Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 118
Like Tree17lubi to!

Temat: Odgrzybianie klimy  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008

    Odgrzybianie klimy

    Jeśli ktoś samodzielnie wykonywał odgrzybianie klimy w Cromie to proszę o krótkie info jak to zrobić samemu.

    Kilka dni temu po włączeniu klimy zaleciał nieciekawy zapach i przypuszczam że już długo była nieodgrzybiona. Kupiłem preparat Wurth, którym najlepiej jest popryskać parownik klimy. Tylko czy w Cromie jest do niego dostęp? W Octavii i Golfie pod schowkiem pasażera jest klapka mocowana na 2 wkręty. Po jej odkręceniu widać od środka rurki schładzalnika. Dziś zaglądałem do Cromy i takiego rozwiązania nie znalazłem.

    A tak przy okazji czy u was można zejść w automatycznej klimie na pozycję low (poniżej 16 st C) bez włączania klimy? U mnie jak obniżę poniżej 16-tu to klima sama się włącza. Jak wyłączam guzikiem klimę, wskakuje znowu 16. Wygląda, że w Cromie nie można zaciągać świeżego powietrza o zewnętrznej temperaturze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2011
    Skąd
    Toruń (okolice) i Piła
    Wiek
    37
    Postów
    90
    Auto
    Croma Tempra, 500x, BMW e92, CBRF4i600
    Co do odgrzybiania, co roku kupuję coś takiego jak climafresch czy coś takiego. Spryskuje wlot powietrza za filtrem kabinowym i potem każdą kratkę wylotową z osobna przy włączonej klimatyzacji i max obrotów wentylatora, wymieniam filtr kabinowy i mam spokój przez lato.
    Jak kupiłem miałem problem z klimatyzacją bo zapchał się wężyk od parownika w efekcie dość mocno śmierdziało i woda kapała z wentylatora na nogi pasażera. Gdzie ten spust jest nie wiem po dzień dzisiejszy, bo akurat stała u mechanika na rozrządzie i prosiłem go aby przeczyścił.

    Jeśli chodzi o zejście poniżej 16 stopni to niema takiej możliwości tak jest ustawiona automatycznie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Musisz wyjąć filtr.p.pyłkowy od zewnątrz czyli strony szyby przedniej. Dostęp po otwarciu maski, przez zaślepkę na podszybiu. Uważaj żeby nie uszkodzić, poprzez wyłamanie, plastikowych bolców mocujących te zaślepkę.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Mam prośbę. Jeśli ktoś namierzył, gdzie jest dokładnie umiejscowiony odpływ skroplin z klimy pod podwoziem to poproszę o szczegółowy opis lokalizacji. Przy wymianie oleju w automacie wpatrywałem się z pół godziny w podwozie i go nie namierzyłem. Chciałem tam włożyć wężyk i prysnąć Wurtha od dołu. Jakoś boję się pryskać poprzez wiatrak nawiewu bo słyszałem że mogą tam być jakieś czujniki - obawa o uszkodzenie.

    Kilka dni temu wyciągnąłem schowek ale nie chciało mi się grzebać dalej aby dostać się wprost do parownika. Dlaczego makaroniarze nie zrobili pod schowkiem jakiegoś łatwego patentu z odkręcaną klapką w kanale przed parownikiem?

    Zastanawiałem się czy nie zamocować by na stałe końcówkę spryskiwacza wurtha wprowadzając go przez otwór w obudowie parownika (z wyprowadzeniem wężyka pod schowkiem). W takim patencie można by odgrzybiać samodzielnie klimę w 1 minutę przez podłączenie butelki do wężyka. Szkoda że fabrycznie tak nie robią.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ponawiam zapytanie: Ma ktoś może zdjęcie podwozia z lokalizacją rurki do odprowadzenia skroplin z parownika klimy ? (może być także opis lokalizacji)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    gliwice
    Postów
    6
    Auto
    croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Ponawiam zapytanie: Ma ktoś może zdjęcie podwozia z lokalizacją rurki do odprowadzenia skroplin z parownika klimy ? (może być także opis lokalizacji)
    po stronie pasażera zaraz za wentylatorem

    mi ten odpływ wysunął się z podłogi i zamiast woda na zewnątrz wszystko leciało do środka
    żeby tam sie dostać musiałem poprzecinać wygłuszenie(izolacje) podłogi

    żle napisałem troche poniżej wentylatora
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez ololek123 ; 19-03-2016 o 00:21

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Spryskiwanie poprzez wiatrak od strony filtra pylkowego to wg.mnie zły pomysł 1 nie dotrzesz z preparatem bezpośrednio do parownika 2 jak będziesz pryskal na wentylator to w niedługim czasie się zatrze bo wurth rozpuścić i wyplucze smar z jego łożysk. Według mnie są 2 szybkie drogi.
    Robisz dziurkę w miejscu gdzie wiatrak łączy się z obudowa parownika wkładasz sondę i pryskasz. Dziurę później zaslaniasz wg uznania.
    Można też zdjąć środkowy nawiew ten poziomy. ustawiasz nawiew tak żeby klapki się otworzyły i widać parownik.DSC_0136.JPGDSC_0132.JPG
    Ostatnio edytowane przez Turek ; 19-03-2016 o 10:53

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Rurka odplywu jest za zbiornikiem plynu wspomagania i spokojnie reka mozna tam dojsc, wiec i mozna wsadzic wezyk od preparatu.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja odświeżałem klimę pianką Plak. przez nawiewy te nad radiem( 1 duży i 2 mniejsze) oraz przez nawiewy na szybę wprowadzałem rurkę i wpuszczałem piankę w dość dużych ilościach. po chwili widziałem jak z odprowadzenia wody z klimy kapie "woda". po tym zabiegu przez całe lato miałem spokój z brzydkim zapachem z klimy.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Turek, czy mógłbyś opisać dokładnie o jaki nawiew środkowy chodzi i jak się tam dostać?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    nawiew na środku deski rozdzielczej - przykręcony 2 śrubami torx

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W cromie będę robił pierwszy raz, ale w innych samochodach to brałem preparat wurth, wyciągałem filtr pp i przez rurkę odpływu wprowadzałem środek. Kiedyś zastosowałem jakiś tani preparat i osiadł na nagrzewnicy. Skończyło się na tym, że musiałem całą nagrzewnicę wywalać i czyścić. Nie wiem - może dałem za dużo tego badziewia. Raz dałem do ozonowania i też było ok. Może się mylę, ale dla mnie psikanie w kratki to jak powrót do czasów Wersalu - używać pachnideł zamiast się umyć.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    nawiew na środku deski rozdzielczej - przykręcony 2 śrubami torx
    Trzeba to potem wyrwać do góry bo są mocne zatrzaski po obu stronach na środku.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    39
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Może trzeba po prostu co jakiś czas jechać na ozonowanie teraz koszty nie wielkie tylko warto się dowiedzieć gdzie mają jakieś dobry sprzęt tzn wydajny a nie zabawki z allegro za 100 zł

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Ozonem nie wypluczesz syfu z parownika. To na pewno jest minus tej metody. Myślę że ozon jest dobry aut młodszych lub mało używanych. Wiele jest relacji osób u których ozon nie pomógł, bo uroslo w wentylacji za dużo syfu.
    Wurth ma ta zaletę że nie pieni się i odparowuje w całości, po piance zostanie pewnie jakiś lepki nalot i będą się przyklejaly drobinki brudu -tak mi się wydaje.


 
Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wlot powietrza w obiegu zamknietym + odgrzybianie
    Napisany przez xType na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-05-2012, 15:13
  2. Osuszacz klimy
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-07-2010, 19:25
  3. [ukł. klimatyzacji] Własnoręczne odgrzybianie klimy
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:30
  4. [ukł. klimatyzacji] odgrzybianie
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-07-2009, 10:34
  5. Autodiagnostyka klimy
    Napisany przez Hipo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-07-2008, 21:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie parownik fiat croma

czyszczenie klimatyzacji croma

czyszczenie parownika croma

smrod z klimatyzacji cromazawor rozprezny croma gdzie jestosuszacz klimatyzacji zapachsamodzielne wyczyszczenie parownika punto 2odgrzybianie klimatyzacji fiat cromaczyszczenie klimy cromafiat croma gdzie jest parownikodprowadzenie skroplin z klimy cromajak podlaczyc klime cromawurth croma klimatyzacja

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl