Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree1lubi to!

Temat: Moduł Air Bag  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2017
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2005

    Moduł Air Bag

    Witam

    Od momentu zakupu w mojej Cromie 1.9JTD 2005r świeci się kontrolka Air Bag oraz po uruchomieniu wyświetla się komunikat "Air Bag failture". Byłem u mechanika i podpinał komputer po czym stwierdził, że uszkodzony jest cały moduł AIR Bag. Teraz moje pytanie:
    Czy moduł ten to jest to: FIAT CROMA CENTRALA MODUŁ AIRBAG 51746149 (6692352927) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    Jeśli tak to gdzie on jest umiejscowiony w samochodzie?


    Z góry dzięki za odpowiedź na pytanie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Z tego co pamiętam to niejako pod stacyjką jest moduł airbag. Trzeba zdjąć obicie boczne tunelu środkowego.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Uszkodzony moduł może wskazywać na powypadkową przeszłość samochodu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2017
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Uszkodzony moduł może wskazywać na powypadkową przeszłość samochodu.
    Samochód nie jest powypadkowy, kupiony od znajomego, który kupił go nowego. Stał ponad pół roku i zapaliło się to po tej przerwie w jeżdżeniu po wymianie akumulatora.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Jeżeli tak to zrób osiowanie w MES.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Na sto procent wiesz, ze modul airbaga jest uszkodzony?
    Takie objawy (swiecenie kontrolki) daje np. uszkodzony łącznik taśmowy airbaga kierowcy, umiejscowiony w kierownicy.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2017
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2005
    Tak mi powiedział mechanik, że "uszkodzony jest moduł air bag" bo nie mógł się z nim nawet połączyć komputerem żeby skasować błąd.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Mechanik powinien zacząć od sprawdzenia wiązki, czy jest wszystko OK, a dopiero wyrokować... Może to być jakaś pierdoła typu styk, kostka itp.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    503
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @Spajdi

    Racja. O tym właśnie pisalem powyzej. Kiedys w fordzie mialem podobnie. Mechaniory wyrokowali, ze modul airbaga do wymiany, a prawda lezala gdzie indziej. Przyczyną byl uszkodzony tasmowy łącznik airbaga kierowcy. Po wymianie w aso na nowy jak ręką odjął. I modulu nie trzeba bylo wymieniac.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Sprawdź u innego mechanika czy występuje ten sam problem

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    @asan1988
    Nastawiasz się na samodzielna wymianę czy będziesz oddawał auto do mechanika?
    Jeśli chcesz sam cos sobie czasem sprawdzać, ewentualne błędy, czy wymieniać płyny, oleje to kup sobie kabel ELM. Jeśli sam 2 razy polaczysz się z autem i sprawdzisz bledy, usuniesz usterkę, skasujesz błędy czy zaznaczysz wymianę oleju w komputerze to cena zakupu kabla Ci się zwróci. Zawsze będziesz mógł podpiąć kompa i sprawdzić co to za błąd.
    Zawsze możesz tu zapytać co jest jego przyczyna i jak ja usunąć.
    Sporo osób tak robi, ja również, i jakbym miał tak z kazda pierdola lecieć do mechanika i pocić za podłączenie kompa to nie wiem czy bym to wytrzymał.
    Albo ja mam pecha albo ze złymi mechanikami rozmawiam. U nich jest modne powiedzenie, że po polaczeniu z autem komputer nie pokazuje błędów wiec auto jest sprawne lub udało się skasować błąd wiec teraz auto jest już naprawione. Bierze kasę jak się autem jedzie to nadal czuć że coś nie tak.
    A jak się człowiek dale upiera to zaczynają wymieniać kolejne elementy na ślepo lub jesli jakiś błąd się pokazywał z nimi związany.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2017
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2005
    Sprawa wygląda tak, że rzeczy typu: klocki, olej, ew. niektóre elementy zawieszenia wymieniam sam. Tak samo z tym miałem zamiar, powiedział, że moduł airbag - miałem zamiar sam wymienić i i jakby nie pomogło to jechać na dalszą diagnozę. Ale własnie tez po to się zarejestrowałem na forum bo tak to jest z mechanikami, że jak się zajmują wszystkimi markami to nie znają konkretnych dolegliwości konkretnych marek. Przekonałem się o tym jak miałem problem z przerywającym silnikiem, choinką z kontrolek ABS ASR ESP check engine. Jak się okazało był problem z wtyczką elektryczną od trzeciego wtrysku. U mechanika zaczęło by się pewnie od wymiany wtrysków i na pompie wysokiego ciśnienia skończyło. Ale na szczęście znalazłem temat na forum i sam ogarnąłem. Dlatego też dziękuję za wszelkie wskazówki rozwiązania tego problemu.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jak masz zakusy do drobnych napraw to polecam kupić kabel.

    po wymianie oleju i tak trzeba się połączyć komputerem i zaznaczyć wymianę, inaczej kontrolka będzie przypominać o konieczności wymiany.

    jeśli sam się połączysz z modułem i zobaczysz jaki to błąd to pewnie sam będziesz wiedział gdzie szukać, jeśli nie to szanowne grono na pewno coś podpowie.

    i tak jak już wcześniej wspomniałem takie 2 połączenia u mechanika będą kosztować tyle co kabek.

    jeśli masz czas żeby dogrzebać się do tego moduły to ja bym sprawdził kostki łączące, lub częstszy przypadek, taśma w kierownicy.
    no ale to jest strzelanie w ciemno, nie znając kodu błędu.
    Pozdrawiam


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Nawet gdybyś wymienił moduł na nowy to bez kabla i MES nie usuniesz błędu, nowy moduł nie będzie widoczny dla body do puki nie zrobisz osiowania. Dlatego jak pisałem wyżej przed wymianą modułu powinno się zrobić osiowanie a dopiero jak osiowanie nie znajdzie modułu to wymiana na nowy.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Nawet gdybyś wymienił moduł na nowy to bez kabla i MES nie usuniesz błędu, nowy moduł nie będzie widoczny dla body do puki nie zrobisz osiowania. Dlatego jak pisałem wyżej przed wymianą modułu powinno się zrobić osiowanie a dopiero jak osiowanie nie znajdzie modułu to wymiana na nowy.
    Gdzie uczą takich bredni? Układ SRS to samodzielne urządzenie i nie ma nic wspólnego z PROXY. System ten musi działać samodzielnie i nie może być zależny od innych systemów.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Hak a moduł
    Napisany przez lukasino na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-06-2017, 14:51
  2. Nie łączy się z modułem silnika
    Napisany przez ht11 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-03-2015, 14:18
  3. [elektronika] Moduł domykania szyb i moduł sterowania szyberdachem.
    Napisany przez byrrt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-12-2014, 11:37
  4. moduł komfortu
    Napisany przez clonowy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-09-2014, 12:49
  5. moduł komfortu w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 21-01-2012, 21:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl