Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 58
Like Tree4lubi to!

Temat: koszty rozrzadu  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Co 5 lat.
    Ja zdecydowałem się na INA. Mam pasek INA do wersji 16V jakby ktoś był chętny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Oryginał z pompą wody kosztuje <500zł....
    https://ricambi.pl/szukaj.html/szuka...ak/kodprod=tak
    zino lubi to.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Co 5 lat.
    Ja zdecydowałem się na INA. Mam pasek INA do wersji 16V jakby ktoś był chętny
    Tym razem też postawiłem na komplet INA choć wiem, że INA nie robi pasków ale robi bardzo dobre łożyska... jak i SKF paski tylko wkłada inne.... Ja za komplet z pompą zapłaciłem 410 zł. Po rozkręceniu okazało się że moja stara pompa wody po 5 latach ma już przecieki... zaledwie 50 tys km więc kiepsko... dobre paski to Continental i Dayco ..... pasek do 16V ma 199 zębów i jest dłuższy od 8v

    Robię sam więc ile za wymianę nie wiem ale przy okazji wywalam klapy, i cały układ paska wieloklinowego z kołem dwu-masowym a do tego dorzuciłem termostat bo 160 tys km jest na liczniki i w każdym fiacie padał mi przy podobnym przebiegu więc nie będę czekał
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Jak to nie robi?
    P1120626.JPGP1120625.JPG

  6. #20
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    [QUOTE=Voyager1;315457]Jak to nie robi?

    A tak... ciekawe kto wyprodukował to dla INA pod ich brendem..
    obstawiam, że to są paski GATES...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tego to sie nie dowiemyByle byl oryginał i nie leżał 20lat na półce

  8. #22
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Tego to sie nie dowiemyByle byl oryginał i nie leżał 20lat na półce
    No właśnie to najważniejsze... ja jeszcze swojego kompletu nie dostałem... czekam na kuriera
    Martwi mnie tylko krótki żywot pompy wody a nie pamiętam co ostatnio tam kupowałem za pompę... Swego czasu w Stilo 1,9 JTD również mi pompa zaczęła się przycierać po 60 tys km
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Gates jest bardzo dobry. Ten INA to nówka jak ktoś chce. 200 zębów do 1,9 16V

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    42
    Postów
    4
    Auto
    Freemont 3.6
    Rocznik
    2014
    Za zestaw rozrządu INA z pompą do 16v 150konnej wersji zapłaciłem 550zł. Na alledrogo ten sam zestaw kosztuje 400zł + 15zł wysyłka.

    Wysłane z mojego H5000 przy użyciu Tapatalka

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    i cały układ paska wieloklinowego z kołem dwu-masowym
    Też będę wymieniał to dwu-masowe koło pasowe razem z paskiem i zastanawiam się nad resztą, czyli napinacz i dwie rolki.
    U mnie guma rozwarstwiona od kilku lat, ale żadnych innych objawów nie ma.
    Ty wymieniasz całkowicie wszystko profilaktycznie?

  12. #26
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Też będę wymieniał to dwu-masowe koło pasowe razem z paskiem i zastanawiam się nad resztą, czyli napinacz i dwie rolki.
    U mnie guma rozwarstwiona od kilku lat, ale żadnych innych objawów nie ma.
    Ty wymieniasz całkowicie wszystko profilaktycznie?
    Dokładnie tak, wymieniam prewencyjnie po 10 latach i 160 tyś km... nie chcę gdzieś na końcu Europy stać z tego powodu ... nie zamówiłem koła alternatora ale to po zdemontowaniu ocenię. Żadnych objawów poza popękanej gumy nie mam ... ale u mnie to mocno jest spękana więc nie będę czekał a i tak musze je zdemontować do wymiany paska rozrządu... Do tego termostat i klapy choć w mojej ocenie są dwa mity wielokrotnie powielane...

    W mojej ocenie:
    -> Wywalenie klap wirowych/ zamiana kolektora niema nic wspólnego z wymiana rozrządu i można to zrobić zawsze ( jedyne wspólne to zdjęcie skrzynki filtra który nawet nie jest przykręcana tylko osadzona, odkręcenie rury do przepływki i wypięcie wtyczki i zdemontowanie osłony plastykowej paska ... raptem kilka śrubek i jakieś 7 minut pracy )

    -> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sami...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 31-01-2018 o 07:56
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #27
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    [QUOTE=lisekg;315531]-> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sa

    wałki rozrządu się blokuje - są zaślepki technologiczne ok 2 -3 cm od osłony rozrządu, wał blokuje się przyrządem lub ustawia na ten jak to nazwałeś odpływ

  14. #28
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    [QUOTE=jaro190;315631]
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    -> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sa

    wałki rozrządu się blokuje - są zaślepki technologiczne ok 2 -3 cm od osłony rozrządu, wał blokuje się przyrządem lub ustawia na ten jak to nazwałeś odpływ
    Wał korbowy zablokowany przyrządem ustawia ten znacznik na kole dolnym o jakieś 30...45 stopni dalej niż ten otwór odpływowy... i wałek tak jak opisałeś blokuje się przyrządem...
    Niestety na Youtube znalazłem dużo filmów instruktażowych wprowadzających w błąd więc wole przestrzec... Można jak najbardziej ustawić na znaki które samemu się zrobi, policzyć zęby, lub skorzystać z znaczników na pasku rozrządu bo to na jedno wyjdzie ale warto o tym wspomnieć..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #29
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,368
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Tak dla uzupełnienia...

    Wymieniłem sam u siebie rozrząd i po 4,5 roku oraz jakiś 60 tys km miałem już:

    Wyciek z pompy - padło uszczelnienie na kole... Nie pamiętam jakiej firmy kupowałem pompę ... jak na zdjęciu
    WP_20180203_16_43_40_Pro.jpgWP_20180203_17_08_29_Pro.jpg

    Napinacz kompletnie rozciągnięty... Jeszcze trochę i przeskoczył by paseczek.. Nie wiem czy to wina paska firmy: GATES, czy firmy, która mi to zmieniała ( poprzednio sam tego nie robiłem ) źle napięła i tak jeździłem nieświadom.... Teraz jest pasek INA co by to nie było
    WP_20180203_16_40_07_Pro.jpg

    A tak to wyglądało po złożeniu:

    WP_20180203_17_49_43_Pro.jpg

    To jest koło dwu masowe paska wieloklinowego które miało bardzo już spękana gume więc wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem poszło do wymiany...
    WP_20180203_18_20_41_Pro.jpg

    WP_20180203_18_47_44_Pro.jpg

    WP_20180203_18_47_49_Pro.jpg

    A przy okazji Croma dostała nowy termostat... tak jaki był oryginalny.. BEHR tak na zapas bo i tak przy około 160/180 tys km zawsze mi w Fiatach padały ...

    WP_20180131_21_48_46_Pro.jpg

    Tak więc operacja wyrzucenia klap się powiodła i pacjentka żyje tak jak żyła poprzednio ... ja różnic nie odczułem ale w sumie na razie w koło komina nią jeździłem więc trudno powiedzieć

    Klamoty z termostatem, uszczelka i płynem jakieś 1200 zł mnie kosztowały
    WP_20180201_22_11_23_Pro[1].jpg
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 07-02-2018 o 13:45
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    No i gitara
    Powiem Ci, że większość nie wie, że ta dziurka w napinaczu to jest znak do jego ustawienia. Do przeskoczenia jeszcze daleko


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.9 JTD 120 KM vs 150 KM, koszty
    Napisany przez macman na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-08-2013, 15:53
  2. Koszty wypadków
    Napisany przez hak64 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-01-2013, 12:14
  3. Wymiana zawieszenia - koszty.
    Napisany przez postal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 19-06-2012, 18:46
  4. koszty przeglądów w ASO - Warszawa
    Napisany przez wilanowiak na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2011, 16:15
  5. koszty naprawy w ASO
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-10-2009, 15:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana rozrzadu croma cena

https:fiatklubpolska.plcroma-446koszty-rozrzadu-40030

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl