Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Modyfikacja dolotu powietrza

    Ostatnio wpadła mi w oko pewna "mała" modyfikacja puszki filtra powietrza tak, aby cała powierzchnia filtra została wykorzystana. Uważam, że zabieg ten podnosi nieco moc i auto lepiej się zbiera. Rzecz polega na usunięciu pewnego plastiku, który ukazuje się po wyciągnięciu filtra powietrza tuż pod miejscem jego montażu. Dołączam zdjęcie tegoż cudu, dodając przy tym, że jest on na dwóch zaczepach i operacja jest w pełni odwracalna! Nie chciałbym tutaj słów krytyki, że po takim zabiegu padnie przepływka oraz silnik się rozsypie, każdy kto się na to zdecyduje, robi to na własną odpowiedzialność, chociaż z drugiej strony co takiego mogłoby się stać? Polecam prześledzić temat u kolegów na forum vectry c.

    20150209_193952.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No ciekawa sprawa. Muszę u siebie sprawdzić czy da się ten element wyciągnać

  4. #3
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Na autokąciku twierdzili, że placebo Ktoś wrzucił wykres z hamowania i też bez efektu.
    Jedynie chyba trochę lepsze wykorzystanie powierzchni filtra. Chociaż z uwagi na skomplikowane liczenie dolotu powietrza, nie wiem czy warto kombinować.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Na autokąciku twierdzili, że placebo
    Potwierdzam.
    Masowe natężenie przepływu w obu przypadkach jest identyczne - różnica może tylko polegać na prędkości opływu czujnika przepływomierza przez powietrze. Przy zamontowanym "plastiku" przekrój wlotu jest mniejszy co powoduje większą prędkość powietrza wlotowego wokół przepływomierza. Po usunięciu plastiku, kanał wlotowy robi się szerszy i prędkość przepływu powietrza maleje (ale tylko w okolicach przepływomierza=> wynika z budowy). Gdy prędkość powietrza rośnie, spada jego temperatura oraz ciśnienie i na odwrót: gdy prędkość powietrza spada, rośnie temperatura i ciśnienie. Jednak masa przepływającego powierza jest STAŁA - a to własnie masa powietrza jest brana pod uwagę jako główny parametr pomiaru.
    Dla ciekawych nauki: Równanie Bernoulliego
    Podstawowe prawo w lotnictwie...
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 10-02-2015 o 09:04
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  6. #5
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    modyfikacja puszki filtra powietrza tak, aby cała powierzchnia filtra została wykorzystana
    faktycznie nie cała powierzchnia intensywnie filtruje, zdjecie filtra przed modyfikacja
    po zdjęciu plastiku z obudowy odgłos zasysanego powietrza jest inny chyba jest troszkę glosniej
    ale minimalnie, ale po modyfikacji filtr na całej powierzchni jest równo zabrudzony

    20140411_124623[1].jpg

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Czyli mając założony plastik, można obrócić filtr o 180 stopni po kilku tys. przejechanych km

  8. #7
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    mozna to zrobi, wtedy zacznie intensywniej filtrowac druga połowa filtra

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Czyli mając założony plastik, można obrócić filtr o 180 stopni po kilku tys. przejechanych km
    Ja tak właśnie robię w połowie czasu eksploatacji filtra.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    875
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak jest ta osłonka to jedna część filtra jest zapchana syfem zasysanym razem z powietrzem a druga część prawie czysta. Po wyjeciu osłonki cała powierzchnia filtra jest uwalona syfem. Jak jest osłonka i jesna część filtra jest zapchana to polowa i tak filtruje. Bez tej oslony caly filtr się zapycha.
    co jakiś czas zaglądam do filtra i różne rzeczy można tam znaleźć.
    Pozdrawiam


  11. #10
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    dla porownania obudowa bez pokrywy wlotu i filtr powietrza

    20150124_160317[1].jpg

    20150124_160337[1].jpg

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    U mnie też filtr brudny do połowy i to już półtora miesiąca od wymiany (i przejechaniu 2200 km). Wyciągnąłem ten plastik wczoraj ale jakiś różnic nie zauważyłem chyba.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał pu3 Zobacz post
    dla porownania obudowa bez pokrywy wlotu i filtr powietrza
    mały offtop: czyżbyś miał zamontowane teleskopy do podnoszenia maski?

  14. #13
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    nie mam teleskopow,ale wczesniej sprawdzałem miejsce gdzie mozna by je ewentualnie zamontowac i chyba bez dodatkowych mocowań sie nie obędzie


 

Podobne tematy

  1. Kupie rure dolotu powietrza fiat siena 1.6 16V
    Napisany przez sado26 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-10-2014, 21:24
  2. Brak dolotu
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-11-2013, 12:27
  3. Mała modyfikacja
    Napisany przez damian87szc na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-05-2013, 11:54
  4. Pęknięte rura dolotu powietrza
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-07-2009, 22:43
  5. Brakuje mi pomysłów na uszczelnienie dolotu powietrza
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-01-2009, 23:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma modyfikacje filtr powietrza

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl