Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    odpalanie zimnego silnika_dymienie

    Witam
    Tematów dot. dymienia zimnego silnika po rozruchu jest wiele (głównie na forum vectry) - ale nie znalazłem konkretnego sposobu rozwiązania.
    Otóż po dłuższym postoju w chłodne dni lub rano po nocy samochód nie zapala zbyt ładnie (ale za 1 razem) i puści obłok biało - niebieskiego dymu do tego lekko szarpiąc silnikiem. Po chwili jest ok, żadnych dymków itp. Świece sprawdzałem na wszystkie sposoby (opisywałem w osobnym wątku) i wygląda na to że są ok. Faktem jest, że po zgaśnięciu kontrolki świec muszę jeszcze chwilkę poczekać bo inaczej zapala dopiero za 2-3 razem. EGR czysty i ma podkładkę z otworkami.
    Czy ktoś zmagał się z tematem dymku po rozruchu?
    Dziś rano zauważyłem, że jak od razu samochód ruszył to i dym był tylko minimalny. (jakby naciśnięcie gazu pomogło)
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Klapy wirowe w jakim stanie?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Trudno powiedziec. Auto mam od miesiaca. Jak zdjalem egr to w srodku bylo czarno i wokol trzpieni klap przy listwie jest czarna maz.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Uuuu, ja mam maź przy jednej i będę wymieniał kolektor na zaślepiony bo to ponoć koniec bliski...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    AR 159 1.9 jtdm Q-tronic
    Rocznik
    2009
    Bardzo prawdopodobne że masz problem z kolektorem dolotowym. Powodem dymienia jest zazwyczaj nieszczelność na osiach klap w kolektorze. Najlepiej klapy zdemontować, wyczyścić kolektor w środku z syfu a otwory po klapach zaślepić. I masz spokój na zawsze.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    A jak sie za to zabrac? Kupic regenerowany? Czy pozniej z kompa trzeba usuwac?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    A jak sie za to zabrac? Kupic regenerowany? Czy pozniej z kompa trzeba usuwac?
    Nie jest to super skomplikowane, ale wymaga trochę smykałki i doświadczenia chociażby dlatego że delikatnie trzeba pogrzebać przy rozrządzie.
    Jak nie czujesz się na siłach to znajdź mechanika który temat już przerabiał. Jak już wymontujesz dziada to możliwości jest kilka. Możesz kupić gotowe zaślepki, możesz zaspawać, możesz nagwintować śruby, możesz kupić pozmianowy kolektor, możesz kupić już od razu zmodyfikowany. Na co tylko masz ochotę.

    Co do wyprogramowywania, też są różne szkoły, jedni mówią że się powino inni że nie trzeba. Ja nic w ECU nie ruszałem i sam się dostosował do nowych warunków.

    Jedno jest pewne, jak już go wyczyścisz i uszczelnisz auto będzie jeździło ze zdwojoną siłą, bo teraz ciśnienie ci ucieka w atmosferę

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzieki za pomoc. Zabiore sie za to ale pewnie blizej wiosny. Mam nadzieje ze do tej pory jakos sie przekulam i nic zlego sie nie stanie? Jaki moze byc koszt operacji?
    Ostatnio edytowane przez luk202 ; 26-10-2015 o 22:11

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    moim skromnym zdaniem problem jest z egr-em, mimo że czyszczony to pewnie się zacina (w moim przypadku tak było) - nie domyka się i stąd te dłuższe kręcenie i obłok z wydechu - na początek proponuję wstawić pełną blaszkę (w miejscu podkładki z otworkami ) przy tym teście zapali ci check na desce - nie będzie przepływu przez egr, stan klap można wstępnie zweryfikować z zewnątrz - pod listwą paliwową widać te klapki i listwę która je łączy - wzrokowo będzie widać czy w miejscach osadzenia są opary oleju i czy listwa nie spadła, z pomocą drugiej osoby można stwierdzić czy klapki się przestawiają (jedna osoba wciska pedał gazu a druga patrzy)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet, Stilo 1.8
    Rocznik
    2007 fl, 2004
    Może spróbować najpierw takie 3 literowe czyszczenia wtryskiwaczy Diesla i trochę go poprzeganiać (w obrotach).

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    EGR wygląda idealnie i pracuje leciutko. Elektromagnes czy co go tam napędza czyściutki. Natomiast klapy - w miejscach osadzeń jest czarno i jakby wilgotno. Taka czarna maź wokoło. Planuję wywalić klapy i zaślepić. Tylko pytanie - czy jak poczekam do wiosny to może coś się urwać i powędrować dalej i jak zaślepić - zaspawać czy kupić zaślepki?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet, Stilo 1.8
    Rocznik
    2007 fl, 2004
    Zaślepić klapy wirowe? luk nie odpowiada ci że masz 16 zaworów?
    Jak masz dużo tej smoły mogę polecić https://www.youtube.com/watch?v=D_ectjSZPhE u mnie się poprawiły niskie obroty. Tylko robiłem to w 2 osoby (utrzymywanie obrotów w okolicy 2500).

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Ign5 Zobacz post
    Zaślepić klapy wirowe? luk nie odpowiada ci że masz 16 zaworów?
    oczywiście mam na myśli otwory po trzpieniach

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Jak masz maź tzn że powietrze ci już tamtędy ucieka i albo wymiana kolektora na nowy/inny albo zaspawanie dziur, ewentualnie zatkanie ich śrubami po wcześniejszym nagwintowaniu. Nic nie powinno się urwać, ale też nie powinieneś z tym czekać zbyt długo. Napewno ok 1 l masz większe spalanie.
    Samemu jest trochę roboty bo trzeba ściągnąć pompę wtryskową, do zrobienia ale trzeba mieć trochę pojęcia i nie tylko same chęci wystarczą.
    Niebieski dym przy odpalaniu to raczej zła kondycja silnika lub turbo a nie klap.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Niebieski dym przy odpalaniu to raczej zła kondycja silnika lub turbo a nie klap.
    Też może być, ale u mnie naprzykład pomogło wywalenie klap. Też miałem maź i przedmuchy. Listwa niby nie spadła ale się już trzymała na dobre słowo


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Trudny rozruch zimnego silnika
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 15-10-2014, 23:54
  2. Wpływ zimnego nawiewu na zużycie paliwa.
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 21-09-2012, 21:32
  3. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
  4. Problem z odpalaniem zimnego silnika.
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-06-2010, 21:09
  5. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 06:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl