Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Miałem kiedyś taką sytuację że wywalało płyn ze zbiorniczka, przyczyną była uszkodzona uszczelka pod głowicą.
    Potwierdzam - też mnie to dopadło w poprzednim aucie, tylko, że wywaliło prawie cały płyn po 40 min jeździe autostradą. Zaświeciła się kontrolka poziomu płynu, więc po powrocie do domu dolałem do poziomu max. Niestety, na koniec następnego dnia znowu zaświeciła kontrolka poziomu płynu i trzeba było podjechać do mechanika, który kazał odpalić silnik i odkręcił zbiorniczek płynu. Wylewanie się płyny, bąbelki i twardniejący przewód płynu chłodzącego na wyjściu z silnika potwierdził diagnozę.
    Miałem szczęście w nieszczęściu, bo nie doszło do zmieszania płynu chłodzącego z olejem silnikowym - wtedy na korku olejowym mamy coś w rodzaju mazi/masła.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Nie wiem czy to ta sama skala problemu, ale u mnie też się zbiorniczek wyrównawczy pocił, szczególnie na zgrzewie. Podejrzewałem wszystko, a sprawę zamknęło wymienienie korka (tego żółtego). Koszt 20 zł, więc warto sprawdzić

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Ok, ale jednak jest różnica pomiędzy zapoceniem a faktycznym ubytkiem płynu. Jeśli tylko się "poci" to wymiana korka powinna pomóc ( ponad miesiąc przed moim przypadkiem też wymieniłem korek i było OK - niestety - sprawa była rozwojowa...).
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Może źle to opisałem. Płyn nie leje się strumieniami i nie muszę go co chwilę dolewać, ale zbiorniczek jest zapocony często na tym właśnie zgrzewie jak pisze CzarnyGD. Najpierw myślałem, że może tam popuszcza, ale jak pomacałem ten "odpowietrznik" to był lekko wilgotny od płynu. Najpierw spróbuję wymienić korek... Ubytek płynu nie jest jakiś wielki, na 8 tys. km wlałem jakieś 0,5 l.
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 09-10-2015 o 08:59

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Pewnie że warto spróbować z korkiem, zawsze to tańsza opcja i oby na tym temat się zakończył.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    korek nic nie da, ja to rozwiązałem w następujący sposób: należy zaopatrzyć się w przewód igelitowy o takiej średnicy aby można go było nasunąć na króciec w górnej części zbiorniczka , buteleczkę plastikową o pojemności ok 0,5 l , w korku wywiercić otwór aby wcisnąć przewód igelitowy, w górnej części butelki zrobić ze 2 -3 małe otworki (szpilka gwóźdź) aby nie zbierało się ciśnienie, przymocować butelkę poniżej zbiorniczka wyrównawczego - ja u siebie zamocowałem a właściwie położyłem butelkę pomiędzy grodzią a zaworem od DPF, raz na jakiś czas (miesiąc może dłużej ) nagromadzony płyn z butelki przelewam do zbiorniczka - jest go tam około 100 ml, jak będę miał czas to jutro dam fotkę

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    korek nic nie da, ja to rozwiązałem w następujący sposób: należy zaopatrzyć się w przewód igelitowy o takiej średnicy aby można go było nasunąć na króciec w górnej części zbiorniczka , buteleczkę plastikową o pojemności ok 0,5 l , w korku wywiercić otwór aby wcisnąć przewód igelitowy, w górnej części butelki zrobić ze 2 -3 małe otworki (szpilka gwóźdź) aby nie zbierało się ciśnienie, przymocować butelkę poniżej zbiorniczka wyrównawczego - ja u siebie zamocowałem a właściwie położyłem butelkę pomiędzy grodzią a zaworem od DPF, raz na jakiś czas (miesiąc może dłużej ) nagromadzony płyn z butelki przelewam do zbiorniczka - jest go tam około 100 ml, jak będę miał czas to jutro dam fotkę
    A próbowałeś z korkiem? Bo wydaje mi się, że tak być nie powinno, że wywala płyn. Rozwiązanie, o ktorym piszesz usuwa tylko objawy, chociaż też myślałem o podobnym patencie Sprawdzałem u siebie węże od chłodnicy czy nie puchną. Wydają się być w porządku. Nie twardnieją jakoś znacząco po nagrzaniu, więc i ciśnienie w układzie nie powinno być nadmierne. Ale z jakiejś przyczyny wyrzuca ten płyn...

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    20151010_165828.jpg
    20151010_170055.jpg
    20151010_165818.jpg

    tak to u mnie wygląda płyn zbierał się tam chyba od lipca także wcale nie ubywa go zbyt wiele, najważniejsze że zbiorniczek nie jest mokry a płyn się nie marnuje

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Wymieniłem korek na nowy z ASO i narazie susza na zbiorniczku, więc sądzę, że to jednak zaworek w korku przedwcześnie puszczał ciśnienie wraz z płynem.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    29
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Miałem tak samo - wymiana korka pomogła.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [bravo 1,9 JTD CF2] Odpowierzanie zbiornika paliwa
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-10-2013, 22:59
  2. położenie zbiornika płynu chłodzacego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-04-2013, 23:21
  3. Wąż od zbiorniczka wyrównawczego - co to jest?
    Napisany przez pawelt89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-12-2012, 23:34
  4. Korek zbiorniczka wyrównawczego...
    Napisany przez benykulka na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-09-2009, 19:40
  5. znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-02-2009, 20:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy korek zbiorniczka powinna miec odpowietrznik

odpowiecznik naczynia wyrownawczego

fiat croma jtd zbiorniczek

czy w zbiorniczku wyrownawczym musi byc odpowietrznik

jaki odpowietrznik do zbiornika wyrownawczego

zbiorniczek wyrownawczy croma

odpowietrznik naczynka wyruwnawczego

paruje z naczynia wyrownaczego

czy korek zbiorniczka wyrownawczego ma odpowietrzenie

odpowietrznik do zbiornika wyrownawczego

czy we wszystkich autach korek do zbiorniczka wyrownawczego jest taki sam

odma silnika

jaki powinien byc odpowietrznik do naczynia wyrownawczego

jaki odpowietrznik do naczynia przelewowego

odpowietrznik zbiornika wyruwnawczego

czy musi byc odpowietrznik w naczyniu wyrownawczym

brak odpiwietrznika w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl