Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 44
  1. #1
    S76
    S76 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2016
    Skąd
    Zabrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2010

    Multijet 1,9 16V - zmiana kolektora Magneti Marelli na Pierburg

    Jest to mój pierwszy post na tym forum, w związku z czym chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

    Od 2 lat jestem użytkownikiem Fiata Croma 1,9 16V (rocznik 2010), aktualny przebieg autka 114 tys. Km. W czasie przeglądu rejestracyjnego diagnosta stwierdził niewielki wyciek oleju z silnika, mechanik zdiagnozował, że kapie olej z kolektora ssącego. Wygląda na to, że rozszczelniło się łożyskowanie osiek klap wirowych. Niestety mam kolektor poliftowy (plastikowo – aluminiowy) Magneti Marelli, w związku z czym regeneracja chyba nie wchodzi w rachubę. Tak więc pozostaje wymiana kolektora na nowy lub w ostateczności „naprawa” starego - poprzez wyrzucenie klapek i zaślepienie pozostałych otworów. Niestety nowy kolektor Magneti Marelli kosztuje krocie (w Intercars ok. 2,9 tys zł), co skłania mnie do poszukiwania tańszych rozwiązań.

    W tym momencie mam kilka pytań / wątpliwości, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki:

    a) Czy można zastąpić uszkodzony kolektor Magneti Marelli nowym kolektorem metalowym Pierburg (w sieci można kupić zestaw kolektor + nastawnik + uszczelka za około 1200 zł). Czy przy takiej zmianie trzeba coś zmieniać w instalacji elektrycznej lub oprogramowaniu?
    b) W przypadku usuwania klap – czym zaślepić otwory po ośkach? W sieci jest masa ofert korków do kolektorów Pierburg, do Magneti Marelli niestety nic nie znalazłem. Pozostaje inwencja własna mechanika – gwintowanie, wkręcanie śrub?

    Dziękuję i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    33
    Postów
    677
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jesli chodzi o plastikowy to lepiej daj komuś kto się tym zajmuje na codzień. Mnie kosztowało to około 700 zeta usunięcie klap z kolektora plastikowego. I przy okazji wyłączyc programowo egr i wtedy będzie baja.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja również usuwałem klapki z kolektora plastikowo-aluminiowego, co do ceny to nie powiem, bo przy okazji robiłem kilka innych rzeczy. Jednej z klapek u mnie nie było. Polecam taki zabieg.
    Pozdr.

  5. #4
    S76
    S76 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2016
    Skąd
    Zabrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2010
    Dziękuję kolegom za podpowiedzi odnośnie usunięcia klap. Orientuje się ktoś odnośnie możliwości zamiany tego plastikowo-aluminiowego kolektora na nowego metalowego Pierburga?

    Pozdrawiam

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    763
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A nie lepiej naprawdę wywalić te klapy i zaślepić w tym kolektorze, który masz zamiast wymieniać na nowy, w którym problem może powrócić? To jest jedna z bolączek tych silników i im prędzej się jej pozbędziesz tym dłużej będziesz jeździł bez problemów.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    111
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Witam. Też zakupiłem cromę i u mnie nie widać listwy tak więc wnioskuję, że mam ten "gorszy" kolektor z plastikowymi klapkami po którym nie da się rozpoznać wizualnie że coś nie tak. Dlatego podpowiedzcie jak "wyczuć" że coś się dzieje z klapami. Narazie autko pracuje równiutko, przyspiesza płynnie, nie szarpie, nie dymi. Czy są jakieś objawy które by wskazywały że czas się zainteresować moim kolektorem? Powiem szczerze że na początku myślałem o wymianie czy tam usunięciu klap ale jak narazie to autko naprawdę elegancko się sprawuje i jakoś mi szkoda ingerować w silnik. Ale znam problem z różnych postów i wolał bym nie przegapić pierwszych oznak żeby w porę interweniować. Pozdrawiam. Tomek.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    28
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    z tym kolektorem jest tak, że nie znasz dnia ani godziny kiedy klapka się urwie i zrobi spustoszenie w silniku. A przed usterka może nie być żadnych objawów które by to zwiastowaly. jak plastikowy to z miejsca wywalac bo można sobie narobić biedy jak się urwie.


    Moim zdaniem wymiana na metalowy też jest bez sensu, lepiej się tego pozbyć.
    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    562
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    zino - Jeśli chcesz zgłębić temat, zadzwoń do firmy auto-krak (znajdziesz w necie). Człowiek wie sporo o kolektorach i wykonuje regenerację. Przy oddaniu starego wychodzą naprawdę niewielkie pieniądze. Nie wiem jak jest w przypadku plastikowych ale to się dowiesz. Jaki masz przebieg? Jeśli mały to pewnie trochę pojeździsz, a jak masz co chwila nasłuchiwać i nie spać z powodu klapek to wywal dziadostwo.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    29
    Postów
    65
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Jesli chodzi o plastikowy to lepiej daj komuś kto się tym zajmuje na codzień. Mnie kosztowało to około 700 zeta usunięcie klap z kolektora plastikowego. I przy okazji wyłączyc programowo egr i wtedy będzie baja.
    Tak trochę nie w temat- mam nadzieję że moderator nie usunie posta-
    irqus usuń wiadomości prywatne gdyż masz pełną skrzynkę i nie mogę wysłać Ci wiadomości, a mam dla Ciebie wycenę, o której pisaliśmy; )

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    111
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Jaki masz przebieg?
    190 tys. - myślę o wywaleniu tych klap w serwisie tune force w Poznaniu Serwis DPF Poznań - usuwanie DPF, filtry cząstek stałych ale na wiosnę jak uskładam trochę grosza bo teraz się "wyportkowałem" na autko no a jeszcze AC/OC, podatek, rejestracja itp. Mam nadzieję, że do tego czasu nic złego mnie nie spotka - przejadę jakieś 8 do 10 tys. km.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    190 tys. - myślę o wywaleniu tych klap w serwisie tune force w Poznaniu Serwis DPF Poznań - usuwanie DPF, filtry cząstek stałych ale na wiosnę jak uskładam trochę grosza bo teraz się "wyportkowałem" na autko no a jeszcze AC/OC, podatek, rejestracja itp. Mam nadzieję, że do tego czasu nic złego mnie nie spotka - przejadę jakieś 8 do 10 tys. km.
    Lepiej zaciśnij pasa i jedź teraz to usunąć. To jest taka tykająca bomba i możesz na tym przejechać dużo kilometrów, a może klapa ci się urwać 2 km po wyjeździe z domu.
    Jak się klapa urwie to koszty mogą się zrobić duże bo nawet istnieje możliwość że silnik po urwaniu klapy będzie nadawał się na złom.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    293
    Auto
    Croma 150
    Możecie dać namiary na sprawdzone serwisy które znają temat klap i porządnie je usuną.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    562
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Podalem wczesniej. Ja robilem kolektor w auto krak.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    111
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    luk202 - widzę, że jesteś z kujawsko-pom. a pojechałeś aż do auto krak. Też o nich czytałem, że robią elegancko kolektorki. Do tego mają jakiś hotelik w którym można niedrogo poczekać na zakończenie "zabiegu". Muszę to rozważyć - tylko te kilkaset km. Może boleć.
    A co wiecie o tune force Poznań. Ktoś u nich robił. Nie znalazłem nigdzie złych opinii (dobrych też ) ale w necie pisze się z reguły tylko źle więc to chyba dobrze o nich świadczy - no i lekko ponad 100 km mam do nich. Wiem że czas usunięcia klapek z podłączeniem do kompa itp to 1-2 dni.
    No i na koniec - czy wywalając klapy zrobić od razu "porządek" z DPF i EGR - to znaczy usunąć jak klapki ?
    Zależy mi na tym żeby sobie po prostu spokojnie jeździć - oczywiście różne usterki eksploatacyjne są wpisane w cenę posiadania auta - ale jeżeli można czegoś uniknąć to może warto to zrobić i nie zastanawiać się - czy mi oleju przybywa, czy DPF się wypala albo czy to już czas czyścić EGR.
    Jak to wygląda od strony dopuszczenia auta do ruchu - czy mogą mi za brak DPF zabrać auto czy tam dowód? Sprawdzają to na przeglądach?
    Pozdro.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    562
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    luk202 - widzę, że jesteś z kujawsko-pom. a pojechałeś aż do auto krak
    Fizycznie wymianę kolektora zrobiłem u mojego zaufanego mechanika, natomiast auto-krak przygotował mi kolektor, wysłał, a po wszystkim ja odesłałem mu mój stary.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Blue&me MAP pod nawigacje magneti marelli
    Napisany przez zimzia na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-01-2016, 21:44
  2. Przepływomierz BOSCH czy Magneti Marelli?
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-02-2015, 20:39
  3. IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374
    Napisany przez echolink na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 04-06-2014, 12:58
  4. Amortyzatory magneti marelli
    Napisany przez robson73dg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2011, 22:23
  5. Punto I - Interfejs do Magneti Marelli IAW 16F.E6
    Napisany przez WebSpider na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-04-2010, 16:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multijet 1.6 kolektor pierburg

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl