Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 125
Like Tree7lubi to!

Temat: Plan na duży serwis - turbosprężarka, automatyczna skrzynia biegów.  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    Plan na duży serwis - turbosprężarka, automatyczna skrzynia biegów.

    Po przejrzeniu dostępnych na rynku pojazdów do 40 tys. zł postanowiłem zostawić sobie Cromę na kolejne 3-4 lata /ok. 100 000 km.
    Ma w tej chwili 237 000 km przebiegu.
    Nie lubię by auto jeździło na lawecie, nie zajeżdżam podzespołów do końca i staram się nie dopuszczać do awarii, które można przewidzieć.

    Turbosprężarka.

    Trzyma parametry, ale ma już swój przebieg. Najlepiej podrzucić ją do dobrego warsztatu póki jest szczelna, nie puszcza oleju i da się ją zregenerować.
    Zastanawiam się co jest lepsze. Częściowa regeneracja bez ruszania geometrii czy pełna (zostaje tylko obudowa) i tzw. święty spokój na kolejne lata?
    Wydaje mi się, że lepsza opcją będzie wymienić wszystko. Warsztat zapewne oceni które części można zostawić... tak by wytrzymały w okresie gwarancji :-)
    Geometria to 150 zł, wolałbym wymienić i mieć spokój. Słyszałem, że w Pruszkowie jest zakład, który daje 24 miesiące gwarancji na regenerowane turbosprężarki.
    Macie jakieś doświadczenia w sprawie regeneracji turbosprężarek?

    Skrzynia biegów (AISIN).

    Skrzynia ogólnie działa dobrze, sporadycznie zdarza jej się zacinanie-szarpanie podczas jazdy (kiedy jest rozgrzana/ prędkość ok. 50 km/h, niskie obroty, delikatne operowanie gazem) czego przyczyną najprawdopodobniej jest sterownik. Biegi (P,R,D) wchodzą bezproblemowo, bez hałasu i szarpania. Chciałbym podjechać do dobrego warsztatu, który sprawdzi ją dokładnie i zrobi co trzeba by przez następne 100 000 km nie działo się nic złego.
    Robiliście coś ze skrzynią AISIN? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

    Estetyka.
    To proste :-) Kilka poprawek lakierniczych, wymiana plastikowej nakładki na próg wewnątrz kabiny z tyłu (ułamany kawałek) i będzie OK.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    29
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Moja rada - jeśli turbo na razie jest ok to go nie ruszaj. Turbo ze zmienna geometria jest trudno zregenerować - brak części. Kolega był do tego przymuszony i w ciągu roku robił trzy reklamacje.
    Ewentualnie można dobrze je przeczyścić.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Nie wiem ile w tym racji ale słyszałem do Cinka (cinsoft.pl), że regeneracja turbo w naszych autach to jest takie rzeźbienie w g... Właśnie przez brak części w dobrej cenie. Jeśli ma to być zrobione dobrze to koszt części do regeneracji zrówna się z kosztem zakupu nowej turbiny. To tylko zasłyszana opinia, co prawda od gościa, który się na tym chyba zna.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    https://www.facebook.com/Regeneracja...00944/?fref=ts
    link do faceboka,niby daja gwarancje na 3 lata ,można zadzwonić/napisać i podpytać.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał marco_o Zobacz post
    Moja rada - jeśli turbo na razie jest ok to go nie ruszaj. Turbo ze zmienna geometria jest trudno zregenerować - brak części. Kolega był do tego przymuszony i w ciągu roku robił trzy reklamacje.
    Ewentualnie można dobrze je przeczyścić.
    Przejrzałem wcześniej fora i sporo tych turbin z powodzeniem zregenerowano w Alfach i Oplach. Słyszałem zupełnie odwrotnie, ze z częściami nie ma problemu. Być może z racji popularności coś się zmieniło i pewnie warsztat warsztatowi nierówny... Ceny z geometrią to 850-1200 zł. Nowa poza ASO kosztuje 2500 zł (55211063). Bez urazy, ale zależy mi na opiniach osób, które regenerowały swoje turbiny, a nie coś na ten temat słyszały.

    pzdr


    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    https://www.facebook.com/Regeneracja...00944/?fref=ts
    link do faceboka,niby daja gwarancje na 3 lata ,można zadzwonić/napisać i podpytać.
    Dzięki, 3 lata to całkiem sporo. Zapytam ich o opinię.

    pzdr


    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Nie wiem ile w tym racji ale słyszałem do Cinka (cinsoft.pl), że regeneracja turbo w naszych autach to jest takie rzeźbienie w g... Właśnie przez brak części w dobrej cenie. Jeśli ma to być zrobione dobrze to koszt części do regeneracji zrówna się z kosztem zakupu nowej turbiny. To tylko zasłyszana opinia, co prawda od gościa, który się na tym chyba zna.
    Ktoś tam jednak to robi i daje coraz dłuższe gwarancje. Pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 04-02-2016 o 17:02
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jak ci auto chodzi dobrze to po co szukać "dziury w całym". Skrzynia i turbo zwykle nie pada nagle. Powymieniać oleje, filtry i jeździć...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Jak się czegoś dowiesz to napisz proszę

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Rozważam też zakup nowej turbosprężarki. Pewnie byłoby lepiej. Z drugiej strony ciekawe ile pożyłaby moja turbina po czyszczeniu?

    pzdr


    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Jak ci auto chodzi dobrze to po co szukać "dziury w całym". Skrzynia i turbo zwykle nie pada nagle. Powymieniać oleje, filtry i jeździć...
    Lucek, lubię mieć ten komfort. Skoro nie zmienię auta i ma ono pojeździć, to chcę zapobiec większym awariom. Turbina poza tym, że przestanie działać, może narobić szkody w silniku.
    Jestem skłonny wydać kasę by mieć spokój z tymi rzeczami przez te 3-4 lata. Skrzynie AISIN zwykle szwankują ok. 250 tys km, turbiny też rzadko żyją dłużej. Po co robić sobie nieprzyjemne niespodzianki? :-)
    Filtry, oleje, płyny wymieniam na bieżąco. Tu chodzi o grubszy temat :-)

    Cytat Napisał marco_o Zobacz post
    Moja rada - jeśli turbo na razie jest ok to go nie ruszaj. Turbo ze zmienna geometria jest trudno zregenerować - brak części. Kolega był do tego przymuszony i w ciągu roku robił trzy reklamacje.
    Ewentualnie można dobrze je przeczyścić.
    Marco, w jakim warsztacie robił to kolega? Wolałbym na nich nie trafić.


    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Jak się czegoś dowiesz to napisz proszę
    Oczywiście :-) Już napisałem. czekam na odpowiedź. Widzę na ich profilu, że mają teraz taka turbinę na stole z Alfy 159. I tu własnie coś czego należy unikać... napisali:

    "Na warsztacie Alfa Romeo, auto było ujeżdżane do samego końca :-(
    Turbina puściła olej na intercooler i auto dostało samozapłonu.
    Miejmy nadzieję, że zostało w porę zgaszone...
    Turbinka juz wyjęta i bierzemy się za regenerację, po montażu będzie wiadomo czy wszystko z autkiem ok ."

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 04-02-2016 o 17:10

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Widziałem tą alfe, ciekawe jaki nalot miała

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Z turbosprężarką to jest tak że nie ma możliwości zastosowania części takich jak fabrycznie były zamontowane, zastosowanie zamienników wyprodukowanych głównie w Chinach niczym dobrym się nie skończy. To że ktoś obiecuje że będzie dobrze to znaczy że obiecuje i nic więcej. Jeżeli samochód nie połyka oleju w zastraszającym tempie i sprężarka trzyma parametry to nie ruszaj bo nic nie zmienisz. I nie ma to nic wspólnego z byciem przezornym. Turbo sprężarka nie psuje się na raz i zawsze daje wcześniej o sobie znać. Zrobisz oczywiście jak uważasz nikt bogatemu nie zabroni naprawiania sprawnych rzeczy ale to pieniążki wrzucone w błoto i żadnej gwarancji że będzie jeździło bez żadnej awarii.
    mirek8423 lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ja bym wolał (zamiast pakować w remont) wyłożyć te kilka tyś zł i kupić Cromę z mniejszym przebiegiem. Albo jeździć tak jak jest i sprzedać za 3 lata.
    Kolego Mrozek, czy długie robisz trasy?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Z turbosprężarką to jest tak że nie ma możliwości zastosowania części takich jak fabrycznie były zamontowane, zastosowanie zamienników wyprodukowanych głównie w Chinach niczym dobrym się nie skończy. To że ktoś obiecuje że będzie dobrze to znaczy że obiecuje i nic więcej. Jeżeli samochód nie połyka oleju w zastraszającym tempie i sprężarka trzyma parametry to nie ruszaj bo nic nie zmienisz. I nie ma to nic wspólnego z byciem przezornym. Turbo sprężarka nie psuje się na raz i zawsze daje wcześniej o sobie znać. Zrobisz oczywiście jak uważasz nikt bogatemu nie zabroni naprawiania sprawnych rzeczy ale to pieniążki wrzucone w błoto i żadnej gwarancji że będzie jeździło bez żadnej awarii.
    Python, części Melett to nie chińszczyzna. Samochód nie połyka oleju, ale nie wiem czy turbina wytrzyma jeszcze 100 000 km, a nie lubię niespodzianek. Żeby się tego dowiedzieć, ktoś musi do niej zajrzeć i sprawdzić w jakim jest stanie. Tak jak opon nie dojeżdża się do zera, tak można sprawdzić stopień zużycia innych urządzeń. Nie pisz, że założenie nowej, czy też dobrze zregenerowanej sprężarki nic nie da... bardzo istotnie zmniejszy ryzyko wystąpienia awarii. Nie jest to więc wyrzucanie pieniędzy w błoto.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Ja bym wolał (zamiast pakować w remont) wyłożyć te kilka tyś zł i kupić Cromę z mniejszym przebiegiem. Albo jeździć tak jak jest i sprzedać za 3 lata.
    Kolego Mrozek, czy długie robisz trasy?
    Lucek,

    robię różne trasy. Do pracy mam ponad 60 km, zdarza się skoczyć gdzieś dalej, zdarza się tylko po mieście, a w wakacje robię kilkutysięczne trasy po Europie.
    Znam ten samochód, nie wymaga zmiany, a zakup młodszej Cromy to kilka tysięcy więcej i nie oznacza, że nie wpakuję się w większe koszty. Młodsza Croma to 2010 rok więc większej różnicy to nie robi. Koncepcja jest taka, że dokładając kilka tysięcy można przygotować sprężarkę i skrzynię na kolejne lata i kilometry.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    37
    Auto
    Lancia Lybra 2.4JTD
    Rocznik
    2002
    Ja mam w Lybrze 2.4 150KM turbo ze zmienną geometrią i dopiero gdzieś kolo 300kkm zaglądałem do turbiny, ale tylko dlatego, że zastały się kierownice od za spokojnej jazdy.
    W Cromach, które mamy w rodzinie (3 szt.) jedna ma ok 260kkm (1.9 150KM z DPF) i żadnych objawów, żeby zaglądać do turbiny. Tyle że, to samochody, które mają olej zmieniany co 10 kkm (Cromy z DPF) (Lybra i Cromy bez DPF co 15kkm) i nie są katowane.
    Turbinę w Lybrze jak się "zastało sterowanie" to mi zaufany mechanik naprawiał, ale nie robił pełnej regeneracji tylko zajął się zapieczonym sterowaniem, nie mogła to być pełna regeneracja, bo 450zł to kosztowało razem z demontażem i montażem. Przejechałem od tamtego czasu 40kkm i jest spokój. Pamiętam, że jak wtedy się interesowałem tematem, to strasznie bałem się regeneracji właśnie ze względu na problemy warsztatów z późniejszym wyregulowaniem turbiny ze zmienną geometrią.

    Koniec końców, zrobisz jak zechcesz, ale ja bym wolał już chyba pojeździć i potem nową kupić, ale może będziesz miał szczęście do regeneracji :-)

    Pozdrawiam
    Toper

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Zrobisz oczywiście jak uważasz to oczywiście twoja sprawa. Rozumiem że nie wiele masz do czynienia z mechaniką samochodową skoro na wszelki wypadek chcesz robić takie rzeczy. Nikt nie zdemontuje twojej sprężarki i nie wrzuci ją na swoją maszynę do sprawdzania szczelności i wywarzania przed uprzednim rozebraniem na części dokładnym wyczyszczeniu i rzecz jasna regeneracji. Nie zrobi tego z bardzo prostego powodu, żeby cokolwiek sprawdzić musi podpiąć olej a nie zasyfi sobie swojego sprzętu za kilkaset tysięcy tylko po to żeby Tobie sprawdzić. Jeśli chodzi o regenerację turbo sprężarek i to ile wytrzymują po takiej regeneracji uwierz mi na słowo że wiem więcej w tym temacie, przy tak dużej konkurencji na rynku każdy sięga po tanie części bo te drogie po prostu nie zapewniają opłacalności. U mnie w firmie naprawdę sporo mamy do czynienia z turbo sprężarkami bo większość floty to turbo diesle i żadna turbina nie wytrzymała po regeneracji 100 tyś a wręcz były takie które nie wytrzymały 10 tyś. Tak wiem zaraz napiszesz że samochód firmowy rządzi się swoimi prawami ale od nowości turbina zazwyczaj wytrzymuje dużo więcej niż 100 tyś nawet w firmie.
    Żebyś tylko nie poszedł dalej i nie wymienił sobie ząbków w buźce na implanty na wszelki wypadek zanim się popsują, sory za sarkazm ale temat jest śmieszny. Jeżeli turbina utrzymuje parametry które wymaga od niej sterownik to nie ruszaj bo popsujesz.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Python, wydaje Ci się o śmieszne bo nie zrozumiałeś moich intencji. Auta flotowe są wyżyłowane do granic możliwości, wydłuża się interwały serwisowe i... oszczędza. Z mojego punktu widzenia liczy się spokój, który takim dużym serwisem chciałbym uprawdopodobnić, tj. oddalić ryzyko awarii. Nie wykluczam zakupu nowej sprężarki jeśli zajdzie taka potrzeba. Niekoniecznie chcę wracać na lawecie.
    Zakładając, że wszyscy montują chińszczyznę, zakładasz, ze Ci którzy piszą, że montują części Melett oszukują w rzeczywistości montując byle co.
    Kontynuując Twój sarkazm, nie badaj swoich zębów to nie dowiesz się, ze się psują... Chciałbym by ktoś kompetentny sprawdził stan zużycia turbiny. To samo dotyczy skrzyni i jej sterownika. Dlaczego? Bo chciałbym by najbliższe lata i km nie przynosiły mi niespodzianek.

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Toper Zobacz post
    Ja mam w Lybrze 2.4 150KM turbo ze zmienną geometrią i dopiero gdzieś kolo 300kkm zaglądałem do turbiny, ale tylko dlatego, że zastały się kierownice od za spokojnej jazdy.
    W Cromach, które mamy w rodzinie (3 szt.) jedna ma ok 260kkm (1.9 150KM z DPF) i żadnych objawów, żeby zaglądać do turbiny. Tyle że, to samochody, które mają olej zmieniany co 10 kkm (Cromy z DPF) (Lybra i Cromy bez DPF co 15kkm) i nie są katowane.
    Toper,

    Cromy są od początku tak serwisowane? Są krajowe? Czy przez pierwsze lata zgodnie z książką na zachodzie? Jeśli są sprowadzane to zapewne olej był wymieniany w tych bez dpf co 30kkm a z dpf nawet co 40 kkm.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 04-02-2016 o 22:27
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p


 
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-11-2017, 18:55
  2. Skrzynia biegów automatyczna
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 17:46
  3. Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 24-04-2015, 22:29
  4. Turbosprężarka
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2014, 20:42
  5. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl