Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 44 z 44
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    99
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Panowie i ja a tym bardziej mechanicy zdajemy sobie doskonale sprawę że te klapki gdyby wpadły do silnika to by narobiły jakiś większych czy mniejszych szkód - ale wszystko wskazuje na to, że nic złego się nie wydarzyło - bynajmniej ciężko stwierdzić "na oko". Opcja, że zostały wyjęte czy tam wypadły podczas jakiegoś remontu - możliwe. Właściciel od którego odkupiłem auto twierdzi, że w kolektorze nic nie robił ale możliwe że podczas np. wymiany EGR czy rozrządu mechanicy mu coś tam grzebali i wywalili klapy - specjalnie czy niechcący - nie wiadomo. Może też jeszcze pierwszy właściciel Duńczyk naprawiał np. nieszczelność kolektora czy turbinę i wywalili mu te klapki. Nie wiadomo. Faktem jest że ich nie ma i mam nadzieję że nie ujawnią się gdzieś po jakimś czasie. Z przestudiowanych na forach przypadków wynikało jasno że urwana klapka od razu dawała o sobie znać powodując zmianę pracy silnika lub jego fizyczne uszkodzenie.
    Manic - auto podstawiłem o 9.00 22 sierpnia a telefon że jest do odbioru miałem 23 sierpnia o 9.35 (dokładnie). Wynika że 24 h. Warsztat jest czynny od 9 do 17.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2010
    Skąd
    Szczecinek
    Postów
    21
    Auto
    Był Fiat Stilo 1,9 JTD, jest Fiat Croma 1,9 Multijet
    Ku przestrodze. Od momentu zakupu Cromy do momentu rozwalenia silnika przejechałem 10 tys km. Urwało mi w/w klapy i poszły w piz... do silnika. Jechałem sobie spokojnie i nagle jakoś mi się silnik przydławił. Oczywiście jak zwykle depnąłem pedał gazu i poszedł, ale jechałem jeszcze z 3 km i wydawało mi się jakbym słyszał dźwięk wsadzonego patyka w szprychy. Następnie silnik w pewnym momencie zaczął chodzić jak sieczkarnia, zjechałem na pobocze i tyle z jazdy. Mechanik na dzień dobry stwierdził że rozrząd przeskoczył o 2 ząbki, i zaczął szukać powodu. Okazało się że urypało klapy, popychacze 10 z 16 do wymiany, 2 zawory uwalone, przyklepało wytryski, planowanie głowicy i regeneracja zaworów oraz regeneracja wtrysków, wywalenie na stałe klap, wywalenie egr i dpf, oprogramowanie silnika uwzględniające usunięcie egr i dpf, nowy rozrząd z pompą wody, filtry, olej - 6400 zł. Kto ma niech no lepiej sprawdzi zawczasu bo jak widać kiszka totalna potrafi się zrobić.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Widzialem Twoje wpisy na alfaholicy.. sam widziales co Ci odpisywali..

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    99
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    igrek - dlatego po zakupie od razu zdecydowałem o wywaleniu klap. Do wszystkich modyfikacji typu egr, dpf itd podchodzę z rezerwą bo uważam że jak konstruktor wsadził to dopóki działa to zostawię ale klapki - od razu won. Jeżeli coś ma sprawić że niezależnie od ciebie i sposobu w jaki dbasz o autko rozwala ci motor powodując koszty i to duże to po co to trzymać. Niestety dwóch już nie było ale motor działa więc może wywalili je wcześniej. Współczuję i dalszej bezawaryjnej jazdy życzę.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    Czy zaślepienie całkowite EGR eliminuje możliwość urwania klap? (teoretycznie nowej sadzy już nie będzie przybywało na klapach)

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mnie w niedziele wywaliło kontrolke silnika a że byłem jakie 50 kilometrów od domu postanowiłem zajechać pod dom na szczęście nic się nie stało zszedłem z kompem i okazało się że klapy wysypało.

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    A jak sprawdzic MESem czy wywaliło klapy? Swoją drogą miałeś dużo szczęścia.

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Panowie z moją Cromką niezła sprawa wyszła, załatwiłem mechanika do usunięcia klap a on wpioł się swoim kompem i mu wyszło że zatkany jest dpf, wymusił wypalanie skasował mnie 30 zeta i auto odstawił mnie na zot.

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    92
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wpinasz się kablem i wchodzisz w błędy silnika

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    467
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zapchany DPF bo klapy rozsypane. Prawdopodobnie moja cromka miala taka przypadlosc zanim kupilem.

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    35
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Witam odkopie temat.
    Moja Cromka 1.9 16v z 2005 ma metalowy kolektor. Problemy jakie dało się zauważyć to:
    -na zimnym silniku nierówna praca, obroty skakały między ok. 800 a 1000
    -but w podłogę, czarna chmura za autem
    -słabszy motor, to nie ma 150 KM

    Po lekturze postów zapadła decyzja nieusunięcie. Mechanik krzyknął 500zł z robocizną bo tam jest roboty na cały dzień, a termin za dwa tygodnie. Mając elerna postanowiłem sam się za to zabrać. Faktycznie opisy w tym programie są świetne. Wyciągniecie trwało ok 6 godz. dolot do mechanika usunął, zaślepił i składanie. Lecz zrobiłem jeden błąd, nie zablokowałem rozrządu. Dzięki uprzejmości tego mechanika i jego 10 min czasu (naprawdę tyle potrzebował na ponowne ustawienie wszystkiego) auto odpaliło. Teraz wrażenia po usunięciu klap wirowych:
    -odpalenie auta zimnego po nocy, obroty stabilne
    -pedał w podłogę, ani grama dymku (nie wiem czy to nie po tym, że wszystko dokładnie wyczyszczone EGR, Przepustnica, Dolot
    -przyśpieszenie o dużo lepsze
    -spalanie, to jest do testowania lecz już widzę, że na chwilowym pokazuje mniejsze wartości.

    Tak więc reasumując, jeśli Ktoś ma opory co do usunięcia to bardzo polecam ten zabieg.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    752
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    masz może zdjęcia kolektora, jak wyglądał przed czyszczeniem?
    Pozdrawiam


  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    35
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Nie zapomniałem fotki porobić, ale "sadzy" było dużo

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    297
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Jak będę pamiętał to wrzucę swoje, ale w tym temacie ludzie też wrzucali zdjęcia:Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ
    Ostatnio edytowane przez CzarnyGD ; 15-03-2017 o 14:39


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Blue&me MAP pod nawigacje magneti marelli
    Napisany przez zimzia na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-01-2016, 20:44
  2. Przepływomierz BOSCH czy Magneti Marelli?
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:39
  3. IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374
    Napisany przez echolink na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 04-06-2014, 11:58
  4. Amortyzatory magneti marelli
    Napisany przez robson73dg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2011, 21:23
  5. Punto I - Interfejs do Magneti Marelli IAW 16F.E6
    Napisany przez WebSpider na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-04-2010, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multijet 1.6 kolektor pierburg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl