Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 45
Like Tree10lubi to!

Temat: Na co zwrócić uwagę przy zakupie Cromy z większym przebiegiem?  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    90
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    A - czyli w razie gdyby spadła taka listwa to bez paniki można jechać i planować ewentualny remoncik lub wymianę kolektora. Ok. Dzięki. Poproszę mechaniora jak się już dobierze do autka żeby sprawdził dokładnie kolektor i jak będzie coś nie tak od razu zamawiam nowy w celu zmiany za jednym razem. Rozumiem z tego że urwanie klapy to następstwo dłuższej jazdy już ze zwaloną listwą? Będę czujny w tym temacie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    55
    Postów
    1,093
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Zwróć uwagę na pracę skrzyni biegów, necie jest trochę tematów na ten temat.

    Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    zino lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    331
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    A - czyli w razie gdyby spadła taka listwa to bez paniki można jechać i planować ewentualny remoncik lub wymianę kolektora. Ok. Dzięki. Poproszę mechaniora jak się już dobierze do autka żeby sprawdził dokładnie kolektor i jak będzie coś nie tak od razu zamawiam nowy w celu zmiany za jednym razem. Rozumiem z tego że urwanie klapy to następstwo dłuższej jazdy już ze zwaloną listwą? Będę czujny w tym temacie.
    Ja się nie szczypałem z kolektorem.
    Kazałem klapy usunąć, a że robiłem u fachowca to wymienił mi kolektor na taki już zmodernizowany tzn. klapy usunięte i otwory po ośkach zaślepione.
    A tak na marginesie to:
    Problem z klapami występuje nawet w silnikach BMW...
    mirek8423 i zino lubią to.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    W 1 kolejności kolego zino zwróc uwagę na klapy wirowe. wtyskiwacze. egr. w czasie 1 jazdy warto się dobrze przysłuchać skrzyni biegów na 5 i 6 biegu czy aby nie słychać nipokojących szumów. przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu może postukiwać dwumasa(metaliczny odgłos). tak na marginesie w mojej krówce klapa się urwała na 1 cylindrze a na 2 i 3 zostały na szczęście w głowicy taki psikus u mnie przy przebiegu 153.000 życzę powodzenia w upatrzeni wymażonego egzemplaża
    zino lubi to.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    427
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Fakt-w przypadku nowszych kolektorow istnieje szansa urwania klapki. Starsze aluminiowe chyba byly bardziej na to odporne. Kolega pisze o 2006, o ile pamietam na przelomie 06/07 wchodzily nowe. Poprawcie mnie jak sie myle.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    242
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Jest większe prawdopodobieństwo urwania klapki w poliftingowych, ale to nie znaczy że w starszych się nie da - nawet tu na forum ktoś zdaje się miał taką przygodę w przedliftowym.
    Ten problem (kolektor) przekłada sie po prostu na pieniądze - każdą (prawie) awarię mozna usunąć jest tylko kwestia kosztów.. oczywiście, same klapki to jeszcze nie jest temat ale..w Cromie z silnikeim 1,9 150KM - to jeden z kilku kosztownych problemów jakie można napotkać w kupowanym egzemplarzu.. a jak ci się skumulują: kolektor, turbo, skrzynia m20 , sprzęgło z dwumasem + jakies drobiazgi w akurat kupionym egzemplarzu to .. może ok 10 tyś dodatkowych wydatków być.. a wtedy jest pytanie - czy warto?

    Trzeba więc uważać, a najlepiej - jak sprzedający ma faktury co kiedy robił - wtedy wiadomo że np jeśli zrobiono kolektor niedawno to trochę spokoju jest...
    zino lubi to.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    728
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja, kupując Cromę, wyszedłem z założenia, że od razu trzeba zrobić tzw. "pakiet startowy" i tyle. Od dwóch lat (i przeszło 50 tys. km) mam spokój i się nie martwię. Pakiet obejmował wymianę kompletnego rozrządu, filtrów i płynów, zaślepienie i wyłączenie EGR, usunięcie klap wirowych, statyczną wymianę oleju w skrzyni (automat) - to wszystko jeszcze przed odbiorem auta; koszt wtedy to ok. 2500 zł . W ciągu miesiąca doszło i jeszcze wywalenie filtra DPF i chiptunning.
    zino lubi to.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    90
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki Panowie za cenne rady. Cały czas zbieram informacje. Mam nadzieję, że ASO jest w stanie zweryfikować chociaż część z tych usterek o których piszecie i mnie o nich poinformować. Ja mechanikiem nie jestem i nie za bardzo się na mechanice znam. Na temat skrzyni też już gdzieś się natknąłem i mam zamiar pojechać na 5 biegu tak około 100 km/h przez jakiś dystans a następnie na 6 ze 130 na godzinę przez kilka km. Mam nadzieję, że jeżeli skrzynia będzie wyła to to usłyszę i zajarzę że to jest ten właśnie dźwięk (którego nie powinno być ). Czytałem o sprawdzeniu dwumasy że na 6 biegu zwolnić do 1000 obrotów i nadepnąć gaz - jak auto zacznie spokojnie przyspieszać to ok a jak coś nie tak to może być problem z dwumasą. Na wolnych obrotach też się przysłucham bo rozwalony dwumas słychać. Powiem szczerze, że jak zacząłem szukać auta i wybór padł na cromę to znajdowałem same zalety. Teraz jak się już zdecydowałem to czytam tylko o wadach i mam sporo obaw czy aby moje przyszłe autko nie będzie mnie za często zawodzić. Ale myślę, że będzie ok bo croma wypada dość dobrze w tych wszystkich testach na awaryjność. Pozostaje mieć nadzieję, że przy wsparciu mechaników z ASO Szczecin kupię dobry egzemplarz (lub nie kupię złomu). Ogólnie spodziewam się jakiś tam wydatków. Skłaniam się do "pakietu startowego" jak maciekpt - rozrząd (będę pytał jaki polecacie), olej silnik, skrzynia (też jaki), płyn w chłodnicy (też ). Jak coś nie tak z kolektorem to klapy won - pisałem do Tuneforce Poznań - zrobią to za 899 zł z nową uszczelką pod kolektor no i wywalę EGR - za 299 zł. Pozostaje mieć nadzieję, że skrzynia i dwumasa poczeka na zebranie kolejnej "górki" pieniędzy. Pocieszające jest to, że sam silnik jest praktycznie bezawaryjny i chodzi jak złotko. Inne "usterki" normalni mechanicy potrafią naprawić - nie trzeba suuuper fachowców szukać. Części są dość tanie i dostępne - tylko - tak jak napisał kolega RafalWawa - czy warto? Ogólnie Croma będzie moim kolejnym autem - tylko czy ta po którą jutro jadę - zobaczymy. Jak nie to będę szukał dalej - tak więc jeżeli jeszcze coś wam przyjdzie do głowy na co zwrócić uwagę i jak to zweryfikować - to będę wdzięczny za wskazówki.
    Tu Używane Fiat Croma - 14 900 PLN, 220 000 km, 2006 - otomoto.pl jest autko po które jestem na jutro ustawiony. Może ktoś coś dojrzy i podpowie. Dla mnie wygląda ok.
    Ostatnio edytowane przez zino ; 02-08-2016 o 09:59 Powód: uzupełnienie

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    728
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Dobrze, że czytasz bo to nie tylko same zalety ale i parę istotnych wad. Ale ja po to robiłem pakiet startowy, żeby cieszyć się zaletami i nie zważać na wady I Tobie również polecam tak do tego podejść. Trzeba na początku zapłacić trochę więcej, żeby mieć spokój na długo.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    90
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    maciekpt - oczywiście jestem gotowy tak właśnie zrobić - podremontować, wymienić co trzeba i pojeździć spokojnie kilka latek. Ale cały pic w tym żeby nie trzeba było odwiedzać mechanika co kilka miesięcy z nową usterką (pół biedy) albo poważną awarią która wyłącza auto z eksploatacji na kilka czy kilkanaście dni (nie wspominając o kosztach). Oczywiście nie ma co panikować bo internet to piękna sprawa ale tu nawet katar potrafi się po wygooglowaniu zamienić w raka nosa. Jednak wiem że na forach tematycznych można spotkać wielu doświadczonych ludzi którzy nie widzą nic złego w dzieleniu się wiedzą. Pożyjemy - zobaczymy. Jutro będę już po oględzinach (a może nowym właścicielem ) to napewno się pochwalę i podzielę swoimi spostrzeżeniami. Jak coś to podrzucajcie na co zerknąć - zaczynam o 12.00 (w samo południe ).

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Z autami to trochę jak z kobietą, w narzeczeństwie jest wszystko idealnie i otrzymuje najwyższą notę, po ślubie w dłuższej perspektywie mogą wyjść wady ukryte ale wcale nie muszą. Na forum zwykle szukamy porad z problemami i niedomaganiami auta, bo co do bardzo dobrego stosunku cena/awaryjność to wszyscy się zgadzają, jest to bardzo dobre auto. Pomyśl jeszcze przy okazji wywalenia EGR o lekkim podniesieniu mocy, spalanie powinno spaść i przy okazji powinno się przyjemniej jeździć. Niektórzy proponują również zwiększenie dawki startowej, wtedy lepiej pali. Póki co to wszystko jeden program, więc łatwiej się z nimi co do ceny dogadasz.
    Może uda się sprawdzić w serwisie historię po nr VIN, do kiedy serwisowany? Wiem, że auto już swoje ma, ale przynajmniej dowiesz się, co było robione w tym okresie.
    Sprzęgła czy dwumasy to bym nie robił, jak będzie padało, to będziesz wiedział kiedy.
    No i do tej akurat trzeba 3 dekielki na koła bo łyso wygląda Mnóstwo części od vectry C kombi pasuje do cromy, często są tańsze niż do fiacika.
    Ja póki co od 3 lat jeżdżę bez żadnej awarii, auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa, oprócz drążka stabilizatora, klocków z tarczami i wywalenia EGR z dodaniem mocy nic nie robiłem, nie licząc wymiany płynów, opon, filtrów i oleju. Auto sprawuje się dobrze, żona uczy się nim jeździć po zdaniu prawka (jej pierwsze auto) i jakoś daje radę.
    Ostatnio edytowane przez miras ; 02-08-2016 o 12:41

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    427
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Fajne, ładne auto. Ale raczej nie ma lusterka samo ściemniającego, aut. wycieraczek i świateł. Przynajmniej na pierwszy rzut oka tak wygląda. Co do kolektora: ja robiłem tak, że kupiłem już gotowy za 700 dałem do przekładki i po odesłaniu oddali mi połowę. pozostaje koszt robocizny. Możesz pobawić się sam - zakład ślusarski w miejsce trzpieni wkręci śruby albo zaspawa (polecam pierwsze) i będzie taniej. O ile będzie potrzeba. Jeśli jest, to w ASO poproś o sprawdzenie stanu DPF, kiedy wypalał się itp. Zwróć uwagę czy jest drugi kluczyk i czy działa. Nowy to spory koszt.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    242
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Kluczyki powinny być dwa A jeśli nie działa to najpierw do sprawdzenia bateria - koszt drobny - a zwykle to jest właśnie przyczyna "awarii" kluczyka
    Aby bawić się samemu z kolektorem trzeba mieć miejsce na rozebranie auta, trochę doświadczenia, i sporo czasu - jeśli nie masz wprawy w mechanice - nie radzę się za to zabierać bo możesz sobie narobić kosztów ( tam trzeba naprawdę sporo porozkręcać). Ale jeśli listwa na miejscu ( bardzo łatwo ją sprawdzić - sa filmiki na yt jak się to sprawdza -tylko potrzeba 2 osoby by ocenić czy się rusza przy gazowaniu) - nie ruszaj kolektora w myśl zasady "jak działa to nie ruszaj".
    EGR ocenić jest trudniej, jeśli auto zbiera się jak należy i ciągnie w miarę równo w całym zakresie obrotów - to pewnie jest dobry - więc.. kasę na remont lepiej wrzuć na lokatę i poczekaj aż będzie potrzebna zamiast od razu dłubać
    Częstotliwośc wypalania DPF- w MES zobaczysz taki parametr jak średni przebieg między 5-oma ostatnimi wypaleniami.. w rzeczywistości jest to nie 5 tylko... 2 ostatnie wypalenia. Jeśli to jest ponad 1000km - auto jeżdzone w trasie a z filtrem i parametrami spalania raczej wszystko OK. jest między 500 a 800 ( tak mniej więcej - bo to nie apteka) - prawdopodobnie głównie jeździ w mieście - i to tez są wartości normalne (aczkolwiek warto zapytać właściciela czy ostatnio jeździł po mieście czy w trasie - taki drobny test na prawdomówność :d ). Jeśli jest to zdecydowanei poniżej 500 - to coś jest nie tak.. albo niedawno wypalano go w trybie serwisowym ( po co? ) albo ..coś nie tak ze spalaniem, auto ostro dymi i filtr szybko się zapełnia - byłby to sygnał że coś jest nie tak (ale raczej nie z samym filtrem tylko z parametrami spalania)
    PS auto z linku prawie jak moje tylko 40 tyś "młodsze"
    Moje pewnie będzie do sprzedania na jesieni... :-p

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    427
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Aby bawić się samemu z kolektorem trzeba mieć miejsce na rozebranie auta, trochę doświadczenia, i sporo czasu - jeśli nie masz wprawy w mechanice - nie radzę się za to zabierać bo możesz sobie narobić kosztów ( tam trzeba naprawdę sporo porozkręcać)
    Raczej miałem na myśli samodzielne oddanie kolektora do przeróbki po wcześniejszym zdjęciu. Ot skrót myślowy.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    90
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    miras - te dekielki też mi się rzuciły w oczy - sprawdzałem na A... - można kupić tak więc w razie czego na bank uzupełnię. Masz rację, że jak wszystko ok to na fora ewentualnie zaglądamy a piszemy głównie o problemach. Stąd jest tego najwięcej i można się przestraszyć co nie oznacza że wszystkie auta mają poważne awarie. Jak kupiłem mojego picasso kilka lat temu - bez zaglądania do netu, sprawdzania w ASO - po prostu pojechałem do komisu, obejrzałem i jazda - a później zacząłem czytać co kupiłem - to byłem pewny że zaraz rozpadnie się w drodze do najbliższego marketu A tak się nie stało i śmiga bez większych zastrzeżeń do teraz. Jak już coś kupię i będę zadowolony to założy się post o zaletach i plusach, radości z korzystania z kromki itp.
    luk202 - kluczykom się przyjrzę i sprawdzę obydwa, jeżeli chodzi o grzebanie w silniku to dolewki płynów i kontrola poziomu. Więcej nie mam zamiaru - niech robią to ci co z tego żyją Pozdrawiam.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. na co zwrócic uwagę przy zakupie CC, SC, UNO
    Napisany przez bnbn1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-05-2016, 21:18
  2. na co zwrócic uwagę przy zakupie UNO
    Napisany przez bnbn1 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2016, 15:34
  3. Na co zwrócić uwagę przy zakupia Fiata Idea?
    Napisany przez fred77 na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2013, 18:28
  4. Na co zwrócić uwagę przy kupnie Cinquecento z motorem 899cm
    Napisany przez dudu$ na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-11-2011, 10:41
  5. na co zwrócić uwagę przy zakupie sieny ?
    Napisany przez delekta87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-01-2011, 18:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

na co zwrocic uwage przy zakupie fiata cromy 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu