Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 80
Like Tree9lubi to!

Temat: Olej do skrzyni manualnej M32  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    190
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    To jak już tak się czepiamy to Czarny sprecyzuj, czy zalałeś "ponad 3 litry" czy "prawie 3l."



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    301
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Przerażające jest to, że na oficjalnych stronach Petronas i Valvoline cały czas podają ilość 1,9 l. Co za kmioty tam pracują!
    nowy zapis w papierach np GM ,mówi o 1.9 l i na tym się opierają. Ważne,że my wiemy ,że to stanowczo za mało.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Napiszę co zmieniłem. 6 łożysk na timkeny (samodzielnie, z czego jestem dumny). 3 z nich miały wyraźne wżery. Widziałem też ślady poprzedniej ingerencji "specjalistów", np. dobijanie łożyska przez pierścień segera, które wcześniej kiepsko wprasowali. Teraz zalałem 3l Motul Gear 300. 1 i 3 trochę haczą (jak przed wymianą). Jestem przed regulacją linek zmiany biegów. O postępach poinformuję.
    skąd znałeś odp. tzw "naciąg" łożysk? Łożyska mają zaprojektowane luzy ,wyrażane często setnych częściach mm ,zależnie od ich obciążenia,smarowania,rodzaju łożyska itd itd .

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    https://forum.vectraklub.pl/topic/17...i-m32/?page=10
    Witam wszystkich!

    Pomimo, że mam Fiata Cromę zalogowałem się na Waszym forum. Dzięki koledze barmii otrzymałem manual z naprawy M32 którą posiadam.

    Obiecałem, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

    1. Łożyska i uszczelniacze z allegro od człowieka z Kłobucka. Nie wiedziałem jaki mam wałek sprzęgłowy (są 2 grubości) i sam zaproponował że wyśle mi z możliwością zwrotu dodatkowe łożysko i uszczelniacz. Oczywiście Timkeny.

    2. Podkładki shimujace z allegro 45x55 w rozmiarach 1,0; 0,5; 0,3; 0,2; 0,1. Są tanie i bardzo dobre. Na zdjęciu zobaczycie nazwę firmy. Całość wyniesie Was mniej niż 30 zł a pakowane są po 5 szt. Polecam nie montować starych, ponieważ się niszczą podczas demontażu (zdjęcie).

    3. w manualu napraw Fiata nacisk na łożyskach zalecają 0,3 na jednym wałku, na drugim 0,2 a na sprzęgłowym luz 0,1. U siebie ustawiłem na wszystkich ok. 0,15 mm NACISKU a nie luzu.

    4. Do wyciągnięcia bieżni z dekla polecam śruby jak podpowiada barmii. Do bieżni w korpusie trzeba je trochę zmodyfikować na szlifierce bo szparki na ściągacz są bardzo wąskie. Ja użyłem długich na 15 i 12 cm. Ceownik stalowy z otworami (do ścianek z karton-gipsu) opierałem o brzeg pokrywy i korpusu (tam gdzie jest połączenie kołnierzowe, na które nakładamy po naprawie klej. Okolice bieżni podgrzewałem opalarką, wychodzą wtedy łatwiej.

    5. Do ustawienia nacisku używałem starej bieżni, którą kolega stoczył z zewnątrz na tyle, żeby wciskała się w gniazda palcami. Byłem pewny, że nie zniszczę gniazd przy kilkukrotnym montażu i demontażu. Pomiarów dokonywałem na pojedynczych wałkach a luz na połączeniu kołnierzowym mierzyłem szczelinomierzem (co po skręceniu daje nam nacisk).

    6. Do ściągnięcia jednego synchronizatora (czy koła zębatego - nie pamiętam) użyłem jak na zdjęciu wieszaków meblowych grubości 2 mm bo nic grubszego tam nie wejdzie.

    7.Baniak z ropą i pędzel nieodzowny. Bardzo dużo szlamu jest w kanałach olejowych wałków i na przesuwkach synchronizatorów od wewnątrz. Później poprawiamy zmywaczem w spraju i jest czyściutko.

    8.Zalałem 3 litry Motul gear 300.

    Zostało mi dużo kleju. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany proszę na PW.

    Pozdrawiam

    Bartek


    I dalsza część moich wypocin tłumacząca dokładniej ustawianie nacisku na łożyskach.

    Przed włożeniem bieżni w pokrywę (tej stoczonej) wkładam podkładki. W wypoziomowany korpus (żeby wałki były w pionie) z nabitymi już nowymi bieżniami wkładam jeden wałek. Następnie nakładam pokrywę. Ręcznie obracam kilka razy wałek, żeby łożyska się ułożyły. Jeżeli pokrywa przylega idealnie do korpusu to znaczy, że mamy luz na łożyskach.. Wyciągam bieżnię i dokładam podkładkę. W końcu pokrywa zacznie się delikatnie "gibać". Wtedy szczelinomierzem sprawdzam tę szparę, która powstała na połączeniu kołnierzowym korpusu i dekla. Ta szpara po dokręceniu pokrywy będzie oznaczała nacisk na łożyskach. Wyciągam bieżnię stoczoną i nabijam już tę właściwą. Wyciągam ten wałek i powtarzam procedurę dla 2-go i potem 3-go (każdy osobno). Następnie składam już całą skrzynię z wybierakami itd. i wykonuję pomiary jeszcze raz. Jako że na wszystkich ustawiłem ten sam nacisk ostateczny pomiar u mnie się nie zmienił, czyli ok. 0,15 mm. Ściągam teraz pokrywę, czyszczę kołnierz, daję klej i skręcam.

    Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem procedurę.

    DSCF7491.JPGDSCF7506.JPGDSCF7507.JPGDSCF7508.JPGDSCF7509.JPGDSCF7510.JPGDSCF7511.JPGDSCF7512.JPG
    Ostatnio edytowane przez Stomil ; 22-03-2017 o 15:45

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    302
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    To jak już tak się czepiamy to Czarny sprecyzuj, czy zalałeś "ponad 3 litry" czy "prawie 3l."
    Wlałem 2,8 litra. W skrzyni po zlaniu zostaje około 0,2l. Trochę wyRZygało, więc zakładam że teraz jest około 2,9l.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Olej zmieniony na Penrite 75w85 skrzynia chodzi ciut gładziej ale do Vag to jej daleko. Weszło nie całe 2,5 litra

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Nie wiem jak Wy to wlewacie. Najwięcej miałem 3,15 litra i przez odpowietrznik nie poleciało ani grama.

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    136
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Czy to o taki olej chodzi Olej Przekładniowy Tutela Matryx 75W85? Myślę że 2,5 l starczy.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Dla mnie możesz wlać nawet 1,5 l. Początkowo też myśleli, że 1,9 l wystarczy. Jarcio poczytałeś całość? Poczytałeś inne fora? Nabijasz posty?
    Olej Matryx też dobry a zalewaj ile chcesz.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    105
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Do mokrej skrzyni (po spuszczeniu oleju) powinno się wlać min. 2,2 litra a do suchej (po remoncie) 2,4. Dlatego ja wlałem do mokrej 2,5 litra Fusch 75W85. Poczytałem trochę na różnych forach i te 2,2 litra może być ciut za mało dla łożyska 5 i 6 biegu. Jak ganiasz po mieście góra 4 biegi to ok ale jeżdżąc większości trasy czyli 5 i 6 w użyciu przez większość drogi - lepiej wlać trochę więcej oleju żeby łożysko było lepiej smarowane - ot tyle teorii wyczytałem i się do niej zastosowałem . Żałuje jedynie że nie dolałem modyfikatora tarcia Archoil.
    Pozdrawiam.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Wałki wszystkie kręcą się cały czas podczas jazdy bez względu na którym biegu jedziesz. Wyjątek to stanie na luzie - wtedy tylko wałek sprzęgłowy. Nie rozgraniczałbym jazdy po mieście czy po trasach. Budowa (widziałem od środka, ale specjalistą nie jestem) wskazuje, że głównym napędem ("pompą" olejową) oleju są zębatki dolne wałków napadowych i koło mechanizmu różnicowego, które jest napędzane podczas jazdy, nawet na luzie.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    135
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Wertowanie wątków odnośnie skrzyni M32 doprowadza mnie do obłędu. Widać słabo szukałem, ale nigdzie mogę znaleźć odpowiedzi czy wlew oleju do skrzyni jest pod akumulatorem, tak jak w Oplu?

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    32
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    @gilbert3
    Dokładnie, jest pod obudową akumulatora. Odkręcanie, niech ktoś mnie poprawi jeśli źle pamiętam, imbus 8 mm. Olej wlewasz od góry przez lejek.
    CzarnyGD lubi to.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Witam po przebiegu 40 tyś.km na oleju tutela petronas api gl4 75w-85 zalecanym przez aso fiata mam wrażenie że biegi zaczęły troszeczkę ciężej wchodzić,sam olej jako,tako koloru za bardzo nie zmienił,był lekko ciemny, więc postanowiłem zalać nowym wg.wskazań kolegi martinez,Stomil,tym razem wybór padł na MOTUL GEAR 300 75W90 Olej do skrzyni biegów.jpg oleju weszło do stanu przelewowego 1,90l+500ml według różnych opinii na różnych forach,poprawa oczywiście na bardzo duży plus,biegi wchodzą dużo płynniej,bez oporu,tak jak pisał kolega martinez,wrażenie moje osobiste,skrzynia tak jak by chodziła ciszej może mi się tylko wydaje ale jak na tą chwilę jest O.K Przy nadażonej okazji został również wymieniony olej w silniku + wszystkie filtry + korek spustowy + termostat Zestaw filtrów i olei.jpgTermostat.jpg taka mała przygotówka do chłodniejszych dni
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 31-08-2017 o 18:52

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    18
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    ...a czy wyciągał ktoś olej ze skrzyni od góry taką ręczną specjalną pompką? Ciekawi mnie czy można wyciągnąć tak cały olej bez wchodzenia pod samochód.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Pandemic, nie widzę tej 3-ciej butelki. Jeżeli masz to wlej wszystko. Ja mam aktualnie 3,2 l i nic nie kapie. Zauważalna różnica przy tym poziomie przy wrzucaniu 1 podczas jazdy - dużo płynniej.


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana poduszki skrzyni, a cieknący olej z skrzyni.
    Napisany przez adrian92 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 18-02-2016, 20:04
  2. Olej w skrzyni biegów
    Napisany przez kubryk1 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-11-2014, 15:02
  3. Olej do skrzyni
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-11-2013, 12:51
  4. olej do skrzyni
    Napisany przez CichyJerry na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-10-2013, 20:57
  5. Olej do przekladni manualnej
    Napisany przez dan86 na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-02-2012, 11:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alfa 159 m32 jaki olej

valvoline m32

jaki olej do skrzyni m32

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl