Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
Like Tree1lubi to!

Temat: Kodowanie kluczyka  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Bardzo proszę

    Więc po pierwsze Croma posiada w pilocie nie zwykły transponder jak wy go nazywacie pastylkę a układ scalony .... dokładnie to PCF7941 ...
    Załącznik 30166

    Jak widać jest on dość rozbudowany i poza funkcjami sterowania ma również funkcje odpowiedzialne za zabezpieczenie...
    Osobiście nie umiem odpowiedzieć w jaki sposób można uszkodzić ten pilot nie rozbierając go lub nie zalewając ( topiąc ) bo od strony baterii na płytce drukowanej nic niema...

    Jeśli przestał działać i to tylko częściowo to też pytanie czy po włożeniu do stacyjki odblokowuje ją ( czy można przekręcić kluczyk ) jeśli można to jaki komunikat wyświetla na ekranie pod licznikami.... jeśli inny kluczyk działa a ten nie działa a bateria jest OK to musiało dojść do przerwania ścieżek lub uszkodzenia mechanicznego..

    Ta cewka na końcu kluczyka ( płytki drukowanej ) to tylko antena... jeśli doszło do jej uszkodzenia to łatwo to zmierzyć omomierzem ...
    Taki post jest jak najbardziej pozytywny ale w dalszym ciągu to nie jest informacja, która zapewnia o tym, że immo potrzebuje zasilania. Natomiast pewne jest to, że jakas tam bateria nie ma prawa by unieruchomić auto. Immo to jest zabezpieczenie auta by niepowołane osoby nie mogły sobie z niego korzystać a każda bateria to "mizerne" urządzenie i nie może powodować unieruchomienia auta. Co by to było gdyby ktoś sobie wyjechał w ustronne miejsce i to w nocy a tu mu się bateria rozładowała? to zupełnie normalna rzecz i nie jest wieczna ani nie ma gwarancji działania np 24 m-ce więc nie może być utrudnieniem bo w każdym samochodzie jest wiele innych rzeczy, które mogą się popsuć. Jedno jest pewne nikt z nas nie wie co jest nie tak z tym kluczykiem więc nie ma o co sie kłócić. Kolega musi iść z tym kluczykiem do odpowiedniego zakładu aby sprawdzić jego działanie i jeśli będzie ok a nie będzie mógł uruchomić to znaczy, że się wy kodował i trzeba go ponownie dodać do systemu immo. Po przez forum nikt nic tu nie poradzi.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał argenta67 Zobacz post
    Natomiast pewne jest to, że jakas tam bateria nie ma prawa by unieruchomić auto
    Tak jak piszesz. Baterie możesz wyciągnąć i auto odpali. Kupiłem cromę z 3 kluczykami bo jeden był uszkodzony (zalany) - nie otwierał ale silnik odpalał. Rozebrałem, przeczyściłem i zaczął działać. Tak więc podejrzewam uszkodzenie układu imo. ale proponuję iść do dobrego zakładu dorabiania i sprawdzić.

  4. #18
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Co do sprawdzenia mojej teorii każdy może to zrobić... wyjąc baterię i spróbować uruchomić auto..
    Robiłem to kilka razy w różnych egzemplarzach Cromy. Silnik startuje normalnie.

    PCF7941 jest mi znany, Opel Chrysler Citroen i wiele innych systemów. Z danych producenta układu:
    The Transponder circuitry does not require any battery supply
    Zasilanie z anteny wystarcza do działania samego układu zabezpieczeń, natomiast funkcji reszta wymaga zasilania z baterii. Jest zrobione celowo, ze względów bezpieczeństwa.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 30-11-2017 o 16:28

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Robiłem to kilka razy w różnych egzemplarzach Cromy. Silnik startuje normalnie.

    PCF7941 jest mi znany, Opel Chrysler Citroen i wiele innych systemów. Z danych producenta układu:

    Zasilanie z anteny wystarcza do działania samego układu zabezpieczeń, natomiast funkcji reszta wymaga zasilania z baterii. Jest zrobione celowo, ze względów bezpieczeństwa.
    No to się myliłem z tym odpalaniem
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Kodowanie kluczyka
    Napisany przez Horrizzo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-01-2017, 12:35
  2. kodowanie kluczyka
    Napisany przez rover600gt na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-08-2013, 14:07
  3. Kodowanie kluczyka
    Napisany przez yarkoo na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2012, 07:24
  4. Kodowanie kluczyka
    Napisany przez mateusz506650 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-12-2011, 10:07
  5. kodowanie kluczyka
    Napisany przez dziwnyjaworzno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-10-2009, 10:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl