Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 125
Like Tree7lubi to!

Temat: Plan na duży serwis - turbosprężarka, automatyczna skrzynia biegów.  

  1. #106
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wolne koło jest i u mnie. Nie wiem po co to dziadostwo dali do cromy. Zamiast hamować silnikiem trzeba deptać po hamulcu. Zużywają się tarcze i auto więcej pali. Wcześniejszy efekt-uślizg na 3-ce do 1900 obr nie jest związany z wolnym kołem.
    Moja Croma hamuje silnikiem. Puszczam gaz i redukuje biegi 3,2,1... Całkiem dobrze jej to wychodzi.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie też hamuje ale tylko do 3 biegu do 1500 obrotów i pozniej właśnie wbija wolne koło do momentu zatrzymania się.

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    U mnie też wrzuca na luz przy 1500 obr. Ale na 3-ce jest to prędkość 50 km/h. I od 50 do 0 zostaje hamulec. Więcej pali bo musi silnik pracować na wolnych obrotach (przy hamowaniu silnikiem jest odcięcie paliwa). A i w poślizg można łatwiej wpaść na lodzie bo trzeba użyć hamulca (w książkach o bezpiecznej jeździe piszą że na lodzie hamujemy silnikiem).
    U mnie jak jest zimna skrzynia (po nocy, gęsty olej) to uślizg nie mija przy 1900 obr ale na 3-ce ciągnie dalej i zmienia na 4-ke przy ok 2500 obr.

    Z automatem jest ten problem że aby przy zimnym silniku wrzucić 4-ke trzeba przekroczyć przepisowe 2000 obr (granica max obrotów na zimnym silniku, której nie powinno się przekraczać). I jak tu dbać o żywotność silnika?
    Później na 4-ce też włącza się wolne koło. Ale na 4-ce u mnie chodzi tylko przez ok 2-3 km. Później obroty spadają (po ogrzaniu oleju w skrzyni automatyka wyłącza lekki uślizg sprzęgła) i już na 4-ce nie ma wolnego koła.

    Ta skrzynia Aisin (a raczej jej oprogramowanie) jest jakieś dziwne. Wie ktoś po co jest to wolne koło/wrzucanie na luz poniżej 50km/h?

  5. #109
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Zawsze możesz zmieniać biegi ręcznie: 3,2,1 hamując silnikiem. Pzdr

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A czy wolne koło nie działa na opcji manual +/- ?

  7. #111
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    A czy wolne koło nie działa na opcji manual +/- ?
    Nie działa. Można śmiało hamować silnikiem.

    pzdr

  8. #112
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Wyczyszczony EGR (profilaktycznie).
    Sprawdzony i wyczyszczony układ paliwowy (pompa, wtryskiwacze) - wszystko w normie. Wtryskiwacze sprawdzone przelewowo (profilaktycznie).
    Wymieniony czujnik temperatury zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania. Przy temperaturze 5 stopni na zimnym silniku wskazywał temperaturę 60 stopni.
    Wymieniłem przewody podciśnienia - były sparciałe.
    Wymieniony olej w skrzyni (dynamicznie) z płukaniem skrzyni.
    Mimo niewielkiego przebiegu świec jedna ze świec zmierzona omomierzem ma 0.8, gdy reszta trzyma 1,2/1,3 - wyskakuje błąd o zbyt niskim/wysokim sygnale z czujnika. Do wymiany.

    Zrobiłem dzisiaj trasę (autostrada). Wszystko działa tak jak trzeba.
    W najbliższym czasie zrobię typowy serwis (olej, filtry) i powinno być OK.


    pzdr

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    U mnie niestety znowu wystąpiło szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów, do tego dziwny dzwięk, ale tylko przy spokojnej jeździe, przy żwawszym naciśnięciu pedału gazu wszystko ok. EGR ponownie został sprawdzony, wszystko ok., czujniki ok., szczelność intercoolera ok. Brak jakichkolwiek błędów. Po wyjęciu turbiny okazało się że miała zaciętą geometrię, do tego luz na ośce i łożyskowanie do wymiany. Zdecydowałem się na kompleksową regenerację, w końcu pozbędę się tego denerwującego dźwięku przypominającego syrenę kartki , zobaczymy jak będzie.

    Mrozek, duzo cię to kosztowało, jezeli to nie tajemnica?

  10. #114
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    U mnie niestety znowu wystąpiło szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów, do tego dziwny dzwięk, ale tylko przy spokojnej jeździe, przy żwawszym naciśnięciu pedału gazu wszystko ok. EGR ponownie został sprawdzony, wszystko ok., czujniki ok., szczelność intercoolera ok. Brak jakichkolwiek błędów. Po wyjęciu turbiny okazało się że miała zaciętą geometrię, do tego luz na ośce i łożyskowanie do wymiany. Zdecydowałem się na kompleksową regenerację, w końcu pozbędę się tego denerwującego dźwięku przypominającego syrenę kartki , zobaczymy jak będzie.

    Mrozek, dużo cię to kosztowało, jeżeli to nie tajemnica?
    Gdzie regenerujesz? Jaki koszt i zakres? Daj koniecznie znać jak wyjdzie.

    Czyszczenie EGR, sprawdzenie wtryskiwaczy i pompy, przeczyszczenie układu - 200 zł
    Czujnik dostałem używany z auta z 2012 roku za 50 zł (nowy 270).
    Węże podciśnienia - 12 zł kosztuje metr.
    Serwis skrzyni 840 zł (w tym środek czyszczący, olej i robocizna). Miło było zobaczyć jak po wymianie oleju nadmiar, który wypłynął ponad rurkę był czerwony :-)
    Poprzednio wymieniałem statycznie i wymieniłem tylko 40%.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 10-03-2016 o 20:36

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Regeneruję tutaj Autokarambol, pełna regeneracja, opis na stronie, cena 1150 zł.
    Pozdr.
    Ostatnio edytowane przez Ali4 ; 11-03-2016 o 17:32

  12. #116
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Daj znać po wszystkim.
    Pzdr

  13. #117
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    Regeneruję tutaj Autokarambol, pełna regeneracja, opis na stronie, cena 1150 zł.
    Pozdr.
    A jak reszta kosztów? Demontaż, montaż, uszczelka? Coś jeszcze?
    pzdr

  14. #118
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Odnosnie calkowitego kosztu to bede wszystko wiedzial dzisiaj, bo odbieram auto. Sprawdzali intercooler, egra, czujniki, przewody, po prostu chcieli dokladnie zdiagnozowac przyczyne szarpania. Zaprowadzilo ich to do niesprawnej turbiny. Wczoraj wszystko zlozyli, zrobili jazde probna i teraz wszystko jest ok. Sama regeneracja w specjalistycznym zakladzie, tak jak pisalem 1150 zl. Jak bede znal calkowity koszt to dam znac.

  15. #119
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    I ciekawe jak z gwizdaniem/wyciem?

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Samochód odebrałem, ale nie zapłaciłem :-), jutro mam się rozliczyć, bo osoby która zajmowała się moim autem nie było. Wycia turbiny brak, szarpania brak, puki co wszystko ok, co do kosztów jutro dam znać bo dalej nie wiem ile :-)


 
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-11-2017, 18:55
  2. Skrzynia biegów automatyczna
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 17:46
  3. Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 24-04-2015, 22:29
  4. Turbosprężarka
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2014, 20:42
  5. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl