Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, Marea 1,9 JTD

    kołysanie podczas jazdy

    Witam,
    Od miesiąca jeżdżę Cromą 1,9JTD-M. Wcześniej mareą weekend 1,9JTD, podczas jazdy croma po nierównej drodze croma mocno się kołysze na boki, w marei czegoś takiego nie obserwowałem.
    Chciałbym zapytać szanownych forumowiczów posiadaczy crom czy również macie podobne wrażenia albo u mnie jest coś nie tak.

    pzdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jeżdżę Cromą od roku (przesiadłem się z auta niskiego) ale nie zwróciłem uwagi na kołysanie na nierównej drodze. Myślę tu o małych nierównościach na asfalcie.

    Zauważyłem że Croma (o wiele mocniej niż auta niskie, które jadą jak po szynach) pochyla się w zakrętach. W Cromie środek ciężkości auta jest położony wyżej i na zakręcie tworzy się większy moment pochylający. Nie przypadkiem przecinaki typu Ferrari itp. są takie niskie. Niestety Croma to nie jest auto stworzone do szybkiej jazdy po krętych drogach.

    To kolejny powód żeby zaklasyfikować Cromę do kategorii "autostradowej". Duże, ciężkie, dość ciche i mało palące przy 140 km/h.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Niestety Croma to nie jest auto stworzone do szybkiej jazdy po krętych drogach
    Jeżeli Croma nie jest stworzona do szybkiej jazdy to Marea tym bardziej, miałem to auto w wersji 1,9 jtd 115 km na niskoprofilowych oponach i auto niestety bardzo nie przewidywalnie zachowywało się na zakrętach.Przód robił swoje a tył swoje a nie daj boże żeby jakaś poprzeczna nierówność na zakręcie wystąpiła to włos się jeżył na głowie.

    Owszem Croma to dość wysokie auto ale dzięki zestrojonemu nieco sztywniej zawieszeniu trzyma w zakrętach nie najgorzej, jeżeli bujanie na boki jest nienaturalne to może warto przeglądnąć amortyzatory i sprężyny.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Croma 1.9 16V 150km
    Rocznik
    2008
    Jeździłem Fiatem Marea Weekend z silnikiem 1,6 103 kM - Croma lepiej się prowadzi, chociaż bardziej przechyla się na zakrętach. Zawieszenie jest jakby sztywniejsze, chociaż bardziej komfortowe. Czuje się większą wagę i rozstaw osi. Na autostradzie jedzie się super, na krętych drogach przechylanie na boki trochę denerwuje, ale przecież to jest auto rodzinne, a nie sportowe....

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał sopiotr Zobacz post
    to jest auto rodzinne, a nie sportowe....
    Eeeee, no co Ty - pomimo 120 kucy, jak dla mnie to idzie jak burza Szczególnie "na pusto" - a tak zazwyczaj jeżdżę...
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Eeeee, no co Ty - pomimo 120 kucy, jak dla mnie to idzie jak burza
    Jak na taką budę to minimalne minimum więc również uważam że do sportowego auta to Cromie daleko
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    OK - to nie jest wyścigówka Ale porównując z innymi autami w tej klasie, to "kopytko" ma całkiem, całkiem...
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    44
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, Marea 1,9 JTD
    Panowie, chciałem zapytać o kołysanie a widzę robi się z tego pogaducha o "kucy" wyścigówkach i kopytkach

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    229
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Ja też przesiadłem się na Cromę z Marei Weekend, zależy co rozumiesz pod pojęciem "nierówna droga" ja nie odczuwam żadnego bujania, jeśli jadę po szosie na której są koleiny, natomiast na polnej lub leśnej drodze coś tam ją buja, ale nie tak bym miał wypaść z siedzenia. Może podjedź na diagnostykę i sprawdź stan zawieszenie szczególnie amorki i sprężyny.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ziut Zobacz post
    Panowie, chciałem zapytać o kołysanie a widzę robi się z tego pogaducha o "kucy" wyścigówkach i kopytkach
    No i po co te nerwy???
    Ok, do rzeczy: Croma jest dosyć wysokim samochodem i jest podatna na boczny wiatr - to wtedy najbardziej się "buja". Co do normalnej jazdy z pokonywaniem zakrętów to zauważyłem, że ma tendencje do przechyłu ale nie w jakiś dramatyczny sposób.
    Jeżeli Tobie mocno się "buja" na nierównościach to jedź na diagnostykę (nie aż tak wielki wydatek) a nie szukaj wymówek na forum. Nikt telepatycznie nie zrozumie co TY masz na myśli mówiąc "nierówności" albo "mocno się buja" - to są wysoce subiektywne oceny.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Jeżdżę "krową" od 2 tygodni. Przesiadłem sie z AR 147 i przyznam, że croma nie jeździ po zakrętach. Strach w oczach. Mimo wszystko polubiłem to auto. Na nierównościach nie zauważyłem kołysania. Może kolega amortyzatory powinien sprawdzić???

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przesiadłeś się z małego niskiego auta do dużego wysokiego kombi więc nic dziwnego że zachowanie w zakrętach jest inne. Natomiast na pewno nie powiedział bym że auto w zakrętach się nie trzyma mam również 147 GTA i rzecz jasna nie ma żadnego porównania ale jakiejś szczególnej tragedii nie ma. Co do mocy to powiem krótko nie narzekam mimo automatu W 147 mam 250 KM ale są to jakieś inne konie z dużo mniejszym momentem obrotowym, jasne że w wyższym zakresie obrotów to jest kosmos auto jest przecież 300 kg lżejsze i o 50 mocniejsze.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Sprawdź amortyzatory tylne. Szarpaki często nie pokażą złego tłumienia. Popatrz od spodu na wycieki i zadaj sobie pytanie - ile km zrobiły w aucie, którym pomykasz. Amortyzator współczesny w samochodach budżetowych zaczyna /delikatnie - mocniej/ "siadać" po 50 tys. km. W cromie na pewno później.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    U mnie sprawdzenie amorów wykazało zużycie około 70-75%, czyli niby w normie. Chciałem sprawdzić bo po przesiadce z Forestera,
    też nie niskiego auta, strach było jechać po nierównej drodze. Z fotela mnie prawie katapultowało. Niedługi czas po tym badaniu pociekło
    z przednich amorków. Dla ciekawości sprawdziliśmy u diagnosty i okazało się, że według przyrządów, nadal jest O.K.
    Zmiana amorków i auto jeździ. Na wprost O.K. bo zakręty to dla zawieszenia Vectra - Croma jakieś dziwne wymysły.

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli diagnosta wprowadzi wszystkie dane, markę, model, rozmiar opon, ciśnienie w oponach itd. w takim wypadku badanie amortyzatorów jest w miarę rzeczywisty. Sam po wymianie amortyzatorów pojechałem na przegląd i wyszło ze mam 2 do wymiany ;/

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez romek2630 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-07-2014, 17:42
  2. silnik JTD gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez wube na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-02-2014, 13:01
  3. Gaśnięcie podczas jazdy
    Napisany przez bodziu85 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 04-01-2014, 14:08
  4. Piszczenie podczas jazdy.
    Napisany przez kamilo62 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-06-2013, 19:27
  5. CC 900 gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez skibbbi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-08-2010, 14:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl