Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 155
  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    38
    Postów
    400
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Istnienie takiego piecyka w aucie a sterowanie nim dodatkowym sterownikiem to dwie różne sprawy. Montowane sa takie piecyki jako dogrzewanie silnika a nie ogrzewanie postojowe i wtedy osobne sterowanie nim jest już nie potrzebne. Ale i w takiej sytuacji łatwo zauważyć obecność takiego urządzenia, jeżeli zgasimy silnik zanim się rozgrzeje to powinien być słyszalny szum i zapach spalin oleju bo to zwykły piecyk spalinowy. Nie może piecyk zasnąć wraz z przekręceniem kluczyka bo musi się ochłodzić po pracy a nie wie kiedy zostanie wyłączony kluczyk. Być może i wszystkich tych którzy włączyli dodatkowy dogrzewacz a nie słyszą dodatkowych dźwięków dopadła tak zwana autosugestia, że skoro jest włączony ma być cieplej i już. W mojej cromie raczej nie ma takiego urządzenia a auto grzeje się bardzo szybko.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    dobra, ale dziwne jest to że jak do tej pory nikt nie potwierdził ze ma takie urządzenie u siebie a szkoda

  4. #123
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    948
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Tylko czy to aby jest piecyk spalinowy. Już dawno nie zaglądałem do instrukcji obslugi jednak z tego co pamietam, to odnioslem wrazenie że te dodatkowe ogrzewania montowane opcjonalnie, miało byc elektryczne. Przez kilka lat nie udalo mi sie tego znaleźć pod aute ani w komorze silnika.jesli dobrze tez pamietam, to dodatkowe ogrzewanie miało podnosic temperature powietrza wylatujacego z nawiewow wentylatora. W takip przypadku to moze jakaś grzałka elektryczna siedzi w tunelu środkowym pod deska, i tam podrzewa płyn w nagrzewnicy.
    Pozdrawiam


  5. #124
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    48
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    maka131 ty mówisz chyba o grzałkach PTC i tutaj poczytaj Przygasajace swiatla przy nagrzewaniu wnetrza

  6. #125
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    mam jescze pytanie o ta grzalke PTC
    wg VINu w mojej Cromie jest ta grzalka, uruchomilem ja programem, zrobilem osiowanie jednak szczerze mowiac nie odczulem jakiejs roznicy w nagrzeniu wnetrza pojazdu. gdzie dokladnie jest ta nagrzewnica umiejscowiona w Cromie zeby sprawdzic czy slychac cykanie przekaznikow?

  7. #126
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    38
    Postów
    400
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Gdybyś poczytał ten wątek to wiedział byś że nikt nie jest w stanie powiedzieć gdzie ta grzałka jest.

  8. #127
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    48
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał dbh Zobacz post
    . gdzie dokladnie jest ta nagrzewnica umiejscowiona w Cromie zeby sprawdzic czy slychac cykanie przekaznikow?
    Gdybyśmy ją mieli to zapewne było by słychać cykanie. Pozwólcie, że wrócę do mojego byłego Stilo. W Stilo miałem tą grzałkę PTC tak jakby za panelem klimatronika no tak trochę wyżej i głębiej w stronę przodu auta. Można było zobaczyć kable od tej grzałki, były od strony pasażera na tunelu środkowym, były takie grube czerwony i czarny a cykanie przekaźnika naprawdę słychać było w całej kabinie. Wiadomo, żeby ona (grzałka) zadziałała to musiały być spełnione jakieś tam warunki m.in stan aku, temp zewnętrzna i cos tam jeszcze. To było fajne ale podczas działania światła przygasały bo to chyba była grzałka 700 watowa ale bajer supcio. Teraz brakuje mi tego w cromie. Rozmrozić szybę przednią to był normalnie śmiech, my też mamy co prawda odmrażanie szyby z przodu ale to całkiem inna sprawa.

  9. #128
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    ok to inaczej, moze przy pomocy takiego testu da sie to sprawdzic. zalozmy ze jest taka grzalka, odpalam auto, na dworze zimno powiedzmy +3stC, aku sprawny tzn powyzej 10,25V tak jak w instrukcji (zalozmy ze ok 12V), podlacze miernik napiecia do aku to czy po uruchomieniu tej grzalki PTC napiecie spadnie, jesli tak to o ile mniej wiecej?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    ok to inaczej, moze przy pomocy takiego testu da sie to sprawdzic. zalozmy ze jest taka grzalka, odpalam auto, na dworze zimno powiedzmy +3stC, aku sprawny tzn powyzej 10,25V tak jak w instrukcji (zalozmy ze ok 12V), podlacze miernik napiecia do aku to czy po uruchomieniu tej grzalki PTC napiecie spadnie, jesli tak to o ile mniej wiecej?

  10. #129
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,006
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    takiego ustrojstwa nie ma w cromie występowało tylko w stilo , to o czym piszesz to jest grzejnik dodatkowy - po uruchomieniu silnika zaczyna pracować (zasilane ropką ze zbiornika) w e-per można to podejrzeć- co do nagrzewnicy to wystarczy ściągnąć prawą lub lewą osłonę tunelu środkowego lub zdemontować środkową kratkę nawiewu

  11. #130
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    takiego ustrojstwa nie ma w cromie występowało tylko w stilo , to o czym piszesz to jest grzejnik dodatkowy - po uruchomieniu silnika zaczyna pracować (zasilane ropką ze zbiornika) w e-per można to podejrzeć- co do nagrzewnicy to wystarczy ściągnąć prawą lub lewą osłonę tunelu środkowego lub zdemontować środkową kratkę nawiewu
    wg VINu EPER pokazuje ze mam ten grzejnik dodatkowy niemniej jednak nie widze zadnego ukladu wydechowego dlatego stwierdzilem ze moze jest to ta nagrzewnica PTC.

  12. #131
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,006
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    u mnie też to pokazuje ale fizycznie tego na pokładzie nie mam

  13. #132
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    a ta nagrzewnica w tunelu to wystarczy sciagnac ta kratke ktora jest na koncu tunelu srodkowego przrez ktora wylatuje powietrze na tyl ?

  14. #133
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    'Odgrzeje' ze tak powiem. Jako że temat nie daje mi spokoju przeglądałem elearn i w części dotyczącej ogrzewania jest oddzielny temat dotyczący nagrzewnicy dodatkowej spalinowej. Pompka ma znajdować się przy zbiorniku paliwa ale nie mogłem wyczaic gdzie ma być wydech . W części opisującej schemat elektryczny panelu climatronica widać 2 gniazda pinowe. na jednym z gniazd jeden pin jest opisany jako sterowanie nagrzewnica dodatkową a drugi jako sterowanie nagrzewnica Park Heater. Czy ktoś zaglądał do elearn i spotkał się z tym? Średnio jestem obeznany z Elektronika dlatego może ktoś bardziej kumaty się wypowie?

  15. #134
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    33
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Wszystko spoko ale mówisz o dodatkowej nagrzewnicy eberspacher zasilanej ON. Oprócz dodatkowej pompki ma jeszcze swój wydech spalin.
    Natomiast Ptc ma byc elektryczna i powinna się znajdować gdzieś za panelem climatonic. Niestety nikt jej nigdy nie znalazł.😳

  16. #135
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    124
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    No i ta spalinowa to wudaje mi się ze powinna być podpięty pod ten pin z Park Heater. Szukałem w EPERZE i nie znalazłem nawet zwykłej nagrzewnicy bo z informacji od znajomego mechanika ta nagrzewnica dodatkową powinna być zamontowana w nagrzewnicy i jest to nagrzewnica elektryczna. Szczerze mówiąc jest to dla mnie dziwne ze nikt nigdy nie sprawdził tego do końca. Przecież jakiś przekaznik chyba powinien być od tego a jeśli to jest grzałka elektryczna to nie ma takiej opcji żeby nie było przekaźnika. Zrobiłem ostatnio pomiar napięcia przy odpaleniu auta i przekrecildm temp na HI i spadku napięcia nie zaobserwowałem.


 
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nagrzewnica
    Napisany przez rabarbar11 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-10-2010, 18:37
  2. Praca dodatkowa...
    Napisany przez tipacz na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-03-2010, 18:21
  3. [ogrzewanie] nagrzewnica
    Napisany przez lekow na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-12-2009, 19:26
  4. Nagrzewnica
    Napisany przez xkoniox na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-12-2009, 15:15
  5. Zepsuta nagrzewnica ??
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-09-2009, 20:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

webasto fiat bravo

dodatkowa nagrzewnica

nagrzewnica ptc fiat

webasto fiat

fiat croma webasto

nagrzewnica fiat croma

nagrzewnica dodatkowa

nagrzewnica croma

nagrzewnica webasto

webasto fiat brava

webasto fiat croma

fiat webasto

fiat bravo dodatkowa nagrzewnica

nagrzewnica ptc croma

croma dodatkowa nagrzewnica

dodatkowa nagrzewnica fiat croma

nagrzewnice webasto

dodatkowa nagrzewnica 1.9 jtd

dodatkowa nagrzewnica fiat bravo

fiat ptc

webasto croma

fiat brava webasto

vebasto fiat croma

dodatkowa nagrzewnica multijet

dodatkowa nagrzewnica ptc

http://www.iparts.pl