Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 125
Like Tree7lubi to!

Temat: Plan na duży serwis - turbosprężarka, automatyczna skrzynia biegów.  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    I tu jest pies pogrzebany... dlatego uważam, ze moja turbina mimo trzymania parametrów "woła o pomoc"
    Nie chcę żeby zdechła mi 3000 km od domu w trakcie relaksującej podróży.
    Jakie trasy planujesz po 3 kkm od domu? Trasa do Gibraltaru czy za koło podbiegunowe w Norwegi "to" tylko ~2,5 kkm. Ja kilkakrotnie jeździłem autem do Bułgarii czy Grecji i nie miałem żadnych problemów w trasie z moimi Fiatami /Punto II, Stilo, Croma/. Po co zakładać że poważna usterka dopadnie Cię w trasie, równie dobrze może zabraknąć Ci paliwa na autostradzie co mnie o mało nie spotkało w środku nocy w Rumunii. Rumuni otworzyli nową autostradę ale zapomnieli o stacjach benzynowych . Byłem spokojny bo miałem full assistance na Europę. Moim zdaniem lepsze jest wrogiem dobrego i jeżeli autko jeździ bezproblemowo to lać paliwo i śmigać a kasę trzymać na ewentualną naprawę.
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 15-02-2016 o 14:44
    pezet3 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Jakie trasy planujesz po 3 kkm od domu? Trasa do Gibraltaru czy za koło podbiegunowe w Norwegi "to" tylko ~2,5 kkm. Ja kilkakrotnie jeździłem autem do Bułgarii czy Grecji i nie miałem żadnych problemów w trasie z moimi Fiatami /Punto II, Stilo, Croma/. Po co zakładać że poważna usterka dopadnie Cię w trasie, równie dobrze może zabraknąć Ci paliwa na autostradzie co mnie o mało nie spotkało w środku nocy w Rumunii. Rumuni otworzyli nową autostradę ale zapomnieli o stacjach benzynowych . Byłem spokojny bo miałem full assistance na Europę. Moim zdaniem lepsze jest wrogiem dobrego i jeżeli autko jeździ bezproblemowo to lać paliwo i śmigać a kasę trzymać na ewentualną naprawę.
    np. do Hiszpanii i Portugalii.
    Ty masz 500 km mniej jadąc do Grecji :-)
    Również mam za sobą kilka wypadów po Europie m in. Włochy, Chorwacja, Szwecja, Dania i też Fiatami. Zwykle ponad odległość umożliwiającą holowanie auta do domu w ramach assistance. Nieważne czy jesteś 1500 km od domu, czy 3000 w przypadku poważnej awarii wpadasz w inny poziom kosztów naprawy niż w PL (mam na myśli cywilizowane kraje).
    Jakkolwiek, nie chce mi się pisać tego samego w kółko... Nie chodzi mi o to, zęby wymienić coś sprawnego. Jeśli planujesz przejechać kolejne 100 kkm. km autem, które przejechało 240 kkm to warto sprawdzić czy pewne podzespoły nie są na wykończeniu. Choćby turbo (gwiżdżące/wyjące na zimnym), sprawdzić i przeczyścić wtryskiwacze (ew. zregenerować), zbadać sterownik skrzyni biegów, wypłukać i zmienić olej w skrzyni, przeczyścić kolektor i egr. Oczywiście istnieje ryzyko, że padnie coś innego... jasne :-) Jakkolwiek tego typu przegląd daje odrobinę więcej pewności.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Mam propozycję: kupić turbo po regeneracji (lub używkę po wypadku) oraz zapasowy alternator i wozić to sobie w bagażniku na długich trasach. Jak się oryginał nie zepsuje w ciągu kilku lat to odsprzedać przed zbyciem auta. Dużo miejsca nie zajmie a nie skubną w razie czego kosmicznych kwot przy ew wymianie za granicą.
    Niestety ze skrzynią ten numer nie przejdzie.
    mrozek lubi to.

  5. #79
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Mam propozycję: kupić turbo po regeneracji (lub używkę po wypadku) oraz zapasowy alternator i wozić to sobie w bagażniku na długich trasach. Jak się oryginał nie zepsuje w ciągu kilku lat to odsprzedać przed zbyciem auta. Dużo miejsca nie zajmie a nie skubną w razie czego kosmicznych kwot przy ew wymianie za granicą.
    Niestety ze skrzynią ten numer nie przejdzie.
    Dobre :-)

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  6. #80
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ale to nie żart. Sam kiedyś zastanawiałem nad wożeniem alternatora na długich trasach, bo to podobno najbardziej awaryjny element w cromie.

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Też bym chyba nie pchał się w naprawy rzędu 5-6 tyś. (no chyba że coś by mi ewidentnie zepsuło się), popieram zdanie przedmówców żeby pchnąć to auto i kupić coś z mniejszym przebiegiem.

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kierowanie się przebiegiem w dzisiejszych czasach to nie zbyt dobry pomysł.

  9. #83
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    Też bym chyba nie pchał się w naprawy rzędu 5-6 tyś. (no chyba że coś by mi ewidentnie zepsuło się), popieram zdanie przedmówców żeby pchnąć to auto i kupić coś z mniejszym przebiegiem.
    Serwis za 5-6 tys. to nie jest wielki problem. Nie kupie lepszego auta dopłacając 5-6 tys. do tego co dostanę za Cromę. Gra nie warta świeczki. Jeśli zmienić to na 3/4 lata młodsze. Poza tym znam ten egzemplarz.
    Jeśli podejmę decyzję o zmianie auta, to będzie to 2011 i wtedy dopłacę 15-20 000.

    pzdr
    Capsel lubi to.

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Teraz napisze Ci coś tak na poważnie, chociaż dołożył byś do tego auta 20 tyś to dalej nie będzie ono niezawodne, bo to tylko auto. Nawet jak kupisz nowe auto w salonie również nie masz pewności że jest ono 100% niezawodne i można pojechać nim na koniec świata i mieć pewność że nic się nie stanie, bo to również będzie tylko auto a auta niestety są awaryjne. Owszem wówczas naprawią Ci to na gwarancji ale pewności bezawaryjności nie masz żadnej. Mam wrażenie że troszkę przesadzasz z tą zapobiegliwością zachowujesz się troszkę jak hipochondryk, daj na luz i ciesz się życiem. Wpłać sobie te pieniądze na konto i sięgnij po nie wtedy jak samochód odmówi posłuszeństwa. Nie mówię żeby nie naprawiać samochodu na bieżąco i doprowadzić do tego żeby nie dał rady jechać, ale żeby nie szukać problemu tam gdzie go nie ma. Napiszę jeszcze raz, nówki sztuki z tego nie zrobisz.

  11. #85
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Teraz napisze Ci coś tak na poważnie, chociaż dołożył byś do tego auta 20 tyś to dalej nie będzie ono niezawodne, bo to tylko auto. Nawet jak kupisz nowe auto w salonie również nie masz pewności że jest ono 100% niezawodne i można pojechać nim na koniec świata i mieć pewność że nic się nie stanie, bo to również będzie tylko auto a auta niestety są awaryjne. Owszem wówczas naprawią Ci to na gwarancji ale pewności bezawaryjności nie masz żadnej. Mam wrażenie że troszkę przesadzasz z tą zapobiegliwością zachowujesz się troszkę jak hipochondryk, daj na luz i ciesz się życiem. Wpłać sobie te pieniądze na konto i sięgnij po nie wtedy jak samochód odmówi posłuszeństwa. Nie mówię żeby nie naprawiać samochodu na bieżąco i doprowadzić do tego żeby nie dał rady jechać, ale żeby nie szukać problemu tam gdzie go nie ma. Napiszę jeszcze raz, nówki sztuki z tego nie zrobisz.
    Zgadzam się z Tobą, zdaję sobie z tego sprawę. Miałem kilka aut w życiu, również nowe. Żadne nie miało przebiegu ponad 200 kkm. Nie chcę nic robić na siłę a już na pewno wydawać pieniądze bez sensu. Chciałbym jedynie wyeliminować ryzyko typowej i popularnej usterki, z rzędu tych które można wcześnie wykryć i być może zapobiec. Jak dotąd Croma mnie nigdy nie zawiodła i chciałbym by było tak dalej.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Serwis za 5-6 tys. to nie jest wielki problem. Nie kupie lepszego auta dopłacając 5-6 tys. do tego co dostanę za Cromę. Gra nie warta świeczki. Jeśli zmienić to na 3/4 lata młodsze. Poza tym znam ten egzemplarz.
    Jeśli podejmę decyzję o zmianie auta, to będzie to 2011 i wtedy dopłacę 15-20 000.

    pzdr
    W jakimś sensie rozumiem to, i mam podobny dylemat: zainwestować w nowe/inne, czy pojeździć jeszcze croma rok-dwa? Zakup tzw "młodszego" imho nie rozwiązuje do końca problemu, bo diabli wiedzą w jakim stanie ono jest (mimo ze młodsze) - ponadto i tak w taki zakup " z rynku wtórnego" trzeba włożyć parę tyś robiąc to co się zwykle w takiej sytuacji robi (płyny, filtry, rozrząd to standard, ale zwykle też jakieś problemy wychodzą zaraz po zakupie - bo większość ludzi sprzedaje auto gdy coś się z nim dzieje a nie po upływie określonego czasu). Jeśli więc kupować to tylko nowe ( z mojej perspektywy), a to wymaga większej dopłaty.
    Moja Croma póki co jest przewidywalna (mimo ponad 250 tyś przebiegu - ale pewnego bo od nowości w moich rękach) - znam to auto, wiem co kiedy było robione, jak się zachowuje itp,. Z "nowym-starym" - tego by nie było. Ale nie wymieniam profilaktycznie części ( to nie samolot, że resurs się kończy - bo musiałbym już wymienić dwumas ze sprzęgłem, zrobić skrzynię M32, wymienić altka po raz kolejny, może i wtryski... a póki co te elementy pracują mimo że są starsze niż "średnia przewiduje"). Mam assistance, które w trasie przydało mi się dwa razy: raz gdy jeszcze auto było na gwarancji ( w Niemczech padł alternator, ale od tamtego czasu jeźdzę na tym wymienionym i jest OK), i drugi raz w tym roku gdy padła kostka na 3-cim wtryskiwaczu ( 20km od W-wy gdy wracałem z 5 tyś km wyprawy na południe Europy :/). Jak widać - to co zawiodło - nie znajduje się na liście rzeczy które chcesz profilaktycznie wymienić...
    Mozesz więc zapłacić kupę kasy a i tak coś cię zaskoczy w trasie..
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 16-02-2016 o 14:23

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    padła kostka na 3-cim wtryskiwaczu ( 20km od W-wy gdy wracałem z 5 tyś km wyprawy na południe Europy :/)
    Taki zbieg okoliczności, ostatnio byłem w Warszawie na targach i kilka kilosów od celu podziało mi się dokładnie to samo, też na 3 cylindrze. Akurat zaraz przy hali targów był warsztat, chłopaki podpięli kompa, popsikali porządnie kontakt sprayem i wróciłem sprawnym autem do Krakowa.

    P.S. Gość w serwisie jak zobaczył cromkę, zrobił wielkie oczy i pytał co to za auto bo pierwsze widzi

  14. #88
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Najprawdopodobniej zdecyduję się na: czyszczenie łopatek, kierownic turbosprężarki + sprawdzenie szczelności wszystkich połączeń, czyszczenie dolotu i EGR, sprawdzenie wtryskiwaczy i ew. czyszczenie/naprawa, dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów.

    Z tego co widzę, wszyscy (niezależnie od przebiegu) mają objaw pewnego zagubienia sterownika skrzyni co ma zrobić przy ok. 50 km/h. Czy zostać na 3 i może jednak na 4 biegu.
    Przeglądając net nie znalazłem żadnych przeciwwskazań do wymiany dynamicznej oleju w związku z przebiegiem. Przy 203 kkm wymieniałem olej statycznie.


    pzdr

    Piotr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Czy u Ciebie automat zmienia bieg z 3 na 4 przy 50km/h? Pytam bo u mnie skrzynia wrzuca 4 dopiero przy 70 km/h i nie ma możliwości nawet samemu to wymusić wcześniej

  16. #90
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Czy u Ciebie automat zmienia bieg z 3 na 4 przy 50km/h? Pytam bo u mnie skrzynia wrzuca 4 dopiero przy 70 km/h i nie ma możliwości nawet samemu to wymusić wcześniej
    To nie tak. Faktycznie wrzuca przy ok. 70 km/h a zwalniając redukuje w przedziale 70-50. Ten zakres 50-70 jest dla niej dość kłopotliwy. Zależnie sposobu od operowania gazem ona wybiera 4 albo 3 i sporadycznie, od czasu do czasu bywa, ze nie wie co ma wybrać.

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Mam pomysł. Podłącze się do Multiecuscan i zaznaczę prędkość, obroty i bieg na wykresie. Przejadę się po mieście i zobaczymy jak zmienia.


 
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-11-2017, 18:55
  2. Skrzynia biegów automatyczna
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 17:46
  3. Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 24-04-2015, 22:29
  4. Turbosprężarka
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2014, 20:42
  5. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl