Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 151
Like Tree13lubi to!

Temat: Olej do Cromy  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    197
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    dla mnie ten olej to ścierwol (pewnie zaraz posypią się gromy) z własnego doświadczenia nigdy więcej tego oleju, do starych silników jak najbardziej - stara konstrukcja typu m.b 190 , po kupnie swojej cromy był właśnie zalany castrol, jako że był luty i niska temperatura po porannym uruchomieniu silnik dość długo klepał jakby nie było oleju (poprzednik przejechał od wymiany ok 4 tyś)jako że w poprzednim fiacie stosowałem motula to od razu zmieniłem i w tym aucie, kultura pracy jest o niebo lepsza a i czystość w samym silniku jest nieporównywalna - po castrolu było dużo sadzy wewnątrz silnika - płukanka doprowadziła go do czystości
    E tam zaraz gromy, czasami przydatny jest głos praktyka
    Ja do swojej przedniej służbowej fabii II 1,4 TDI 80 KM (PD) lałem Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel, 2 lata temu odkupił ją kumpel, ma 350 tys. przejechane i silnik jak dzwon, jakoś nawet przecieków nie ma. Póki co przy silniku nie było robione nic od nowości od 2007 roku, turbo też to samo od nowości, więc ciekawy jestem, na ile te różnice olejowe to czysty marketing producentów, a na ile rzeczywiste cechy mające wpływ na długą eksploatację silnika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    359
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Oleje 10W40 i 5W40 mają taką samą lepkość przy temp. 100C
    Sprawdzałem na stronie Motul-a i lepkości nie są takie same.

    Przy 100 stC Motul 10W40 ma lepkość 15.0 mm2/s zaś 5W40 - 14.2. Dla ciekawości Castrol Edge ma 13,4 (bardziej rzadki, jeśli można użyć takiego określenia)

    W temp 40 stC jest odpowiednio 102, 86 i 81. Castrol jest najrzadszy we wszystkich temperaturach. W wysokich temp różnice się zmniejszają ale największą lepkość ma dalej półsyntetyk Motula. Wg mnie jedyna wada Motula 10W40 to trudniejszy rozruch w zimie (braku smarowania raczej bym się nie obawiał).

    Odnośnie przechodzenia na półsyntetyk postawiłem może zbyt ogólną tezę - przebieg 250 tyś km. Jak silnik by cicho pracował i nie pocił się nadmiernie to myślę że full syntetyk motula mu nie zaszkodzi w zaawansowanym wieku.

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120 KM manual DPF Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2005/2011
    Fajny rosyjski test olejów w niskiej temperaturze
    https://www.youtube.com/watch?v=slw5b_ZNYSk

  5. #79
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2015
    Skąd
    Oslo
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2009
    Castrol Edge taki olej wlali w ASO Ganinex więc chyba nie jest zły.

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    72
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Czy jak shell ultra spełnia taka normę9.55535-Z2 to się nadaje do Croma?

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    293
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Ca masz na mysli że coś nie tak jest z olejem Selenia WR 5W30 Pure Energy? Oleje klasy 5W30 to oleje energooszczędne, cienki film ochronny wytwarza niewielkie opory ale jest łatwy do zerwania. W mojej oryginalnej instrukcji a mam Crome z początku produkcji zalecany jest olej 5W40, może późniejsze wersje silników były składane bardziej pasownie i stąd olej 5W30.
    Chodzi mi o to dlaczego eksperymentujecie z innymi olejami.
    Dlaczego nie wlewacie zalecanego oleju marki Selenia?

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    345
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zabieram się za wymianę oleju. Pozostaje przy selenii wr i teraz dylemat, pozostać przy 5W40 czy wlać PE 5W30? DPF mam tylko w teorii.

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    293
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Jak DPFa brak to ja bym pozostał przy 5W40

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    159
    Auto
    Brąz Croma 150
    A jezeli teoretycznie nie mam dpf a poprzedni właściciel zalał 5w30 to czy przy zmianie oleju pozostać przy nim czy wrócić do 5w40?

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    292
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wrócić do 5W40.

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    345
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ja juz zamowilem selenie wr 5w40

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    32
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Nie do widze powiazania miedzy dpf a 5w30 / 5w40

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    345
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    5w30 w przypadku seleni to PE-nisko popiołowy.

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    293
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Nie do widze powiazania miedzy dpf a 5w30 / 5w40

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
    Fiat do Cromy z silnikiem diesla zaleca oleje:

    Selenia WR 5W40 - bez DPF
    Selenia WR 5W30 (PE) - z DPF

    Jak dla mnie to wystarczające powiązanie

  16. #90
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    32
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    ok ale w takim razie odnosimy się do producenta a nie do lepkości (wcześniej nie doczytałem że mowa o selenii)..
    Z tym zaleceniem to z czego to wynika? Bo w instrukcji nie widze wzmianki o lepkości 5w30 (to mogło zalecane w polifcie ale przed litfem jest 5w40).


 
Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szukamy Cromy
    Napisany przez gonziak na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 25-03-2015, 07:58
  2. Zakup Cromy
    Napisany przez Ammatillisten na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 12-02-2015, 19:03
  3. Poszukiwanie Cromy
    Napisany przez iluluk na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-02-2015, 12:17
  4. Zakup cromy
    Napisany przez fiodor1978 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-11-2014, 10:36
  5. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

5w30 spec gold opinie

archoil 2300

specol forum

specol gold 5w40

specol gold 5w40 opinie 2016

spec gold 5w40 forum 2016

Tagi dla tego tematu