Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2014
    Skąd
    Stary Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 MJ
    Rocznik
    2008

    Niebieski i Czarny dym po wymianie oleju

    Witam
    wczoraj wymieniłem olej z castrol magnatek C3 DPF 5w40 na castrol edge 5w40 przebieg 165k km ale sądze że jest kolo 300k .
    miesiąc temu wywaliłem DPFa fizycznie i wgrałem nowe mapy więc pomyślałem że nie musze kupywać już oleju z normą c3 czy jaka tam jest stosowana do DPF , no i niespodzianka dzisiaj rano odpalam i za mną niebiesko dopuki silnik sie nie zagrzał leciał ciągle niebieski dym pozniej czarny samochód jest słabszy i kopci wiele wiele bardziej i turbo słychać o wiele głosniej a było regenerowane 3 tyg temu, dodam że przy wymianie oleju wyciągłem na długo akumulator bo chciałem porozglądać się koło silnika .
    objawy dymienia mogą miec cos wspólnego z zmianą oleju? dodam że głowica była sprawdzana pod kątem nieszczelnosci i tak dalej jakies 3 tyg temu bo wymieniałem uszczelke PG .
    Z góry dziękuje za jakieś trafne podpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Nie przelałeś oleju? Sprawdź jego poziom. Nie mam dpfa, mam wgrany nowy program, nie dymi - leję zwykły mobil 5w40.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    To nie sprawa samego rodzaju oleju- pojawienie sie problemu zaraz po wymianie to raczej przypadek, z tego co piszesz sporo robiles ostatnio i cos prawdopodobnie nie bylo zrobione do konca jak trzeba. Dosyc prawdopodobna jest awaria regenerowanej turbiny - niebieski dym swiadczy o spalaniu oleju ( a tak, miedzy innymi, dzieje sie gdy uszkodzona turbina puszcza olej) a z kolei czarny dym moze swiadczyc ze turbina nie doladowuje jak trzeba (za duzo ropy, za malo powietrza i pojawia sie sadza). Dodajac do tego ze sam piszesz ze zaczela glosniej chodzic prawdopodobienstwo niestety sie zwieksza. Sam DPF lapie sadze (czarny dym) i po jego usunieciu moze sie ten czarny dym pojawiac ale jesli kopci caly czas a nie tylko przy gwaltownym przyspieszaniu to niezaleznie od DPF-u z silnikiem jest cos nie tak i DPF i tak by sie niedlugo zapchal.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2014
    Skąd
    Stary Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 MJ
    Rocznik
    2008
    Witam , nie przelałem oleju sprawdzałem kilka razy , natomiast wziołem pod uwage zdanie Bartka i przyglądłem sie turbinie , turbo było słychać jako że bierze powietrze ale w tle było słychać jeszcze jeden dzwięk nieco cichszy i niższy i zaczynał się chwilke po załączeniu turbo , odłączyłem przewód podcisnienia włączający turbo i ten podejrzany dzwięk zamilkł więc napewno coś złego w niej sie dzieje , w poniedziałek jadę do magików gdzie regenerowałem turbo zobaczymy czy gwarancja obejmuje coś takiego , jeszcze jedno pytanie w karcie gwarancyjnej pisze punkt: zaleca sie stosowanie oleju o lepkosci min:10w40 , ja mam 5w40 i on jest bardziej lepki czy mniej bo troche tego nie rozumiem.
    Pozdrawiam

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    W karcie gwarancyjnej czego? Regenerowanej turbiny?
    Olej 5W40 raczej będzie miał mniejszą lepkość niż 10W40 i nie sądzę żeby ktoś się do tego przyczepił. Wal do tych od turbiny i niech sprawdzają

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2014
    Skąd
    Stary Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 MJ
    Rocznik
    2008
    Witam , turbo tak jak myslalem padło a dokładniej ośka się wytarła w miejscu gdzie jest ta tulejka podająca olej , gość od turbo był zdziwiony że po 1000 km to sie stało ale bez problemu zregenerował całe turbo za co mu chwała , aczkolwiek problem jest głębszy... croma od pierwszych chwil po wymianie (drugiej) turbo kopciła na niebiesko mechanik który teraz mi zdejmował i zakładał turbo powiedział ze IC wymył ale w tłumiku musiał sie olej nazbierać i teraz sie wypala , wszystko ok jezdziłem delikatnie no i kopciła dosyc sporo ale tylko w korkach jak ruszałem i zatrzymywałem się co chwile , przy zwykłej jezdzie 80-170 nie kopci na niebiesko jedynie lekko na czarno ale mam wywalonego DPFa więc to chyba normalne , problem pojawił się po przejechaniu równo 300 km od wymiany turbo , zaswieciła się lampka poziomu oleju musiałem dolac 300ml zeby wrócił poziom do normy , nic nie stuka silnik trzyma bardzo dobrze moc .
    Dodam że wymiłem olej z castrol 5w40 na mobil 10w40 , miałem wyciek między silnikiem a skrzynią biegów mechanik mówł że jest tam jakas uszczelka, po zmianie oleju na "gęstszy" wyciek się zatorował no alle silnik chyba padł, możliwe że pierścienie się zapiekły przez inny olej? i czy jest w tym silniku możliwość wyciągnięcia tłoków od dołu tzn żeby nie sciągac głowicy?.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Dalej bede sie upieral ze to nie olej, jasne ze 10w40 to nie to samo co 5w40 ale musialbys naprawde zrobic rajd dakaru zeby taka zmiana zalatwila silnik w kilkaset czy kilka tysiecy kilometrow, zwlaszcza ze mobil 10w40 to nie takie znow byle co, niejeden diesel z turbo jezdzi na gorszych wynalazkach, no chyba ze ktos Ci sprzedal rzepak z biedronki w butelce po mobilu. Jesli dalej kopci na niebiesko to dalej spala olej (zwlaszcza ze piszesz ze ubylo), tylko trzeba znalezc skad sie bierze, na poczatek jeszzce raz rozkrecilbym dolot i zobaczyl czy jest sucho, jak dalej mokro to znow turbina pewnie, to ze na razie trzyma moc to jeszcze niestety nie dowod - moze kreci, a na razie tylko puszcza olej. Jak caly czas kopci na czarno w czasie jazdy to tez cos nie tak, nawet bez DPF-a nie powinien caly czas, tylko przy gwaltowniejszym przyspieszaniu.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Jaki silnik, jaki rocznik? Pytam bo nie widze na tapatalk

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2014
    Skąd
    Stary Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 MJ
    Rocznik
    2008
    Przepraszam źle napisałem , na czarno kopci jedynie przy gwałtownym dokładaniu gazu, dolot mokry od oleju, nie ma jak sprawdzic czy turbo czy pierscionki, chyba zostawie u mechanika niech wymieni pierscionki, możliwe że sie zapiekły podobno, głowice miałem robioną, turbo też, pierscionki zrobie bo tylko to mi zostało .
    1.9 jtd 120 km 2008 r.

  11. #10
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał jacek5000 Zobacz post
    nie ma jak sprawdzic czy turbo czy pierscionki

    Trzeba by pomierzyc cisnienia sprezania na cylindrach.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2014
    Skąd
    Stary Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 MJ
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pu3 Zobacz post
    Trzeba by pomierzyc cisnienia sprezania na cylindrach.
    Nie mam puki co gdzie sprawdzic, a jeśli poszedł pierścień olejowy ? słyszałem że może mieć cisnienie ale olej bedzie puszczał.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    jacek5000 napisał, że dolot mokry od oleju, czy to nie oznacza, że puszcza turbo? Jak dla mnie to ewidentna sprawa skoro układ dolotowy, przed silnikiem, jest zaolejony


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v głośna praca po wymianie oleju
    Napisany przez Ebuman na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-04-2013, 16:09
  2. Kontrolka oleju po wymianie glowicy
    Napisany przez martin na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-02-2013, 13:40
  3. Wskaźnik poziomu oleju po wymianie - OIL HIGH
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-12-2011, 15:15
  4. O wymianie oleju...
    Napisany przez BART_osz na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-07-2011, 09:46
  5. [silnik] migająca kontrolkaoleju po wymianie oleju
    Napisany przez BeataH na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-06-2011, 22:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446niebieski-i-czarny-dym-po-wymianie-oleju-27180

niebieski dym po wymianie oleju

fiat croma czarny dym

czarny dym po wymianie turbiny

Samochud kopci na niebiesko po wymianie oleju

po wymianie oleju kopci na niebiesko

dymienie po zmianie oleju jtd

1.9mj 120 kopci na czarno

zmiana oleju a kopcenie

croma dymi dolot

kopci na niebiesko na 5w40

fiat croma 1.9 jtd 150km czarny dym

glosna praca silnika po oleju castrol edge 5w40

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl