Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 118
Like Tree17lubi to!

Temat: Odgrzybianie klimy  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Skoro jesteście zgodni co do ogólnego sposobu działania, to nie kłóćcie się o nazewnictwo. Skupcie się raczej na tym jak pomóc koledze [emoji14]

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Już mu wszystko ładnie wyjaśniłeś.
    Dezynfekcja parownika (CHŁODNICY KLIMATYZACJI) oraz ozonowanie całości.
    Wcześniej sprawdzenie czy przełączanie na obieg zamknięty działa.

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Wurtha moge tez polecic bezposrednio na PAROWNIK ,kiedys tez uzylem prepaeatu BG Frigi Fresh czy jakos tak i tez podołał zadaniu. Jego akurat psikało sie na dywaniki i załączało obieg wew i klima na maxa.

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Ależ się dyskusja rozpętała. Klapka zamykająca obieg zewnętrzny działa. Mam w planie wykonać powtórne ozonowanie.Podczas pierwszego ozonowania włączyłem obieg wewnętrzny i otworzyłem wszystkie nawiewy tzn^v> oraz ustawiłem klime na LO. I tak chodził sobie ten generator przez pół godziny.Silnik oczywiście właczony. Kolega który robił ten zabieg pół godziny przede mną miał podobny objaw co ja i u niego w peugeocie 308 takie ozonowanie całkowicie załatwiło sprawę zapachu grzybów.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jest jeszcze jedna sprawa, niby oczywista. Należy regularnie wymienić filtr kabinowy. Tam czasami zbiera się dużo nasion, pyłów itp. które śmierdzą jak jest większa wilgotność powietrza. Ja zmieniam ten filtr co pół roku i jest za każdym razem bardzo zabrudzony. Przez ten brudny filtr leci całe powietrze do kabiny. Cena zwykłego filtra jest ok 20 zł tak więc nie bije po kieszeni. Przy częstej wymianie nie trzeba zakładać węglowego.
    Jak ww. działanie nie pomoże, to należy w drugiej kolejności odgrzybić parownik przez spryskanie go preparatem np. Wurth. Niestety z dostępem do parownika jest w Cromie nieciekawie. Ja wyciągam górną centralną kratkę na desce rozdzielczej i wprowadzam od góry wężyk. Wymiana filtra co 6 miesięcy, odgrzybianie co rok i nie będzie problemów z zapachami.

    Jak u Was jest ze szczelnością instalacji klimy w Cromie. U mnie co 2 lata dobijam, ok 300 ml czynnika. Czy w Cromach to norma?

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Filtr kabinowy ma wymieniony, bo pisał o tym.
    300g na 2 lata to około 150g na rok.
    150g to 20% pojemności, jeszcze bym się nie przejmował tylko uzupełniał

  8. #52
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    5 lat temu wymieniłem skraplacz z osuszaczem bo był dziurawy i dokładnie dwa lata temu znowu skraplacz z osuszaczem bo był dziurawy na srodku... przedtem miałem siatke tylko od dołu teraz mam na całej chłodnicy gęsta siatkę na muchy i niby siatka jest cała... Za każdym razem wstawiam Valeo... w tym roku znowu przestała działać napełniałem dwa tygodnie temu z 700 gram zostało 100 gram czynnika więc gdzies mam znowu nieszczels zobaczę jak szybko zleci
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    120
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Witam
    Jako, że przyszedł czas na coroczne odgrzybienie klimy pozwolę sobie opisać jak tym razem się do tego zabrałem.
    Na wstępie napiszę, że w poprzednich latach odgrzybiałem stosując jakieś różne spraye, dozując bezpośrednio na włączony wentylator (przy wyjętym filtrze kabinowym). Metoda dosyć skuteczna, gdyż cały środek był przepychany przez wentylator na parownik i dalej w każdy kanał wentylacyjny.
    Jednak powyższa metoda ma jedną bardzo dużą wadę, a mianowicie na dole wentylatora zbiera się skroplony płyn dezynfekujący. Raz musiałem wyjąć cały wentylator ponieważ przy wymianie filtra wpadł mi jakiś liść i strasznie hałasował, i to co tam zobaczyłem to mnie przeraziło. Cały komutator wirnika, szczotki, szczotkotrzymacze zalane były takim mazidłem "fuzolem". Miedź zrobiła się aż zielono niebieska. Praktycznie zajrzałem tam chyba w ostatnim momencie zanim to wszystko by nie zgniło (niestety nie mam fotek).
    Po wyczyszczeniu wszystkiego, nasmarowaniu panewek wentylatora i poskładaniu do kupy wszystko działa jak należy. Jednak po tym stwierdziłem, że już nigdy nie będę lał czegokolwiek przez wentylator.
    W związku z tym dzisiaj rozebrałem cały schowek (dla lepszego dostępu) i zrobiłem technologiczny otwór w kanale pomiędzy wentylatorem a parownikiem. Otwór 8 mm umożliwia wsunięcie rurki z rozpylaczem bezpośrednio do parownika i skuteczne rozpylenie środka odkażającego. Jako spraya użyłem tym razem polecanego WURTH-a do klimatyzacji (nie pieni się i resztki odparowują w całości, tzn. to co nie zleciało pod samochód). Po skończonej pracy zaślepka z gumowego korka od jakiejś buteleczki (znalezione w szpargałach w garażu) do wspomnianego otworu zwieńczyła dzieło.
    O nowym filtrze kabinowym nie wspominając.

    Umiejscowienie otworu jest takie, że teraz aby odkazić klimę nie trzeba nic już wymontowywać, wystarczy się pochylić (położyć) w nogach pasażera, wyjąć zaślepkę, wsunąć rurkę z rozpylaczem i wypsikać spraya.

    Jako, że przez wspomniany otwór bardzo ładnie wchodzi też kamera (taka inspekcyjna na USB) to przy okazji można sobie obejrzeć stan parownika, byłem zdziwiony, że nie jest jakoś specjalnie zapyziały po 10 latach, może dlatego, że jednak co roku było odkażane.
    Poniżej zamieszczam fotki, może komuś się przyda taka informacja.

    klima 1.jpgklima 2.jpgklima 3.jpgklima 4.jpgklima 5.jpgObraz 001.jpgObraz 002.jpgObraz 003.jpgObraz 005.jpgObraz 006.jpgObraz 007.jpgObraz 008.jpgObraz 009.jpg

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Zrobiłem sobie taki otwór w zeszłym roku. Potwierdzam sprawdza się. Dodatkowo po wprowadzeniu wężyka włączam wentylator na max wtedy ped powietrza jeszcze lepiej rozprowadza preparat . Dodatkowo pryskam na parownik od góry - zdejmuję nawiew na środku konsoli.

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam dobrodziei.
    Zabrałem się za coroczne odgrzybianie klimy. Preparat Wurth i do dzieła - wężyk w odprowadzenie skroplin i... nic. Po aplikacji żadnej reakcji. I podobnie było w zeszłym roku. W innych samochodach po takim zabiegu czuć było w środku ten preparat a w cromie nie czuć. Jakbym nic nie aplikował. U Was też tak było?
    Rozebrałem środkowy nawiew i potraktowałem parownik z drugiej strony. Preparat wyleciał odprowadzeniem i zewsząd poczułem woń preparatu. I zaczął się problem: wpadła mi do środka końcówka imbusowa aż do parownika i gdy chciałem wyciągnąć to poleciała głębiej i jest kicha. Złożyłem wszystko i teraz pytania:
    1. czy mogę tak zostawić, czy końcówka może wpaść tam gdzie nie powinna ?
    2. jak się tam dostać żeby to wyciągnąć ?
    Pozdrawiam

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Zakupiłem wurth. Ściągnąłem ten środkowy nawiew z deski rozdzielczej uchyliłem klapki tak aby ukazał się parownik i spryskałem tą jego widoczną część. Od ponad tygodnia nie czuć już smrodu grzyba Tak więc na razie jest ok. W ten rzygacz odprowadzający wodę z klimy nie pryskałem. Choć tak zaleca instrukcja z pojemnika. Apropos tego rzygacza ,znajduje się on pod zbiornikiem płynu do wspomagania. Ktoś próbował się do niego dostać z rurką wurtha? Z góry dostęp jest fatalny . Trzeba mieć długie i chude ręce żeby do niego trafić

  13. #57
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ja wchodziłem w odpływ od góry. Dałem radę, ale budowa jego jest paskudna. Patrząc na zdjęcia jest pod kątem prostym więc rurka dochodzi do kolanka i płyn zamiast trafić na parownik odbija się od ścianki i wylatuje.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    39
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    A ozonowanie lepiej robić na włączonej klimie?

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    A ozonowanie lepiej robić na włączonej klimie?
    Tak, włączasz klime na LO ,wiatrak na maxa, otwierasz wszystkie kratki wylotowe tzn na góre na przód i na nogi i włączasz obieg zamknięty.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    39
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Ale przy włączonej klimie parownik robi się mokry czy to nie ogranicza działania ozonu? A nie lepiej bez klimy?


 
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wlot powietrza w obiegu zamknietym + odgrzybianie
    Napisany przez xType na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-05-2012, 15:13
  2. Osuszacz klimy
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-07-2010, 19:25
  3. [ukł. klimatyzacji] Własnoręczne odgrzybianie klimy
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:30
  4. [ukł. klimatyzacji] odgrzybianie
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-07-2009, 10:34
  5. Autodiagnostyka klimy
    Napisany przez Hipo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-07-2008, 21:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie parownik fiat croma

czyszczenie klimatyzacji croma

czyszczenie parownika croma

smrod z klimatyzacji cromazawor rozprezny croma gdzie jestosuszacz klimatyzacji zapachsamodzielne wyczyszczenie parownika punto 2odgrzybianie klimatyzacji fiat cromaczyszczenie klimy cromafiat croma gdzie jest parownikodprowadzenie skroplin z klimy cromajak podlaczyc klime cromawurth croma klimatyzacja

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl