Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    331
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Troche sie powtorzylem bo mi sie strona nie odswiezyla :p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 mJTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    jednak w kabinie bylby problem z racji tego, ze oswietlenie wygasza sie stopniowo.
    Miałem przez jakiś czas LED-y w kabinie. O dziwo, stopniowe wygaszanie nie było problemem - nadal działało poprawnie. Gorsze było to, że światła cały czas lekko się żarzyły - jakiś minimalny prąd musiał przez nie płynąć...

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mam ledy w kabinie i faktycznie jedyne co to trzeba je lekko dociążyć jakimś rezystorem z 1k np... bo było widać lekkie świecenie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Nie rezystorem, a kondensatorem. Polecam zajrzeć na YT.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    331
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    Nie rezystorem, a kondensatorem. Polecam zajrzeć na YT.
    Mozna zarowno rezystorem jak i kondensatorem. Nie polecam jednak rezystora poniewaz caly czas pobiera niewielki prad, ponadto moze sie nagrzewac. W ekstremalnym przypadku grozi pozarem! Kondensator to zdecydowanie lepsza opcja.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 mJTD
    Rocznik
    2005
    Nie kondesatorem panowie!
    Aż zajrzałem z ciekawości na YT. Kondensatora użyto do eliminacji żarzących się świateł LED w domu - instalacja 230V, prąd przemienny. Tam zadziałałby także rezystor.
    Jednak w samochodzie mamy prąd stały i kondensator nic nie zmieni.

    Co do zagrożenia. To po pierwsze: bez rezystora prąd płynie. Minimalny, ale wystarczający do rozświecenia LED'ów. Włączamy zatem rezystor, aby ten - już niewielki - prąd jeszcze bardziej zmniejszyć.
    A do tego w rozwiązaniu z kondensatorem (podłączony równolegle), także pobierany jest prąd. Po prostu puszcza się go wtedy "bokiem", aby ominąć LED'y.

    Edycja: po chwili zastanowienia. Jeśli ściemnianie świateł odbywa się przez regulator PWM, to może jednak kondensator miałby szansę zadziałać. Przy takim regulatorze zasilamy światła prądem zmiennym. Ale uwagi o braku zagrożenia i prądzie, który i tak płynie - pozostają bez zmian.
    Ostatnio edytowane przez muha ; 13-02-2015 o 07:48

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    ozna zarowno rezystorem jak i kondensatorem. Nie polecam jednak rezystora poniewaz caly czas pobiera niewielki prad, ponadto moze sie nagrzewac. W ekstremalnym przypadku grozi pozarem! Kondensator to zdecydowanie lepsza opcja.
    BZDURA i mówię to jako elektronik! Kondensator szeregowo odetnie składową stałą.. Tylko jak ma niby palić się wtedy dalej dioda skoro odetnie jej się prąd?
    Jaki prąd - jaki pożar? Tam nawet żaden prąd prawie nie płynie (to są nano ampery!).. Chodzi o to że pojawia się tam napięcie (tu nie wiem skąd - pewnie się jakoś zamyka w układach wejściowych przez ogromną rezystancję).. Te napięcie ze względu na b. dużą sprawność LEDów powoduje że widać lekkie świecenie.. Ale prąd jest pomijalny. Swoją drogą taki sam lub nawet większy prąd będzie płynął przy włożonej zwykłej żarówce.. Liczenie strat mocy przy takim prądzie to w ogóle jakaś paranoja A przy np. 1k rezystorze i włączonej lampce płynie przez niego 12/1000=12mA czyli 0,144W.. Z czego ten pożar się pytam..

    Cytat Napisał muha Zobacz post
    Edycja: po chwili zastanowienia. Jeśli ściemnianie świateł odbywa się przez regulator PWM, to może jednak kondensator miałby szansę zadziałać. Przy takim regulatorze zasilamy światła prądem zmiennym. Ale uwagi o braku zagrożenia i prądzie, który i tak płynie - pozostają bez zmian.
    Prąd zmienny to nie jest PWM.. Prąd zmienny ma składową stałą, PWM w lampce steruje żarówką tylko 0-12V.. Proponuję skończyć i naprawdę uwierzyć że jedyne co to można rezystor dolutować
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Troszkę odświeżę temacik i takie tam sobie zrobiłem, zobaczę jak świeci wieczorem.CAM00626.jpgCAM00627.jpg


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Oświetlenie bagażnika
    Napisany przez Nedwedz na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-12-2015, 10:07
  2. Podświetlenie bagażnika
    Napisany przez Pablo1965 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-02-2013, 23:48
  3. Oświetlenie bagażnika nie działa
    Napisany przez dreadlook na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-01-2013, 13:37
  4. Oświetlenie bagażnika
    Napisany przez arkadioss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-12-2009, 12:48
  5. Oświetlenie bagażnika w Marei
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-06-2009, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl