Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30

Temat: Odgrzybianie klimy  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008

    Odgrzybianie klimy

    Jeśli ktoś samodzielnie wykonywał odgrzybianie klimy w Cromie to proszę o krótkie info jak to zrobić samemu.

    Kilka dni temu po włączeniu klimy zaleciał nieciekawy zapach i przypuszczam że już długo była nieodgrzybiona. Kupiłem preparat Wurth, którym najlepiej jest popryskać parownik klimy. Tylko czy w Cromie jest do niego dostęp? W Octavii i Golfie pod schowkiem pasażera jest klapka mocowana na 2 wkręty. Po jej odkręceniu widać od środka rurki schładzalnika. Dziś zaglądałem do Cromy i takiego rozwiązania nie znalazłem.

    A tak przy okazji czy u was można zejść w automatycznej klimie na pozycję low (poniżej 16 st C) bez włączania klimy? U mnie jak obniżę poniżej 16-tu to klima sama się włącza. Jak wyłączam guzikiem klimę, wskakuje znowu 16. Wygląda, że w Cromie nie można zaciągać świeżego powietrza o zewnętrznej temperaturze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2011
    Skąd
    Toruń (okolice)
    Wiek
    30
    Postów
    86
    Auto
    Croma Tempra, Punto I, Suzuki GS500
    Co do odgrzybiania, co roku kupuję coś takiego jak climafresch czy coś takiego. Spryskuje wlot powietrza za filtrem kabinowym i potem każdą kratkę wylotową z osobna przy włączonej klimatyzacji i max obrotów wentylatora, wymieniam filtr kabinowy i mam spokój przez lato.
    Jak kupiłem miałem problem z klimatyzacją bo zapchał się wężyk od parownika w efekcie dość mocno śmierdziało i woda kapała z wentylatora na nogi pasażera. Gdzie ten spust jest nie wiem po dzień dzisiejszy, bo akurat stała u mechanika na rozrządzie i prosiłem go aby przeczyścił.

    Jeśli chodzi o zejście poniżej 16 stopni to niema takiej możliwości tak jest ustawiona automatycznie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Musisz wyjąć filtr.p.pyłkowy od zewnątrz czyli strony szyby przedniej. Dostęp po otwarciu maski, przez zaślepkę na podszybiu. Uważaj żeby nie uszkodzić, poprzez wyłamanie, plastikowych bolców mocujących te zaślepkę.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Mam prośbę. Jeśli ktoś namierzył, gdzie jest dokładnie umiejscowiony odpływ skroplin z klimy pod podwoziem to poproszę o szczegółowy opis lokalizacji. Przy wymianie oleju w automacie wpatrywałem się z pół godziny w podwozie i go nie namierzyłem. Chciałem tam włożyć wężyk i prysnąć Wurtha od dołu. Jakoś boję się pryskać poprzez wiatrak nawiewu bo słyszałem że mogą tam być jakieś czujniki - obawa o uszkodzenie.

    Kilka dni temu wyciągnąłem schowek ale nie chciało mi się grzebać dalej aby dostać się wprost do parownika. Dlaczego makaroniarze nie zrobili pod schowkiem jakiegoś łatwego patentu z odkręcaną klapką w kanale przed parownikiem?

    Zastanawiałem się czy nie zamocować by na stałe końcówkę spryskiwacza wurtha wprowadzając go przez otwór w obudowie parownika (z wyprowadzeniem wężyka pod schowkiem). W takim patencie można by odgrzybiać samodzielnie klimę w 1 minutę przez podłączenie butelki do wężyka. Szkoda że fabrycznie tak nie robią.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ponawiam zapytanie: Ma ktoś może zdjęcie podwozia z lokalizacją rurki do odprowadzenia skroplin z parownika klimy ? (może być także opis lokalizacji)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    gliwice
    Postów
    5
    Auto
    croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Ponawiam zapytanie: Ma ktoś może zdjęcie podwozia z lokalizacją rurki do odprowadzenia skroplin z parownika klimy ? (może być także opis lokalizacji)
    po stronie pasażera zaraz za wentylatorem

    mi ten odpływ wysunął się z podłogi i zamiast woda na zewnątrz wszystko leciało do środka
    żeby tam sie dostać musiałem poprzecinać wygłuszenie(izolacje) podłogi

    żle napisałem troche poniżej wentylatora
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez ololek123 ; 18-03-2016 o 23:21

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Spryskiwanie poprzez wiatrak od strony filtra pylkowego to wg.mnie zły pomysł 1 nie dotrzesz z preparatem bezpośrednio do parownika 2 jak będziesz pryskal na wentylator to w niedługim czasie się zatrze bo wurth rozpuścić i wyplucze smar z jego łożysk. Według mnie są 2 szybkie drogi.
    Robisz dziurkę w miejscu gdzie wiatrak łączy się z obudowa parownika wkładasz sondę i pryskasz. Dziurę później zaslaniasz wg uznania.
    Można też zdjąć środkowy nawiew ten poziomy. ustawiasz nawiew tak żeby klapki się otworzyły i widać parownik.DSC_0136.JPGDSC_0132.JPG
    Ostatnio edytowane przez Turek ; 19-03-2016 o 09:53

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    421
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Rurka odplywu jest za zbiornikiem plynu wspomagania i spokojnie reka mozna tam dojsc, wiec i mozna wsadzic wezyk od preparatu.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    714
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja odświeżałem klimę pianką Plak. przez nawiewy te nad radiem( 1 duży i 2 mniejsze) oraz przez nawiewy na szybę wprowadzałem rurkę i wpuszczałem piankę w dość dużych ilościach. po chwili widziałem jak z odprowadzenia wody z klimy kapie "woda". po tym zabiegu przez całe lato miałem spokój z brzydkim zapachem z klimy.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Turek, czy mógłbyś opisać dokładnie o jaki nawiew środkowy chodzi i jak się tam dostać?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    917
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    nawiew na środku deski rozdzielczej - przykręcony 2 śrubami torx

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    421
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W cromie będę robił pierwszy raz, ale w innych samochodach to brałem preparat wurth, wyciągałem filtr pp i przez rurkę odpływu wprowadzałem środek. Kiedyś zastosowałem jakiś tani preparat i osiadł na nagrzewnicy. Skończyło się na tym, że musiałem całą nagrzewnicę wywalać i czyścić. Nie wiem - może dałem za dużo tego badziewia. Raz dałem do ozonowania i też było ok. Może się mylę, ale dla mnie psikanie w kratki to jak powrót do czasów Wersalu - używać pachnideł zamiast się umyć.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    nawiew na środku deski rozdzielczej - przykręcony 2 śrubami torx
    Trzeba to potem wyrwać do góry bo są mocne zatrzaski po obu stronach na środku.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Może trzeba po prostu co jakiś czas jechać na ozonowanie teraz koszty nie wielkie tylko warto się dowiedzieć gdzie mają jakieś dobry sprzęt tzn wydajny a nie zabawki z allegro za 100 zł

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Ozonem nie wypluczesz syfu z parownika. To na pewno jest minus tej metody. Myślę że ozon jest dobry aut młodszych lub mało używanych. Wiele jest relacji osób u których ozon nie pomógł, bo uroslo w wentylacji za dużo syfu.
    Wurth ma ta zaletę że nie pieni się i odparowuje w całości, po piance zostanie pewnie jakiś lepki nalot i będą się przyklejaly drobinki brudu -tak mi się wydaje.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wlot powietrza w obiegu zamknietym + odgrzybianie
    Napisany przez xType na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-05-2012, 14:13
  2. Osuszacz klimy
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-07-2010, 18:25
  3. [ukł. klimatyzacji] Własnoręczne odgrzybianie klimy
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-09-2009, 20:30
  4. [ukł. klimatyzacji] odgrzybianie
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-07-2009, 09:34
  5. Autodiagnostyka klimy
    Napisany przez Hipo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-07-2008, 20:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odgrzybianie klimatyzacji fiat croma

jak podlaczyc klime croma

odprowadzenie skroplin z klimy croma

fiat croma gdzie jest parownik

Tagi dla tego tematu