Lewarek uderzenia

Temat: Lewarek uderzenia

  1. Avatar crovva

    crovva napisał:
    Też mam na koncie przyjemność naprawy skrzyni m32 - robiłem to w Poznaniu (mirmar) - cena jest ustalana indywidualnie w zależności od stopnia degradacji ale max to 2k.

    Do rozebrania skrzyni doprowadziły mnie właśnie skoki lewarka, widoczne szczególnie na 2 biegu. Przebieg ok 175k
     

  2. tomo82 napisał:
    Gdzie mozna zrobic diagnoze okolice chrzanow ?
     
  3. Avatar martinez

    martinez napisał:
    Opiszę Wam przypadek mojej cromy, otóż działo się tak, że lewarek skakał podczas ruszania z jedynki/puszczenia i dodawania gazu na innych biegach około 2 cm w tył aż słychać było puknięcie. Dodatkowo podczas jazdy na 6 biegu słychać było lekkie "mielenie" oraz czasami nie chciał wejść pierwszy bieg na postoju. Ogólnie biegi wchodziły ciężko, a luz skrzyni był jakiś taki dziwny, jakby szorstki. Ostatecznie zdecydowałem się na rozbiórkę skrzyni, gdyż wymiana oleju nic nie pomogła, wymienione zostały 3 łożyska, reszta była w bardzo dobrym stanie. Podobno zdążyłem w ostatnim momencie, bo mogło stać się coś gorszego, jeśli chodzi o przebieg auta to jest to 185 tys. Jak na razie z naprawy, jak i fachowości mechanika jestem bardzo zadowolony, lecz chyba jest zbyt wcześnie aby to ocenić. W każdym razie jest 6 miesięcy gwarancji na naprawę, dodatkowo za sprawdzenie sprzęgła nic nie dopłacałem, całkowity koszty to 960 zł (z czego 600 zł to robocizna związana z montażem/demontażem oraz naprawą skrzyni). Jeśli ktoś jest zainteresowany to naprawiałem w "Tiger serwis" we Wrocławiu na Jeleniogórskiej.

    Po rozebraniu skrzyni, mechanikowi ukazał się taki oto widok:
    20150111_120255.jpg20150111_120319.jpg20150111_120401.jpg
     
  4. pu3 napisał:
    na trzecim zdjeciu wałeczki łozyska mocno podjechane, pewnie bylo duzo opiłkow w oleju?
     
  5. Avatar martinez

    martinez napisał:
    O dziwno właśnie nie, a w zasadzie to nie uzyskałem takiego info, podczas wymiany oleju ok. 2 miesiące temu również ich nie widziałem.
     
  6. scrabit napisał:
    Okej a ile oleju zostało zalane?
     
  7. Avatar BART_osz

    BART_osz napisał:
    W skrzyni jest magnes który powinien je "zbierac" ...
     
  8. stevenek napisał:
    Tak jak napisal kolega powyzej. Trzeba by ogladnac magnes w skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 11-01-2015 o 20:59
     
  9. Avatar martinez

    martinez napisał:
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Okej a ile oleju zostało zalane?
    2,4 l, gdzie podczas wcześniejszej wymiany oleju wlałem 3 l. Zastanawiam się nad dolaniem 200 ml oraz 100 ml ceramizera.
     
  10. scrabit napisał:
    No właśnie słyszałem że powinien być zalany 2.8-2.9l
    Szukaj na alfaholicy..
     
  11. SAR37 napisał:
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    No właśnie słyszałem że powinien być zalany 2.8-2.9l
    W manualnej M32??? Wg instrukcji powinno być 1,9 litra (strona 235 w manualu) dla wersji z silnikiem MultiJet i skrzynią manualną - tyle też zalewałem (a raczej kupiłem 2 litrowe butelki i poszło wszystko). Ja rozumiem, że czasami lepiej więcej niż za mało ale to jest przekroczenie ilości aż o połowę! Wiem, że skrzynia smarowana jest rozbryzgowo ale czy nie spowoduje to wzmożonych wycieków przez odpowietrzenie?
    p.s. u mnie też nie było opiłków w oleju a tylko delikatny szlam na korku magnetycznym pomimo faktu, że łożyska były mocno zużyte i to przy przebiegu ~60 kkm
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 12-01-2015 o 08:26
     
  12. scrabit napisał:
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    W manualnej M32??? Wg instrukcji powinno być 1,9 litra (strona 235 w manualu) dla wersji z silnikiem MultiJet i skrzynią manualną - tyle też zalewałem (a raczej kupiłem 2 litrowe butelki i poszło wszystko). Ja rozumiem, że czasami lepiej więcej niż za mało ale to jest przekroczenie ilości aż o połowę! Wiem, że skrzynia smarowana jest rozbryzgowo ale czy nie spowoduje to wzmożonych wycieków przez odpowietrzenie?
    p.s. u mnie też nie było opiłków w oleju a tylko delikatny szlam na korku magnetycznym pomimo faktu, że łożyska były mocno zużyte i to przy przebiegu ~60 kkm
    Tak, w M32... Bazuje na informacji, które pojawiają się w tematach dotyczących skrzyń M32.
    Dwie firmy (Sosnowiec i Poznań), które zajmują się naprawami tych skrzyń zalecają więcej oleju niż przewiduje instrukcja.
    Skrzynie biegów M32 i M20 Opel - oleje przekładniowe
    [159] łożyska / skrzynia m32 - Strona 20
     
  13. Avatar martinez

    martinez napisał:
    Panowie/Panie... uważam że to jest temat rzeka, firma z Sosnowca zaleca: "Jeśli skrzynia jest napełniana po naprawie (jest sucha w środku) to należy wlać do niej conajmniej 2,4 litra oleju. Mimo, iż dokumenty serwisowe podają czasem mniejsze ilości, wlanie oleju o mniejszej ilości kończy się uszkodzeniem skrzyni biegów."
    Jeździłem jakieś 2 miesiące na ilości 3l, lecz nie zauważyłem żadnych wycieków, więc chyba ostatecznie u mnie będzie to ilość "pomiędzy" czyli 2,7l :-)
     
  14. SAR37 napisał:
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Jeździłem jakieś 2 miesiące na ilości 3l, lecz nie zauważyłem żadnych wycieków
    Ja przejechałem już grubo ponad 20 kkm po wymianie łożysk i zalaniu TYLKO 2 litrami oleju Titan i wszystko jest w normie. Skrzynia chodzi płynnie (jak na ten typ) bez zacięć, zgrzytów i szumów a na serio, używana była w szerokim zakresie prędkości o obciążeń. Przyjdzie ciepła wiosna to skontroluję poziom oleju i korek magnetyczny - teraz nie widzę potrzeby szybkiej reakcji.
     
  15. Avatar martinez

    martinez napisał:
    Hmm... podczas wspomnianej wymiany oleju zlałem 1,9l, ale wiadomo że z 200 ml zostało w skrzyni. Jeżeli auto zrobiło na takiej ilości 180 tys. km to znaczy że taka ilość mimo wszystko w miarę wystarcza. Nie wiem już co o tym wszystkim myśleć, jednak chyba zrobię dolewkę na wszelki.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.