Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    S76
    S76 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2016
    Skąd
    Zabrzeg
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2010

    Multijet 1,9 16V - zmiana kolektora Magneti Marelli na Pierburg

    Jest to mój pierwszy post na tym forum, w związku z czym chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

    Od 2 lat jestem użytkownikiem Fiata Croma 1,9 16V (rocznik 2010), aktualny przebieg autka 114 tys. Km. W czasie przeglądu rejestracyjnego diagnosta stwierdził niewielki wyciek oleju z silnika, mechanik zdiagnozował, że kapie olej z kolektora ssącego. Wygląda na to, że rozszczelniło się łożyskowanie osiek klap wirowych. Niestety mam kolektor poliftowy (plastikowo – aluminiowy) Magneti Marelli, w związku z czym regeneracja chyba nie wchodzi w rachubę. Tak więc pozostaje wymiana kolektora na nowy lub w ostateczności „naprawa” starego - poprzez wyrzucenie klapek i zaślepienie pozostałych otworów. Niestety nowy kolektor Magneti Marelli kosztuje krocie (w Intercars ok. 2,9 tys zł), co skłania mnie do poszukiwania tańszych rozwiązań.

    W tym momencie mam kilka pytań / wątpliwości, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki:

    a) Czy można zastąpić uszkodzony kolektor Magneti Marelli nowym kolektorem metalowym Pierburg (w sieci można kupić zestaw kolektor + nastawnik + uszczelka za około 1200 zł). Czy przy takiej zmianie trzeba coś zmieniać w instalacji elektrycznej lub oprogramowaniu?
    b) W przypadku usuwania klap – czym zaślepić otwory po ośkach? W sieci jest masa ofert korków do kolektorów Pierburg, do Magneti Marelli niestety nic nie znalazłem. Pozostaje inwencja własna mechanika – gwintowanie, wkręcanie śrub?

    Dziękuję i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    567
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jesli chodzi o plastikowy to lepiej daj komuś kto się tym zajmuje na codzień. Mnie kosztowało to około 700 zeta usunięcie klap z kolektora plastikowego. I przy okazji wyłączyc programowo egr i wtedy będzie baja.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja również usuwałem klapki z kolektora plastikowo-aluminiowego, co do ceny to nie powiem, bo przy okazji robiłem kilka innych rzeczy. Jednej z klapek u mnie nie było. Polecam taki zabieg.
    Pozdr.

  5. #4
    S76
    S76 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2016
    Skąd
    Zabrzeg
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2010
    Dziękuję kolegom za podpowiedzi odnośnie usunięcia klap. Orientuje się ktoś odnośnie możliwości zamiany tego plastikowo-aluminiowego kolektora na nowego metalowego Pierburga?

    Pozdrawiam

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    700
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    A nie lepiej naprawdę wywalić te klapy i zaślepić w tym kolektorze, który masz zamiast wymieniać na nowy, w którym problem może powrócić? To jest jedna z bolączek tych silników i im prędzej się jej pozbędziesz tym dłużej będziesz jeździł bez problemów.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    80
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Witam. Też zakupiłem cromę i u mnie nie widać listwy tak więc wnioskuję, że mam ten "gorszy" kolektor z plastikowymi klapkami po którym nie da się rozpoznać wizualnie że coś nie tak. Dlatego podpowiedzcie jak "wyczuć" że coś się dzieje z klapami. Narazie autko pracuje równiutko, przyspiesza płynnie, nie szarpie, nie dymi. Czy są jakieś objawy które by wskazywały że czas się zainteresować moim kolektorem? Powiem szczerze że na początku myślałem o wymianie czy tam usunięciu klap ale jak narazie to autko naprawdę elegancko się sprawuje i jakoś mi szkoda ingerować w silnik. Ale znam problem z różnych postów i wolał bym nie przegapić pierwszych oznak żeby w porę interweniować. Pozdrawiam. Tomek.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    26
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1.6 16V 103KM
    z tym kolektorem jest tak, że nie znasz dnia ani godziny kiedy klapka się urwie i zrobi spustoszenie w silniku. A przed usterka może nie być żadnych objawów które by to zwiastowaly. jak plastikowy to z miejsca wywalac bo można sobie narobić biedy jak się urwie.


    Moim zdaniem wymiana na metalowy też jest bez sensu, lepiej się tego pozbyć.
    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    377
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    zino - Jeśli chcesz zgłębić temat, zadzwoń do firmy auto-krak (znajdziesz w necie). Człowiek wie sporo o kolektorach i wykonuje regenerację. Przy oddaniu starego wychodzą naprawdę niewielkie pieniądze. Nie wiem jak jest w przypadku plastikowych ale to się dowiesz. Jaki masz przebieg? Jeśli mały to pewnie trochę pojeździsz, a jak masz co chwila nasłuchiwać i nie spać z powodu klapek to wywal dziadostwo.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2014
    Skąd
    świdnica
    Wiek
    27
    Postów
    55
    Auto
    Punto 1.1
    Rocznik
    1995
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Jesli chodzi o plastikowy to lepiej daj komuś kto się tym zajmuje na codzień. Mnie kosztowało to około 700 zeta usunięcie klap z kolektora plastikowego. I przy okazji wyłączyc programowo egr i wtedy będzie baja.
    Tak trochę nie w temat- mam nadzieję że moderator nie usunie posta-
    irqus usuń wiadomości prywatne gdyż masz pełną skrzynkę i nie mogę wysłać Ci wiadomości, a mam dla Ciebie wycenę, o której pisaliśmy; )

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    80
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Jaki masz przebieg?
    190 tys. - myślę o wywaleniu tych klap w serwisie tune force w Poznaniu Serwis DPF Poznań - usuwanie DPF, filtry cząstek stałych ale na wiosnę jak uskładam trochę grosza bo teraz się "wyportkowałem" na autko no a jeszcze AC/OC, podatek, rejestracja itp. Mam nadzieję, że do tego czasu nic złego mnie nie spotka - przejadę jakieś 8 do 10 tys. km.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    190 tys. - myślę o wywaleniu tych klap w serwisie tune force w Poznaniu Serwis DPF Poznań - usuwanie DPF, filtry cząstek stałych ale na wiosnę jak uskładam trochę grosza bo teraz się "wyportkowałem" na autko no a jeszcze AC/OC, podatek, rejestracja itp. Mam nadzieję, że do tego czasu nic złego mnie nie spotka - przejadę jakieś 8 do 10 tys. km.
    Lepiej zaciśnij pasa i jedź teraz to usunąć. To jest taka tykająca bomba i możesz na tym przejechać dużo kilometrów, a może klapa ci się urwać 2 km po wyjeździe z domu.
    Jak się klapa urwie to koszty mogą się zrobić duże bo nawet istnieje możliwość że silnik po urwaniu klapy będzie nadawał się na złom.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    168
    Auto
    Brąz Croma 150
    Możecie dać namiary na sprawdzone serwisy które znają temat klap i porządnie je usuną.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    377
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Podalem wczesniej. Ja robilem kolektor w auto krak.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    80
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    luk202 - widzę, że jesteś z kujawsko-pom. a pojechałeś aż do auto krak. Też o nich czytałem, że robią elegancko kolektorki. Do tego mają jakiś hotelik w którym można niedrogo poczekać na zakończenie "zabiegu". Muszę to rozważyć - tylko te kilkaset km. Może boleć.
    A co wiecie o tune force Poznań. Ktoś u nich robił. Nie znalazłem nigdzie złych opinii (dobrych też ) ale w necie pisze się z reguły tylko źle więc to chyba dobrze o nich świadczy - no i lekko ponad 100 km mam do nich. Wiem że czas usunięcia klapek z podłączeniem do kompa itp to 1-2 dni.
    No i na koniec - czy wywalając klapy zrobić od razu "porządek" z DPF i EGR - to znaczy usunąć jak klapki ?
    Zależy mi na tym żeby sobie po prostu spokojnie jeździć - oczywiście różne usterki eksploatacyjne są wpisane w cenę posiadania auta - ale jeżeli można czegoś uniknąć to może warto to zrobić i nie zastanawiać się - czy mi oleju przybywa, czy DPF się wypala albo czy to już czas czyścić EGR.
    Jak to wygląda od strony dopuszczenia auta do ruchu - czy mogą mi za brak DPF zabrać auto czy tam dowód? Sprawdzają to na przeglądach?
    Pozdro.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    377
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    luk202 - widzę, że jesteś z kujawsko-pom. a pojechałeś aż do auto krak
    Fizycznie wymianę kolektora zrobiłem u mojego zaufanego mechanika, natomiast auto-krak przygotował mi kolektor, wysłał, a po wszystkim ja odesłałem mu mój stary.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Blue&me MAP pod nawigacje magneti marelli
    Napisany przez zimzia na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-01-2016, 21:44
  2. Przepływomierz BOSCH czy Magneti Marelli?
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-02-2015, 20:39
  3. IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374
    Napisany przez echolink na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 04-06-2014, 12:58
  4. Amortyzatory magneti marelli
    Napisany przez robson73dg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2011, 22:23
  5. Punto I - Interfejs do Magneti Marelli IAW 16F.E6
    Napisany przez WebSpider na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-04-2010, 16:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multijet 1.6 kolektor pierburg

Tagi dla tego tematu