Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Luźna klema  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    245
    Auto
    Croma 150

    Luźna klema

    Jak poradzić sobie z luźną klemą dodatnią w cromie. Mimo skręcenia klemy na maksimum można ją zdjąć. Aku to centra futura. Co z tym można zrobić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Zależy jakiej konstrukcji jest klema. na początek to sprawdź czy docisnąłeś ja do samego końca.5954-7017-thickbox.jpg jak masz taką to możesz usunąć ten plastik i wtedy mocniej się da ją skręcić, jeśli będzie jeszcze mało to wykręć śrubę i zeszlifuj troche metalu w tej szczelinie.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    245
    Auto
    Croma 150
    Plastiku już nie ma a ivtak da się zdjąć ręką kleme. Spróbuję podszlifować, ale myślałem żeby czymś owinąć elektrodę na aku.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    też tak możesz zrobić lub wymienić klemę na inną.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    ŁOBEZ
    Postów
    9
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Witam , jak zregenerować bieguny akumulatora ? + czy - jest to obojętne. opiszę proces npr. Nauczył mnie tego elektryk. Praktykę uskuteczniłem na swoim aku. [ plusowy biegun był na "ołówek" i klema była ciągle lużna. Wpychałem między klemę a biegun gwożdzik ale to wszystko dorażnie. OPIS NAPRAWY : Tulejka metalowa szersza obwodem od bieguna, nakładamy tę tulejkę na biegun. Następnie np. z baterii R20 [rozwalamy ją i wyciągamy ze środka ogniwo- wygląda jak grafit]. Jakąś mokrą ścierką przykrywamy aku. Następnie bierzemy jakiś kawałek przewodu elektr. Jeden koniec mocujemy do minusa naszego aku. [ zależy który biegun regenerujemy] . Drugi koniec łączymy z ogniwem baterii. [ razem kabel z ogniwem w kombinerki ] W tulejkę która jest już na biegunie aku. wrzucamy np. kawałek ołowiu - jakieś plomby , sklep wędkarski [ ołowiu do oporu]. Teraz dotykamy ogniwem do wrzuconego ołowiu . Przy zwarciu ogniwo szybko robi się czerwone i zaczyna topić ołów, powstaje "jeziorko" które trzeba wtopić [ połączyć trwale z biegunem który też musi się topić ] . Wówczas powstaje praktycznie jak fabryczny nowy biegun. Kiedyś zamiast tulejki założyłem dużą nakrętkę ale po zastygnięciu ołowiu problem z wyjęciem bo nakrętka ma gwint. Jakoś wykręciłam ale nie polecam , chyba żeby spiłować gwint. WAŻNE !!! Akumulator poza autem, mokra szmata dla bezpieczeństwa. Opary z aku. [zwłaszcza jak są korki] Ogólnie bezpieczna npr. , ale każdy robi to na swoją odpowiedzialność. To tyle w temacie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Chyba żartujesz że to bezpieczne, byłem świadkiem jak przy takiej naprawie wybuchły opary. Owszem tak się robi ale w dobrze wentylowana miejscu najlepiej wietrznym.

    Ogólnie jest to bardzo niebezpieczne i polecam sporo rozwagi.

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    398
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał waldinik Zobacz post
    Witam , jak zregenerować bieguny akumulatora ? + czy - jest to obojętne. opiszę proces npr. Nauczył mnie tego elektryk. Praktykę uskuteczniłem na swoim aku. [ plusowy biegun był na "ołówek" i klema była ciągle lużna. Wpychałem między klemę a biegun gwożdzik ale to wszystko dorażnie. OPIS NAPRAWY : Tulejka metalowa szersza obwodem od bieguna, nakładamy tę tulejkę na biegun. Następnie np. z baterii R20 [rozwalamy ją i wyciągamy ze środka ogniwo- wygląda jak grafit]. Jakąś mokrą ścierką przykrywamy aku. Następnie bierzemy jakiś kawałek przewodu elektr. Jeden koniec mocujemy do minusa naszego aku. [ zależy który biegun regenerujemy] . Drugi koniec łączymy z ogniwem baterii. [ razem kabel z ogniwem w kombinerki ] W tulejkę która jest już na biegunie aku. wrzucamy np. kawałek ołowiu - jakieś plomby , sklep wędkarski [ ołowiu do oporu]. Teraz dotykamy ogniwem do wrzuconego ołowiu . Przy zwarciu ogniwo szybko robi się czerwone i zaczyna topić ołów, powstaje "jeziorko" które trzeba wtopić [ połączyć trwale z biegunem który też musi się topić ] . Wówczas powstaje praktycznie jak fabryczny nowy biegun. Kiedyś zamiast tulejki założyłem dużą nakrętkę ale po zastygnięciu ołowiu problem z wyjęciem bo nakrętka ma gwint. Jakoś wykręciłam ale nie polecam , chyba żeby spiłować gwint. WAŻNE !!! Akumulator poza autem, mokra szmata dla bezpieczeństwa. Opary z aku. [zwłaszcza jak są korki] Ogólnie bezpieczna npr. , ale każdy robi to na swoją odpowiedzialność. To tyle w temacie.
    Regenerację przeprowadzam troszkę bezpieczniej, nie używając akumulatora jako spawarki
    Topiąc ołów akumulatorem pobieramy z niego duży prąd, wytwarzając sporo wodoru, który z powietrzem tworzy mieszaninę wybuchową, a w pobliżu mamy przecież zarzewie ognia... "fajny" ten elektryk
    Ołów należy roztopić w tygielku na gazie i po prostu zalać płynnym metalem przygotowaną formę j/w.
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 12-01-2017 o 09:05

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    ŁOBEZ
    Postów
    9
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Panowie Python28 i Capsel tak po prawdzie macie rację. Robiłem to 3 razy, napisałem " OGÓLNIE bezpieczna npr." ale robiąc to, czułem się nieswojo [łagodnie mówiąc]. Zalanie roztopionym ołowiem foremki, ołów zastygnie ale trwale nie połączy się z biegunem aku. Nie doprowadzi do płynności bieguna. Chociaż szersza obw. foremka - Lany w nią ołów utworzy pierścień. Sposób na pewno 100% bezp. Przy moim sposobie napisałem " każdy to robi na swoją odp." Jeżeli bieguny aku. są zdeformowane, tz. że aku. jest bez przerwy wyciągany do ładowania, czyli złom. Osobiście na pewno już bym nie bawił się w reg. aku. [mój opis]. i w żaden inny sposób. Akumulatory obecnie już nie są tak drogie jak kiedyś [ inne czasy i mniej kasy było w kieszeni]. Każdy sposób był dobry, byle skuteczny- chodzi o wszelkiego typu npr.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

luzna klema

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl