Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 131
Like Tree13lubi to!

Temat: Olej do skrzyni manualnej M32  

  1. #91
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    49
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    Petronas i instrukcja obsługi podaje 1,9 litra czyli 1,6 - 1,7 kg (ciężko nie wierzyć liczba oleju się zgadza), w elern 2,4 kg czyli 2,9 litra (ale przy remoncie skrzyni), czyli lać do korka rewizyjnego ? i nie sugerować się danymi czy jak ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Do korka rewizyjnego to stanowczo za mało.

  4. #93
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Czytając ten temat można dojść do wniosku, że niektórzy powinni wrócić na lekcje polskiego, gdzie uczono czytania po polsku. Pozwolę sobie zebrać informacje w jednym miejscu - może to ograniczy ciągłe niejasności.

    Naprawiałem swoją skrzynię M32 do Cromy 1.9 150 KM.
    Dlaczego? Słychać było szum na 5 i 6 biegów, a drążek zmiany biegów w momencie wciskania i puszczania gazu wykonywał widoczne ruchy.
    Jaki olej? Firma, która naprawiała skrzynię na karcie gwarancji zawarła informację: wlać 2,9 litra oleju 75w80 lub 75w90 - szczególnie polecany Fuchs Sintofluid .
    Dlaczego lać więcej niż mówi producent/instrukcja? Ponieważ tylko zwiększona ilość oleju (2,9 l) gwarantuje dobre smarowanie i odprowadzanie ciepła z łożyska biegu 6. Korek rewizyjny znajduje się na poziomie około 2,3-2,4 l, wobec czego łożysko jest narażone na szybsze zużycie przez niedostateczne smarowanie i odprowadzanie ciepła.
    Gdzie wlać? Korek wlewu znajduje się pod gniazdem akumulatora. Odkręcić go można imbusem 8 mm, ale mogą zdarzyć sie także torx lub spline. W tej skrzyni są 3 korki: wlewu, rewizyjny, zlewu.
    Jeżeli nie dacie rady odkręcić korka wlewu, to w moim przypadku zakończyło się wlaniem oleju korkiem rewizyjnym, a dodatkowe 0,5 l dolałem otworem pod czujnik biegu wstecznego/czujnik cofania, który znajduje się z przodu skrzyni, kilkanaście centymetrów pod zaworem N75.

    I tyle w temacie. Nawet z tym nie handlujcie, bo koszty naprawy są duże i lepiej te pieniądze wydać na coś innego
    Ostatnio edytowane przez sroobeush ; 04-10-2017 o 08:48

  5. #94
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Dlaczego lać więcej niż mówi producent/instrukcja? Ponieważ tylko zwiększona ilość oleju (2,9 l) gwarantuje dobre smarowanie i odprowadzanie ciepła z łożyska biegu 6.
    Wlałeś ilość zgodnie eLearn - tyle w temacie.

  6. #95
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    366
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Good point. Olej o masie 2,4 kg będzie miał większą objętość niż 2,4 litra.
    a wystarczy poszukać w internetach specyfikacji tego oleju (co w roku 2017) nie ejst trudne, na stronie producenta oleju jest napisane "DENSITY 15°C / 0,871 g/cm³", co przy wadze 2,4 kg da nam 2,755 lira.

    to naprawde nie jest trudne....

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    a wystarczy poszukać w internetach specyfikacji tego oleju.
    Mógłbyś wrzucić linka?

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    117
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Mam wlany Tutella Matryx. Serwis faktycznie wlał 2,4 litra i w domu dolałem jeszcze 1,5 szklanki

  9. #98
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2014
    Skąd
    Komorniki
    Wiek
    39
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1.9JTD @180KM, Honda Civic Type-R @250KM
    Rocznik
    2006
    U mnie wczoraj mechanik wlał przy wymianie około 2,6-2,7 litra. Co ciekawe zauważyłem dużą poprawę na lewarku - teraz znacznie lżej wrzucać biegi. Nie spodziewałem się tego ponieważ wymieniałem prewencyjnie, a od ostatniej zmiany zrobiłem około 60kkm co potwierdza, że w tej skrzynie jednak warto często zmieniać olej.

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Witam po powrocie do domu (w końcu) i przebiegu 5 tyś km muszę powiedzieć że na oleju MOTUL GEAR 300 SAE 75w90 skrzynia chodzi dużo ciszej i biegi wchodzą płynniej jak na zimnym tak i na ciepłym oleju zastosowałem się do zalecenia kolegi Stomil i dolałem 200ml także teraz mam oleju w skrzyni 3l

  11. #100
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Nie wiem w jaki sposób w Waszych skrzyniach mieszczą się az 3 litry oleju...

    Po remoncie skrzyni zrobilem ok. 5 tys. km na swiezutkim oleju przekladniowym GM , a w ostatnią sobotę wymienilem olej "poremontowy" na Tutele Car Matryx 75w85 GL4. Tego nowego oleju weszlo niecale 2 litry, olej zaczal sie przelewac.

    Mechanik, ktory remontowal mi skrzynię tez mowil, ze GM-owskiego oleju weszlo cos ok. 2 litrów.

    Rozumiem, ze po jakims czasie konieczna jest dolewka, tak?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 06-12-2017 o 11:05

  12. #101
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Tego nowego oleju weszlo niecale 2 litry, olej zaczal sie przelewac.
    Gdzie olej zaczął się przelewać? Jeżeli przez korek rewizyjny to na pewno masz za mało oleju.

  13. #102
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przez korek rewizyjny. Ok, czyli trzeba dolac.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #103
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    398
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Przez korek rewizyjny. Ok, czyli trzeba dolac.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    WszystkowiedzącyMichał nie przyswoił informacji, która już była wiele razy na forum?
    ...W nowszych modelach skrzyni biegów M32 korek kontrolny jest zaślepiony...
    Stomil lubi to.

  15. #104
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Kolego, a skad wiesz jaką ja mam skrzynię?
    Nie osmieszaj się juz wiecej nic nie wnoszacymi wpisami.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    398
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Kolego, a skad wiesz jaką ja mam skrzynię?
    Nie osmieszaj się juz wiecej nic nie wnoszacymi wpisami.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Masz skrzynię M32
    Informacja o zaślepionym korku świadczy o tym, że sam producent (opel) doszedł do wniosku iż oleju musi być w tej skrzyni więcej.
    Początkowo GM zalecał 1.9l obecnie w tych skrzyniach nie ma korka rewizyjnego i oleju zaleca 2,5l.
    Skrzynie biegów M32 ze względu na swoją konstrukcję są szczególnie czułe na ilość oleju. Jeśli zbyt duża jego ilość nie sprawi problemu, tak mała ilość oleju w szybki sposób potrafi doprowadzić do zużycia i uszkodzenia przekładni.
    W czasie wymiany oleju wystarczy wlać 2,2 litra, ponieważ nie ma możliwości zlania oleju w całości i w skrzyni pozostaje najczęściej 100-200 ml. Dopuszczalne jest wlanie do skrzyni 2,5 - 2,6 litra oleju. Zdarza się, że ilość oleju powyżej 2,4 litra powoduje haczenie w czasie włączania niektórych biegów.
    Mała ilość oleju jest degradująca dla przekładni, ponieważ nie wszystkie elementy są smarowane należycie, a szczególnie podzespoły znajdujące się w okolicy 6 biegu. Mała ilość oleju to też mniejsza możliwość odprowadzenia ciepła. Połączenie niekorzystnych warunków powoduje uszkodzenia łożyska, które podpiera wałek za 6 biegiem.

    Mam nadzieję, że teraz coś wniosłem...


 
Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana poduszki skrzyni, a cieknący olej z skrzyni.
    Napisany przez adrian92 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 18-02-2016, 21:04
  2. Olej w skrzyni biegów
    Napisany przez kubryk1 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-11-2014, 16:02
  3. Olej do skrzyni
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-11-2013, 13:51
  4. olej do skrzyni
    Napisany przez CichyJerry na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-10-2013, 21:57
  5. Olej do przekladni manualnej
    Napisany przez dan86 na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-02-2012, 12:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alfa 159 m32 jaki olej

valvoline m32

jaki olej do skrzyni m32

croma olej do skrzyni biegow

jaki olej do m32

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl