Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 145
  1. #106
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    ciekawa propozycja, montaz nieskomplikowany dla osob, ktore maja zasilanie w mejscu parkowania.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Bez sensu. "zasilany prądem o napięciu 230V". Jak ktoś ma prąd, to... i ma garaż
    Niekoniecznie

    U nas na osiedlu wszyscy mają garaże ale zagracone (kosiarki, rupiecie, rowery itp) i większość aut stoi na zewnątrz. Niektórzy ew mają same daszki (wiaty) W takich przypadkach ogrzewanie elektryczne jest ok. Można do tego dołączyć prosty programator czasowy do gniazdka i śmigać codziennie rano ciepłym autem.

    Wiecie może czy Croma ma w bloku otwór do zamontowania samej grzałki (bez pompy)?

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Panowie zaczyna sie off-topic robic. Przypominam ze, temat poswiecony jest dla nagrzewnicy PTC.
    Pozdrawiam

  5. #109
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wiecie może czy Croma ma w bloku otwór do zamontowania samej grzałki (bez pompy)?
    na zdjeciu( silnik 2,4 ale 1,9 ma tak samo) widac te otwory w bloku zaslepione deklami, a nie prosciej zamontowac grzleczke na przewodzie nagrzewnicy?
    przecinasz wąż ,montujesz, i odpowietrzasz w przypadku bloku masz duzo osprzetu do zdemontowania przed montazem.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  6. #110
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    A widzieliście coś takiego?
    Widzieliśmy, są też wersje bez pompy wykorzystujące cyrkulację konwekcyjną.. Jest na to w silniku specjalne miejsce. Ogólnie myślę że to naprawdę fajna sprawa choć fakt tylko i wyłącznie w wypadku garażu się to sprawdzi (ew. podjazdu koło domu).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #111
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A propos dodatkowej elektrycznej nagrzewnicy, w którą mogą być opcjonalnie wyposażone wszystkie wersje Multijet z klimatyzacją automatyczną to u mnie chyba jej nie ma choć EPER online pokazuje
    W zeszłym tygodniu niby ją włączyłem przy pomocy MESa ale zupełnie nie czuję, żeby cokolwiek miało się szybciej nagrzewać.

    Poniżej cytat po angielsku z programu ELEARN o tym urządzeniu:
    "The supplementary heater is an option on all Multijet versions with an automatic climate control system.
    This device is fitted in the coolant circuit between the engine and the heat exchanger. It partly preheats the passenger compartment and engine coolant, reduces the engine warm-up time and removes ice and condensation from the windows more rapidly.
    In particular, the system initially heates the coolant and then, when the engine reaches normal service temperature, it is carried into the vehicle passenger compartment.
    The additional is turned on by the climate control system, when the user sets the climate control system to high temperatures (heating mode) and engine temperature is low."

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    A propos dodatkowej elektrycznej nagrzewnicy, w którą mogą być opcjonalnie wyposażone wszystkie wersje Multijet z klimatyzacją automatyczną to u mnie chyba jej nie ma choć EPER online pokazuje
    Witaj w klubie.... EPER nie zawsze jest wyrocznią - też się nad tym zastanawiałem i w końcu podjechałem do ASO aby sprawdzili i ewentualnie włączyli. Efekt: "Panie, tu nie ma czegoś takiego i nigdy nie było a to, że ma pan automatyczną klimatyzację to o niczym nie świadczy. To taki "ITALIAN STYLE"".
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #113
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Kluczowa jest informacja, że jest to wyposażenie opcjonalne
    BTW EPER, przynajmniej ten online, dostępny tutaj na stronie, to niekoniecznie pokazuje wyposażenie/konfigurację dla danego numeru VIN. Na przykładzie mojego auta pokazuje informację o skrzyni automatycznej (taka jest) jak i ręcznej.

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Fajnie byłoby móc sprawdzić fizycznie gdzie toto jest, jeśli chodzi np. o Fiata Bravo to widziałem gdzieś instrukcję montażu tegoż urządzenia gdzieś w okolicach podradiowych zaraz za konsolą (ma to chyba ze 3 wtyczki). Czy ktoś w takim razie wie gdzie to mogłoby w naszych cromkach być?

    Znalazłem: dot. montażu w bravo AutoKącik.PL: Porady techniczne i wszystkie przydatne rzeczy.

  11. #115
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Elearn twierdzi, że: "This device is fitted in the coolant circuit between the engine and the heat exchanger" czyli trzeba szukać gdzieś na wężach od płynu chłodzącego, między silnikiem a nagrzewnicą (heat exchanger to nagrzewnica?).

  12. #116
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2013
    Skąd
    łódź
    Postów
    2
    Auto
    croma 1,9 Multi-jet 150 kM AS
    Rocznik
    2006
    FIAT ePER

    to chyba wyjaśni i zamknie temat.

  13. #117
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Wiele osób mago w ePer jak szuka po Vin swojego auta, ja też. Problem w tym ze nikt nie umie podgrzewnicy na aucie znaleźć, ja za kazdym razem jak coś naprawiam rozgladam sie i jej szukam
    Pozdrawiam


  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2014
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    44
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Z tego co ja się orientowałem to Croma nie miała PTC. Było w Stilo. W Cromie był piecyk Z Ebera zazwyczaj jako dogrzewacz czyli uruchamiał się automatycznie przez panel klimatyzacji. Montowałem kiedyś taki wynalazek w Stilo w wersji pełnej czyli można było programować czas włączenia. Teraz czas na Crome.

  15. #119
    dbh
    dbh jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2015
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Croma 2005, 1.9 16V DPF,
    Rocznik
    2005
    witam
    nabylem ostatnio Crome i chcialbym sie dowiedziec czy komus udalo sie zlokalizowac ta nagrzewnice?

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pu3 Zobacz post
    na zdjeciu( silnik 2,4 ale 1,9 ma tak samo) widac te otwory w bloku zaslepione deklami, a nie prosciej zamontowac grzleczke na przewodzie nagrzewnicy?
    przecinasz wąż ,montujesz, i odpowietrzasz w przypadku bloku masz duzo osprzetu do zdemontowania przed montazem.
    Z tego wynika że silnik fiatowski 2,4 ma 4 takie dekle przeciwmrozowe. Ciekawe czy są też w wersji 1,9JTDM i czy istnieje techniczna możliwość montażu tam grzałki elektrycznej. Do silników VW 1,9 TDI są w sprzedaży takie grzałki o mocy ok 300-500W więc na pewno tam to wchodzi. Z tego co pamiętam lepszy wariant jest z grzałką bezpośrednio w bloku. Podobno w niektórych silnikach termostat blokował przepływ ciepłej wody w wariancie z grzałką na wężu. Trzeba by to sprawdzić na żywo. Widział ktoś kiedyś grzałkę elektryczną przy silniku fiatowskim?

    A tak nawiązując do tego zdjęcia bloku silnika 2,4, mam pytanie do specjalistów: jak wygląda w tym silniku wał korbowy? Czy wykorbienia są w jednej płaszczyźnie jak w silniku 4-ro cylindrowym? Widok różnej pozycji tłoków wskazuje że jest chyba inaczej

    Z tego epera wynika ze ta dodatkowa nagrzewnica to typowy piecyk na olej napędowy z pompką i sterowaniem (nazywany przez wielu Webasto od nazwy jednego z producentów). Przypuszczenie że jest to urządzenie fizycznie zamontowane w aucie (ale jest wyłączone i trzeba aktywować) jest nierealne. Większość Crom pochodzi z Włoch i tam na pewno nikt tego nie montował jako wyposażenie dodatkowe bo kraj jest ciepły Jest niewielkie prawdopodobieństwo że ktoś może mieć Webasto ale np w Cromie z Niemiec (ale wtedy jest w kabinie zamontowany sterownik co łatwo zauważyć).

    Czy były by jakieś grzałki dogrzewające same powietrze do kabiny - nie wiem (ale chyba łatwo by to było widać gdzieś w kanale za wentylatorem) Alternator w Cromie do mocnych nie należy. Taka grzałka musiała by mieć min ze 300-500W co przy napięciu 12W daje 25-40 A dodatkowego obciążenia. Nie wiem czy alternator by wydolił?

    Choć prawdę mówiąc dziś rano było zimno i po ok 2,5 km poczułem ciepły powiew z nadmuchu. W octavii TDI ten dystans to ok 5 km. Może fiatowski silnik ma taką konstrukcję że szybciej się nagrzewa. Tak było w starym silniku 1,7D z Nissana Sunny. Może stąd to wrażenie o ukrytej tajnej grzałce w Cromie
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 29-09-2015 o 19:43


 
Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nagrzewnica
    Napisany przez rabarbar11 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-10-2010, 19:37
  2. Praca dodatkowa...
    Napisany przez tipacz na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-03-2010, 19:21
  3. [ogrzewanie] nagrzewnica
    Napisany przez lekow na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-12-2009, 20:26
  4. Nagrzewnica
    Napisany przez xkoniox na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-12-2009, 16:15
  5. Zepsuta nagrzewnica ??
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-09-2009, 21:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

webasto fiat bravo

dodatkowa nagrzewnica

nagrzewnica ptc fiat

webasto fiat

fiat croma webasto

nagrzewnica dodatkowa

nagrzewnica fiat croma

nagrzewnica webasto

webasto fiat brava

nagrzewnica croma

webasto fiat croma

dodatkowa nagrzewnica 1.9 jtd

nagrzewnica ptc croma

fiat bravo dodatkowa nagrzewnica

croma dodatkowa nagrzewnica

dodatkowa nagrzewnica fiat croma

fiat webasto

webasto croma

dodatkowa nagrzewnica fiat bravo

fiat ptc

nagrzewnice webasto

fiat brava webasto

croma webasto

dodatkowa nagrzewnica ptc

vebasto fiat croma

http://www.iparts.pl