Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    8
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2007
    Panowie ,a co ma do odpalania pedał gazu ? Dzisiaj zrobiłem tak , przekręciłem kluczyk odczekałem chwilę i w międzyczasie nacisnełem kilka razy pedał gazu ( bez odpalania ) samochód po takim zabiegu bardzo elegancko zaskoczył , równo bez zadnych "kulawych" obrotów . Może coś z przepustnicą mam ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Moim zdaniem takie zachowanie może jak najbardziej wskazywać na przepustnicę. Może trzeba ją przeczyścić?
    W poprzednim aucie miałem taką sytuację, że najpierw obroty mi trochę falowały na biegu jałowym a w końcu doszło do tego, że dwa razy auto mi na drodze zgasło podczas wysprzęglania. Przepustnica była mocno zasyfiona i po czyszczeniu jak ręką odjął (od tego czasu czyściłem ją dość regularnie)

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    O jaką przepustnicę chodzi?

  5. #19
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    rozruch zimnego silnika, odgłos popiskiwania pasków osprzetu podobny na obu nagraniach


    Ostatnio edytowane przez pu3 ; 14-11-2014 o 01:07

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2014
    Skąd
    wroclaw
    Wiek
    36
    Postów
    5
    Auto
    Fiat croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Witam, mam tak samo (silnik 2.4) zawsze rano na zimnym silniku takie nie równe klekotanie .Bylem u mechanika i powiedział ze te popiskiwanie to pompa wspomagania i to ona daje opór na silnik i przez te nierówne obroty silnika

  7. #21
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał Bibor Zobacz post
    Witam, mam tak samo (silnik 2.4) zawsze rano na zimnym silniku takie nie równe klekotanie .Bylem u mechanika i powiedział ze te popiskiwanie to pompa wspomagania i to ona daje opór na silnik i przez te nierówne obroty silnika
    Wspomaganie jest chyba elektryczne
    Ostatnio edytowane przez pu3 ; 14-11-2014 o 10:25

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Bibor Zobacz post
    Bylem u mechanika i powiedział ze te popiskiwanie to pompa wspomagania i to ona daje opór na silnik i przez te nierówne obroty silnika
    Te popiskiwanie to nie pompa tylko pasek od alternatora. Jeździłem z tak piszczącym paskiem prawie przez rok czasu.

    Piszczy jak skręcasz kołami, zazwyczaj jak stoisz w miejscu lub przy parkowaniu?
    U mnie tak było.

    W lipcu padł mi alternator i oddałem do regeneracji przy okazji wymieniłem pasek od alternatora na nowy(50-60 zł).
    Stwierdziłem że jak i tak wszystko rozebrałem to warto wymienić na nowy. Niestety założenie nowego paska nie jest takie proste. Jest to pasek samonapinający. W dwie osoby bawiliśmy się z zakładanie ponad godzinę.

    Po założeniu nowego paska piszczenie całkowicie zniknęło. Niestety nadal przy odpalaniu trochę tak jakby nierówno pracuje przez kilka sekund(dokładnie tak jak na filmikach), czasem ciężko ma zapalić jakby paliwa brakowało.
    Jak już wcześniej pisałem środki czyszczące i dolewka 2T trochę poprawiają rozruch.
    Pozdrawiam


  9. #23
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał robert79 Zobacz post
    Myślicie że takie czyszczenie układu naprawdę coś daje?
    Daje... Cały syf nagromadzony latami wyląduje w filtrze paliwa i być może we wtryskach. Kompletne czyszczenie wraz z płukaniem baku może ma sens (pewnie to z ASO), dolewki czyszczące są zalecane jeśli są robione od zakupu auta.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    pu3, podczas odpalania na tym drugim filmiku LM jest nadal w baku?
    www.fso-1500.pl

  11. #25
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    pu3, podczas odpalania na tym drugim filmiku LM jest nadal w baku?
    Tak.Bak miałem zatankowany pod korek z dodatkiem LM.Na drugim filmiku paliła sie rezerwa.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Obawiam się, że po zatankowaniu paliwa bez LM problem powróci. Winne tutaj są startowe dawki paliwa. Aktualizacja oprogramowania to troszkę poprawia. LM zwiększa liczbę cetanową i sprawia, że paliwo lepiej się spala, dlatego odpala równo. Dodatkowo kolektor dolotowy jest pewnie w nienajlepszym stanie.
    Przerabiałem to.
    www.fso-1500.pl

  13. #27
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Dodatkowo kolektor dolotowy jest pewnie w nienajlepszym stanie.
    Faktycznie, kolektor nie czyszczony,wyczysciłem przepustnicę, czujnik doładowania i egr.(nia bylo poprawy w momencie rozruchu na zimno)
    Obecnie- kolejne tankowania,jest subiektywna poprawa kultury pracy w trakcie zimnego rozruchu

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    34
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Daje... Cały syf nagromadzony latami wyląduje w filtrze paliwa i być może we wtryskach. Kompletne czyszczenie wraz z płukaniem baku może ma sens (pewnie to z ASO), dolewki czyszczące są zalecane jeśli są robione od zakupu auta.
    Może skusze się na taki zabieg , opisze jak zaobserwuję jakieś zmiany. Dodam tylko że z autem jest wszystko ok , a chcę to zrobić profilaktycznie.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Nierówna praca
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 28-09-2015, 11:27
  2. Nierówna praca na zimnym silniku (Punto I 1.2 75)
    Napisany przez Elektryk # na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2014, 19:59
  3. Nierówna praca na LPG
    Napisany przez krzastek19 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-02-2013, 14:32
  4. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 13:52
  5. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik fiata 1 9 jtd nie rowno chodzi po odpaleniu

Nieruwna praca silnika po odpaleniu croma

odglos nierownej pracy silnika na zimnym fiat croma

fiat croma rozruch silnika

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl