Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008

    Nowa skrzynia czy wymiana łożysk mech. różnicowego

    Wczoraj dowiedziałem się, że nadszedł czas wymiany obu łożysk mechanizmu różnicowego w mojej Cromie (manual).
    Wg ePer odczytałem, że to łożyska 55 572 486, a ich cena to około 250zł/szt. Mam przejechane na liczniku 184 tys.
    Szukając łożyska znalazłem całe skrzynie M32 w cenie ok. 1100zł i tak sie teraz zastanawiam, czy może nie wymienić po prostu całej skrzyni.
    Mechanik nie potrafił określić kosztów robocizny (z wymianą łożysk), ale zapowiedział wyłączenie auta na około 4 dni.
    Wymieniając skrzynię pewnie dwa dni by wystarczyłyby, a i cała byłaby "nowa"...tj regenerowana FIAT CROMA BRAVO M32 1,9 SKRZYNIA 6 BIEGOW POZNAŃ (5839253228) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    Co o tym myślicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    ciekawe co sprzedawca ma na myśli "podstawowa regeneracja" - mi się nasuwa mycie i ew. wymiana oleju
    oddaj skrzynię do warsztatu który zajmuje się naprawą skrzyń biegów pewnie wyniesie tyle samo co ta z aukcji, możesz zasięgnąć opinii na forum opla vectry bo to u nich " codzienny " przypadek

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Ja bym na Twoim miejscu z ciekawości do nich zadzwonił i zapytał co znaczy ta "podstawowa regeneracja". Może chodzi o wymianę samych łożysk i oleju. A koła zębate i synchronizatory zaliczają się do wersji "rozszerzonej" bo nie w każdej skrzyni kwalifikuje się to do wymiany.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gdynia / Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Miałem podobny temat u siebie. Przeczytaj ten wątek i jak coś to priv.
    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/d...m-biegu-30515/

    W wątku tym polecono mi stronę BCS - Skrzynie Biegów sprzedaż, naprawa skrzyń biegów, oleje przekładniowe. - firma z Sosnowca. Tani może i nie są ale wyglądają na rzetelnych i dają gwarancję na skrzynie. Zawsze mozesz sie skontaktowac, przedstawia swoja oferte i sobie przekalkulujesz. Pozdro

    P.S. Te 1100 zł za regenerowaną skrzynię może ładnie wygląda ale... Ja za SAM komplet łożysk (Timken czyli takie jak montowane oryginalnie) zapłaciłem 1025 zł, a gdzie olej i robocizna itp.? Na czymś Poznaniaki musieli przyciąć, żeby wyszło na ich - Caritas to to chyba nie jest?
    Ostatnio edytowane przez emilk1988 ; 09-12-2015 o 17:23

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Panowie skrzynie biegów najlepiej zregenerować własną niż kupić po regeneracji. Nie wiadomo co było robione, może być robiona jedna z dwóch złożona, taka skrzynia później wyje i nic z nią nie zrobicie. Koła zębate docierają się kompletami. Jeśli w skrzyni są do wymiany tylko łożyska to je wymień, bo wiesz jak do tej pory sprawowała się skrzynia. Skrzynię kupioną po regeneracji też musisz dać do sprawdzenia, pod względem uszczelnień, weryfikacja synchronizatorów i kół zębatych.
    Ostatnio edytowane przez krysiek ; 09-12-2015 o 19:47

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2011
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    57
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Mjet
    Rocznik
    2008
    We wrześniu wymieniałem łożyska w mojej Cromie ( 178 000 km przebiegu )
    Jeżeli mechanik stwierdził u ciebie że trzeba wymienić łożyska mech.różnicowego - to musisz wymienić wszystkie t.j. 8 szt.
    Zwykle wymienia się łożyska na wałkach ( powody opisane wiele razy ). Łożyska mech. różnicowego są najtrwalsze .
    Łożysko 55572486 ( Timken NP895213/NP749914 ) kupisz w dobrej hurtowni za 50 - 60 plz. Kpl. łożysk na wałki skrzyni ( M32 )
    w okolicach 450 - 500 plz.( Timken ). Robocizna u normalnego mechanika 500 - 600 plz. Plus olej .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    dzięki Panowie za podpowiedzi. Chyba zdecyduję się na naprawę całej skrzyni jeśli stwierdzi, że jest, i co jest konieczne.
    Wygląda na to że 1500zł to muszę sobie zarezerwować i koło tygodnia bez auta. Dam znać co zostało zrobione ...jeśli by to kogoś interesowało

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    ...dodam jeszcze, że odgłos ze skrzyni dochodzi również jadąc na luzie ...a jazda na 5 i 6 biegu wydaje się być najcichsza

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    temat zamknięty.
    W skrzyni wszystkie łożyska wymienione, przy okazji rozrząd i okazało się, że sprzęgło również było do wymiany (tarcza, docisk i łożysko).
    Koszt części to 2200 zł i z robocizną wyszło mnie to 3050 zł ...i na tym zakończyłem ten rok

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał matulaskocz Zobacz post
    temat zamknięty.
    W skrzyni wszystkie łożyska wymienione, przy okazji rozrząd i okazało się, że sprzęgło również było do wymiany (tarcza, docisk i łożysko).
    Koszt części to 2200 zł i z robocizną wyszło mnie to 3050 zł ...i na tym zakończyłem ten rok
    No to gruba robota, a zaczynało się tak niewinnie Zdziwiło mnie, że przy takim przebiegu siadły łożyska skrzyni, ja powoli się do tego zbliżam. Życzę Ci, abyś w przyszłym roku lał tylko paliwo do kromki

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    U mnie łożyska padły przy 176 tys przebiegu, wywalając dziurę w pokrywie

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    przeglądając wszystkie fora widać, że ta skrzynia po prostu kończy swoje życie przy tych 160 tys. km ...i nie dziwi fakt, że najwięcej Crom z drugiej ręki ma właśnie na liczniku 160 tys. km

    mam nadzieję że teraz znów będę tylko tankował i jeździł. Pozdrawiam na Nowy Rok ...Do Siego Koledzy!

  13. #12
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    Zdziwiło mnie, że przy takim przebiegu siadły łożyska skrzyni,
    To co powiesz na fakt, że objawy uszkodzonej skrzyni ("latała" mi dźwignia zmiany biegów przy dodawaniu/ujmowaniu gazu) już przy przebiegu 55 kkm? Naprawiałem skrzynię przy około 70 kkm (4 nowe łożyska, te najbardziej obciążone + przepłukanie i wymiana oleju na FUCHS, ze zwiększoną ilością o 0,5 litra) i teraz mam spokój. Ta skrzynia to bubel, w połączeniu z kretyńską instrukcją obsługi (brak wymiany oleju; za mała ilość, etc.). M32 WYMAGA wymiany oleju i zalewania większą ilością, tak aby najmniejsze łożysko, to od 6 biegu, było cały czas smarowane.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 03-01-2016 o 10:19

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Hmm, moja skrzynia (i auto) mają 250tyś i opisywanych dźwiękow ("wiertarki") nie doświadczam, nie czuję by na 5 i 6 praca skrzyni jakoś zauważalnie różniła sie niż na innych biegach.. trochę to obala mit że po 160 tyś skrzynia padnie (inna sprawa co to znaczy 160 tyś... u handlarza-może znczyć dowolny przebieg >= 160 tyś, i może tu jest sekret, bo moje auto mam od nowości więc przebieg pewny)
    NIepokoi mnie natomiast coś innego - gdy stoję w korku, i trzymam auto na sprzęgle, a następnie ustawię skrzynię na bieg jałowy i puszczę sprzęgło, zmienia się nieco dźwięk (jakby coś "cięzkiego" się ząłączyło) i jakby pojawiały się lekkie wibracje.. NIe wiem czy ma to związek ze skrzynią, czy z układem sprzęgło/dwumas (wszystko jest od nowości).. ktoś spotkał się z czymś takim?
    PS umieściłem to tutaj, bo nie wykluczam związku z opisywanym problemem łożysk, ale może to też być coś innego - wtedy prośba do admina o wyciągniecie wątku "na wierzch"

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    U mnie jest tak samo. Puszczając sprzęgło defacto obciążasz koło DM skrzynią, tyle tylko że żaden bieg nie jest załączony więc siła nie przekazuje się na półośki (w sporym uproszczeniu). Po wymianie DM na nowy wibracje (bardzo delikatne, nie mówimy tu o trzęsącej się budzie) zelżały, ale dalej są.
    Naturalna sprawa

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    M32 WYMAGA wymiany oleju i zalewania większą ilością, tak aby najmniejsze łożysko, to od 6 biegu, było cały czas smarowane.
    wg katalogu (programu) ma być jak się nie mylę 2,4l oleju. To wg Ciebie za mało?
    ...zresztą jak przejadę na tej wyremontowanej skrzyni 150tys. (w co szczerze wątpię, bo wcześniej zmienię na inne) to i tak będzie super
    Sam projektowałem kiedyś przekładnie i również ustalałem ile oleju ma w nich być (poziom) i jakoś nigdy nie było problemu z tym związanego; więc jeśli konstruktor M32 tyle przewidział to uznaję, że tyle ma być


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2015, 13:12
  2. Wyciągnięcie mechanizmu różnicowego bez wyciągania skrzyni. Możliwe??
    Napisany przez pawel&palio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-03-2015, 19:15
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-11-2011, 23:00
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 17:29
  5. [skrzynia biegów] Wymiana nakładki drążka
    Napisany przez shadow na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-12-2009, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lozyska mechanizmu roznicowego

cena regenerowanej skrzyni do fiat croma

jak wymienic ozyska wmechandzmie rurzncowy opel

mechanizm roznicowy fiat bravo ll 1.9. jtdm

ymianalozyskmehanizmuruznicowegovwgolf

wymianalozyskmehanizmuruznicowegoregulacjavw

fiat croma koszt regeneracji skrzyni biegow

mechanizm roznicowy croma

wymiana lozysk w skrzyni

wymiaan lozysk pierwszego biegu

znowu padlo lozysko croma

znowu padlo lozysko skrzyni croma

wymiana mechanizmu roznicoweg fiat cromao

lozyska timken M32

wymiana mech roznicowy

naprawa mechanizmu roznicowego cena

zmiana mehanizmu roznicowego fiat

skrzynia m32 regeneracja

jak naprawic mechanizm roznicowy

lozysko mechanizmu roznicowego

wymuana lozysk skrzyni mechanuzmu roznicowego

wymiana lozysk w skrzyni jtd

croma mechanizm roznicowy skrzyni biegow

skrzynia biegow wymiana lozysk stilo 1.9 jtd

alfa lozysko mechanizmu roznicowego

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl