień warsztat.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Większość płynów jest mieszalnych bo ich bazą jest glikol. Nie ma co panikować. Producenci straszą przed mieszaniem żeby nie kupować konkurencyjnego produktu.
    Kto nie wierzy niech zrobi próbę.

    Wydaje mi się że plastik na zbiorniku (zdjęcie) jest matowy i nie można określić "mętności płynu".
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 22-12-2015 o 22:32

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Większość płynów jest mieszalnych bo ich bazą jest glikol. Nie ma co panikować. Producenci straszą przed mieszaniem żeby nie kupować konkurencyjnego produktu.
    Kto nie wierzy niech zrobi próbę.

    Wydaje mi się że plastik na zbiorniku (zdjęcie) jest matowy i nie można określić "mętności płynu".

    Tak jak kolega pisze zbiornik jest matowy. Przez to zmienia kolor cieczy w zbiorniku. Wlałem dzisiaj plyn marki k2 niestety jestem poza domem a w tutejszym sklepie mieli tylko to. Zaznaczę poziom tak jak pisze RafałWawa bo to jest dobry pomysł i zobaczę co będzie sie działo dalej. Zaciski zmienilem bo tamte faktycznie były skorodowane. Oby płynu nie ubyło. Rafał a masz jakiegoś dobrego i zaufanego mechanika w Warszawie albo okolicach?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zapach plynu chlodniczego.
    Napisany przez Mistyk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-08-2015, 13:28
  2. Wyciek plynu chlodniczego + bulgotanie
    Napisany przez stK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2015, 14:50
  3. Wyciek płynu chlodniczego z dziwnego miejsca
    Napisany przez maxim1988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-09-2013, 11:14
  4. wyciek plunu chlodniczego
    Napisany przez roli03 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-06-2013, 23:28
  5. zapach plynu chlodniczego w 2.4
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-03-2010, 20:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl