Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 125
Like Tree7lubi to!

Temat: Plan na duży serwis - turbosprężarka, automatyczna skrzynia biegów.  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    To samo chcialem powiedzieć. Turbo ktore trafi do sprawdzenia z reguly okazuje sie do regeneracji ☺ chyba ze ma sie zaufana osobe ktora faktycznie przyjrzy sie temu i powie jak faktycznie jest. U mnie turbo rowniez gwizdalo i swistalo. Teraz siedzi nowe i jest cisza.
    Krótko mówiąc nowe turbo nie gwiżdże. Ile już na nim zrobiłeś? Przy jakim przebiegu wymieniałeś?

    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Rozciągnągnałem go trochę i nawet ciśnienie wygląda bardzo podobnie w okolicach 2700 obrotów, też tak spada
    Załącznik 22664
    Tak, też na to zwróciłem uwagę. Czy Twoja tez gwiżdże na zimnym?
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post



    Tak, też na to zwróciłem uwagę. Czy Twoja tez gwiżdże na zimnym?
    Napewno nie gwiżdże Tak jak na filmiku który wstawiles. Na zimnym głośniej słyszę świst z prawej strony deski.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Zrobilem niewiele moze z 2000km. Przebieg jakies 220tys. A zdecydowalem sie na wymiane bo robilem moc a nie widzialo mi sie regenerowac starej.

  5. #49
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Toper Zobacz post
    Ta z 150KM z DPF nówka sztuka kupiona w 2005 roku (we Francji) i od nowości w jednych rękach, ale teść tak jak pisałem olej co 10kkm i dedykowany do DPF. Pomimo dbałości o samochód, jeden wtrysk musiał jednak regnerować, również wymieniał wtyczki od wtryskiwaczy - znana przypadłość, zwróć na to uwagę. Wymieniał też kolektor ssący bo klapy szwankowały, wymienił na nowy. Teraz ma ok 260kkm i nic się z turbo jak i ze skrzynią M32 (ręczna) nie dzieje (ale w skrzyni olej zmieniany co 60kkm).
    Drugą kupił 2010, ma 60 kkm więc statystycznie nic jej nie jest, po prostu jeździ. Kupiona w ASO Fiat we Francji.
    Trzecią mam ja, 2007 126kkm teraz ma, kupiłem dosyć tanio i z małym przebiegiem, bo sławna skrzynia M32 miała rozwalone łożyska.
    Reasumując. Jak się dba tak się ma, aczkolwiek np. te wtyczki to nie do przewidzenia, auto weszło w tryb awaryjny, nie ciągnęło, a to taka pierdółka była. Drugi śmieszny problem, to kable od el. pompy wspomagania. Też znany problem, też pierdółka. Poza tym nic się nie dzieje.

    No to jeszcze ciekawostka Marea 1.9JTD 385kkm i turbina od nowości nie ruszana :-) ale olej też co 10kkm wymieniany i samochód też od nowości w rodzinie.

    Lybre kupiłem z prawdopodobnym przebiegiem 150kkm teraz ma ok 335kkm i tylko kierownice się zastały.

    Acha i pamiętaj, że jakby co (silnik się rozbiegał) to wysoki bieg, hamulec na maxa i puszczasz sprzęgło, żeby go zgasić, może się uda

    Pozdrawiam
    Toper
    Czy turbiny w tych Cromach gwiżdżą na zimnym? Jeśli gwiżdżą to od jakiego przebiegu?

    pzdr

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U teścia w Gp 1.9 jtd 8v 120 km turbina gwizda tak jak na filmiku od 4 lat. Wszyscy mówili że padnie, od tamtego momentu przejechał już prawie 80 tyś km i jeździ dalej

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    @Mrozek: jak dalej Cię interesuje serwis turbiny to po rozmowie z moim szefem może polecić z czystym sumieniem serwis Gładysek w Krakowie: Gładysek | Serwis Samochodowy Bosch i Obsługa Warsztatów Panowie zajmują się również wtryskami itd.
    Regeneracja turbin | Naprawa turbosprężarek | Gładysek Generalnie cena za regeneracja to koszt około 1200 PLN.

  8. #52
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    @Mrozek: jak dalej Cię interesuje serwis turbiny to po rozmowie z moim szefem może polecić z czystym sumieniem serwis Gładysek w Krakowie: Gładysek | Serwis Samochodowy Bosch i Obsługa Warsztatów Panowie zajmują się również wtryskami itd.
    Regeneracja turbin | Naprawa turbosprężarek | Gładysek Generalnie cena za regeneracja to koszt około 1200 PLN.
    Dzięki za info. Trochę daleko dla dla mnie, może wysyłka. Jeśli się zdecyduję, to wezmę ich pod uwagę.

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    U teścia w Gp 1.9 jtd 8v 120 km turbina gwizda tak jak na filmiku od 4 lat. Wszyscy mówili że padnie, od tamtego momentu przejechał już prawie 80 tyś km i jeździ dalej
    Moja też gwiżdże od dawna, mam wrażenie, że coraz głośniej. Wycie nie obwieszcza niczego dobrego, raczej koniec...

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    @Mrozek: jak dalej Cię interesuje serwis turbiny to po rozmowie z moim szefem może polecić z czystym sumieniem serwis Gładysek w Krakowie: Gładysek | Serwis Samochodowy Bosch i Obsługa Warsztatów Panowie zajmują się również wtryskami itd.
    Regeneracja turbin | Naprawa turbosprężarek | Gładysek Generalnie cena za regeneracja to koszt około 1200 PLN.
    Twój szef siedzi w temacie turbin czy robi mechanikę? Pytam z ciekawości bo jestem z Krakowa a wiedza nt polecanych fachowców jest przydatna, tylko ciekaw jestem czemu akurat te warszaty poleca.

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    37
    Auto
    Lancia Lybra 2.4JTD
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Czy turbiny w tych Cromach gwiżdżą na zimnym? Jeśli gwiżdżą to od jakiego przebiegu?

    pzdr
    W żadnej z nich nie gwiżdżą... a przynajmniej ja tego nie słyszę.

    Pozdrawiam
    Toper

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    113
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Twój szef siedzi w temacie turbin czy robi mechanikę? Pytam z ciekawości bo jestem z Krakowa a wiedza nt polecanych fachowców jest przydatna, tylko ciekaw jestem czemu akurat te warszaty poleca.
    Ogarnia mechanikę i diagnostykę, tematy turbin również natomiast poleca ten warsztat z doświadczenia-zrobili dla jego klientów paręnaście turbin z dobrym skutkiem. Poznał ich przy okazji szkolenia z układów CR Boscha i tak się zaczęła współpraca.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Toper Zobacz post
    W żadnej z nich nie gwiżdżą... a przynajmniej ja tego nie słyszę.

    Pozdrawiam
    Toper
    I tu jest pies pogrzebany... dlatego uważam, ze moja turbina mimo trzymania parametrów "woła o pomoc"
    Nie chcę żeby zdechła mi 3000 km od domu w trakcie relaksującej podróży.

    pzdr

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1.9 150km automat
    Rocznik
    2005
    Ja tam gladyska polecic nie moge. regeneracja raczej zrobiona slabo za to kosmicznie drogo. Jak bede mial chwile i sily to opisze przebieg naprawy u nich.
    pozdr

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    77
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Mysle ze autor tematu jest przewrazliwiony. Jesli chcesz miec spokojna glowe to kup sobie nowe auto. W starym zawsze cos moze sie zepsuc. Jak nie skrzynia to turbo lub cos podobnego. Ja mam krowe z 2006 z przbiegiem 95000 km, ksiazka serwisowa, zadbana itp. Itd.Jezdzilem nia rok po uk bez zadnych problemow. W tym okresie przejechalem 20000 km i super zadowolony bylem. Pierwsza podroz do pl z uk. Grudzien, snieg, wiatr, niemiecka autostrada, srodek nocy i awaria. Check engine sie zaswiecil auto stracilo moc. max 40 km/h na autobahnie, pod gorke redukcja do 2 -25 km/h. H..... Mnie strzelal ale nic udalo doczlapac sie do "cpn". Sprawdzam kompem wsio ok blod nieznany. Wykasowany blad nie powraca ale auto chodzi na 2 czasem na 3 cylindrach. Zdechl nawet nie odpala. Dzwonie po pomoc drogowa. Mechanik szuka, sprawdza przez 40 min i nic. Laweta ustawiona auto zaczepione do wciagniecia i krzyk. Latarka zostala pod maska.mechanik lapie za latarke i zauwaza ze wtyczka na gorze filtra paliwa jest luzna. Klik i auto chodzi jak ta lala. Podroz do pl potem do uk lux zero problemow. Pech syracilem 3 h, nerwy I zaufanie do auta. Nadal mam krowe jezdze sporo i jestem zadowolony. Instalacji elektrycznej, turba, skrzni itp. Nie wymieniam bo i po co. Jak sie cos zepsuje to wtedy naprawie.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał jarokuc Zobacz post
    Mysle ze autor tematu jest przewrazliwiony. Jesli chcesz miec spokojna glowe to kup sobie nowe auto. W starym zawsze cos moze sie zepsuc. Jak nie skrzynia to turbo lub cos podobnego. Ja mam krowe z 2006 z przbiegiem 95000 km, ksiazka serwisowa, zadbana itp. Itd.Jezdzilem nia rok po uk bez zadnych problemow. W tym okresie przejechalem 20000 km i super zadowolony bylem. Pierwsza podroz do pl z uk. Grudzien, snieg, wiatr, niemiecka autostrada, srodek nocy i awaria. Check engine sie zaswiecil auto stracilo moc. max 40 km/h na autobahnie, pod gorke redukcja do 2 -25 km/h. H..... Mnie strzelal ale nic udalo doczlapac sie do "cpn". Sprawdzam kompem wsio ok blod nieznany. Wykasowany blad nie powraca ale auto chodzi na 2 czasem na 3 cylindrach. Zdechl nawet nie odpala. Dzwonie po pomoc drogowa. Mechanik szuka, sprawdza przez 40 min i nic. Laweta ustawiona auto zaczepione do wciagniecia i krzyk. Latarka zostala pod maska.mechanik lapie za latarke i zauwaza ze wtyczka na gorze filtra paliwa jest luzna. Klik i auto chodzi jak ta lala. Podroz do pl potem do uk lux zero problemow. Pech syracilem 3 h, nerwy I zaufanie do auta. Nadal mam krowe jezdze sporo i jestem zadowolony. Instalacji elektrycznej, turba, skrzni itp. Nie wymieniam bo i po co. Jak sie cos zepsuje to wtedy naprawie.
    Nie doszło więc do żadnej poważnej awarii w Twojej Cromie :-) Przy 95 tys km jest mniejsze prawdopodobieństwo awarii niż przy 250 tys. Elementy mają określoną żywotność. Mając na myśli duży przegląd, chciałbym sprawdzić stan ich zużycia. Jeśli coś jest na wykończeniu to lepiej to naprawić/wymienić. Zwykle wcześniejsze wykrycie pozwala na uniknięcie kłopotów i większych kosztów. To nie jest przewrażliwienie a zapobiegliwość.
    Jeśli nowa turbina nie gwiżdże to znaczy, że coraz głośniej gwiżdżąca ma już jakiś defekt. Generalnie to jest kwestia podejścia do filozofii serwisowania. Albo dojeżdża się do awarii, albo stara się jej uniknąć. Nie chciałbym by zlekceważenie np. odgłosów turbo spowodowało, że się rozleci w uszkodzi silnik, albo zlekceważenie złej pracy sterownika doprowadzi do uszkodzenia skrzyni. Oczywiście wskazany jest umiar i tzw. "złoty środek". Nie zdecydowałem jeszcze co zrobię, najpewniej zacznę od solidnego przeglądu. Sprawdzę stan sterownika skrzyni, turbo i wtryskiwaczy. Być może wystarczy dynamiczna wymiana oleju w skrzyni, czyszczenie turbo i i kolektora i czyszczenie wtryskiwaczy. Dzisiaj tego nie wiem.

    pzdr

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Ja troche nie rozumiem tej nagonki. Ktos planuje dalsza podroz a chce ja odbyc bez niespodzianek. Planuje wiekszy serwis co wyjdzie Cromie tylko na dobre. Ja mu do kieszeni nie zagladam. Jak go stac to dlaczego mialby tego nie robic? Zadne inwestycje w samochod sie nie zwracaja. A jezeli nie planuje samochodu w najblizszym okresie sprzedawac to tym bardziej ma to jakies uzasadnienie. A co do nowych.. teraz ciezko o dobre auto. Wszystko robione pod dyktando ksiegowych..
    mrozek i CzarnyGD lubią to.


 
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-11-2017, 18:55
  2. Skrzynia biegów automatyczna
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 17:46
  3. Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 24-04-2015, 22:29
  4. Turbosprężarka
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2014, 20:42
  5. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl