Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006

    Łożyska alternatora

    Jak w temacie. Czy jest ktoś w stanie podać jakie łożyska są w alternatorze 2006r 1.9 D 16v. Z góry dzięki

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Jedyne łożysko które może sie zatrzeć to koło pasowe alternatora...tak tak to jest łożysko igiełkowe, objawia się skakaniem paska na napinaczu i piszczeniem/chrobotaniem. Koszt nowej rolki/łożyska 240zł +100zł robota. Jeszcze się nie spotkałem by ktoś wymieniał łożyska wewnętrzne bo to nieopłacalne.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    54
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    W Cromie akurat nie wymieniałem, ale robiłem to w fiacie Brava i Daewoo Nubira (oba alternatory Valeo) i to akurat jest opłacalne - koszt obu łożysk około 30 zł, nieco roboty jest, około godziny. Warto zrobić od razu dwa łożyska. Niestety numerów nie znam, w każdym alternatorze jest inaczej. Podpytaj elektryków samochodowych, ale musisz im podać nr alternatora. Generalnie na każdym forum samochodowym masz opis wymiany łożysk w alternatorze i nie jest to filozofia, potrzebne są podstawowe narzędzia + ew. lutownica i ew. ścigacz do łożysk (lub kątówka do ścięcia wewnętrznej bieżni łożyska z piasty).

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Jedyne łożysko które może sie zatrzeć to koło pasowe alternatora...tak tak to jest łożysko igiełkowe, objawia się skakaniem paska na napinaczu i piszczeniem/chrobotaniem. Koszt nowej rolki/łożyska 240zł +100zł robota. Jeszcze się nie spotkałem by ktoś wymieniał łożyska wewnętrzne bo to nieopłacalne.
    Wszystko się zgadza. Na wolnych napinacz cały czas ciężko pracuje, a zaraz po odpalenie słychać nieprzyjemne dźwięki jakie opisałeś. Dzięki za sugestię. Trzeba będzie zająć się tym tematem

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Sanki, kołyska
    Napisany przez MarcinLBN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-03-2015, 00:30
  2. Sanki ( kołyska ).
    Napisany przez Taxus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 29-09-2014, 09:33
  3. Obudowa alternatora Palio, Siena, Brava 1.6 NOWE ŁOŻYSKA!
    Napisany przez turek86 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-07-2014, 08:30
  4. Jakie łożyska do alternatora?
    Napisany przez byrrt na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-03-2013, 13:11
  5. wymiana przedniego łożyska - jak?
    Napisany przez sirapacz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-10-2010, 12:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl