Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 92
Like Tree2lubi to!

Temat: Klocki hamulcowe  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Mam crome 2007 i mniejsze heble, ojciec croma 2006 i wieksze heble.. Jechalem obydwoma. Roznica kolosalna! Jedyna rzecz jakiej zazdroszcze ojcu..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Mam crome 2007 i mniejsze heble, ojciec croma 2006 i wieksze heble.. Jechalem obydwoma. Roznica kolosalna! Jedyna rzecz jakiej zazdroszcze ojcu..
    No to u mnie siedza mniejsze heble, i porownujac je z focusem z2007 r. to w cromie sa jak brzytwa. Z ciekawosci tez bym chcial sprawdzic czy czuc te roznice.

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Inna kwestia ze u mnie juz pierwszej swiezosci nie ma.. Musze depnac, tam gdzie u ojca uzyskam ten efekt bez wysilku

  5. #79
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    27
    Postów
    31
    Auto
    Cinquecento
    Witam wszystkich, mam prośbę. Potrzebuje pomocy w wyborze klocków i tarcz do Cromy mojej matuli. Tak patrze na oferty sklepów i widzę tylko klocki firm Kamoka, Kager, Raicam a wiec dla mnie kompletnie nieznane marki - czarna magia - czy moglibyście mi pomóc coś wybrać: Klocki hamulcowe - Fiat CROMA (154) (1985.12 - 1996.12) 2500 D 75KM | Sklep iParts? Byłbym również wdzięczny za pomoc w doborze tarcz do tych klocków.

  6. #80
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja tam w iParts, pod tym linkiem, który wkleiłeś, widzę też innych producentów, również renomowanych jak ATE, TRW, itd. To samo jest z tarczami. Po lewej możesz filtrować np. po producencie (pamiętaj, żeby kliknąć Pokaż po wyborze).

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    BTW ja osobiście prawdopodobnie będę przy najbliższej wymianie brał komplet TRW, uważam produkty tej firmy za bardzo dobre (do ATE się zraziłem).

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cóż, kwestię klocków i tarcz przerabiałem już kilkanaście razy - prawie zawsze dominowały opinie , że najlepsze to TRW, ATE, Brembo, Ferodo, etc... Częściowo się z tym zgadzam (sam kupowałem "te droższe" po opiniach z netu) ale..... Ostatnimi czasy, podczas wymiany opon mechanik stwierdził, że mam całkowicie wytarty wewnętrzny klocek i wyżłobioną od wewnątrz tarczę (zaznaczam, że nie odczuwałem jakiegokolwiek dyskomfortu hamowania a dużo jeżdżę autem). Postanowiłem więc wymienić komplet "na cito" bo auto stało na podnośniku. Szukając nerwowo jakichś "dobrych" marek usłyszałem od mechanika, że poleca...... komplet z firmy A.B.S. - dostępny od ręki. Jako, że to była sobota, po południu, więc ostatecznie zgodziłem się na wymianę, po cichu myśląc, że niedługo zmienię je na "polecane markowe". Los spłatał mi jednak figla (permanentne rozjazdy i brak czasu) i od tamtej wymiany przejechałem już na komplecie ponad 3 kkm, efekt: hamowanie bardzo dobre, żadnych pisków czy problemów (poza koniecznością odgięcia blaszek w klockach bo po montażu zaczęły stukać - teraz jest OK). Cena też była przystępna - ~ 300 zł kpl z klockami. Klocki trochę twardsze niż np Ferodo ale hamowanie jest bez zarzutu. Czasami tańsze nie oznacza z automatu gorsze.
    Obecnie przymierzam się do wymiany kompletu na tył (jedna tarcza skorodowała przy brzegu (ok. 7 mm promienia) i klocek piszczy - sam komplet ma już prawie 100 kkm i jest już "cienki" więc pora na zmianę) i także kupiłem komplet z firmy A.B.S. - 250 zł/kpl z klockami. Jak założę i przetestuje to dam znać.
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 23-01-2015 o 14:47
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  8. #82
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Przyklad tańszego zamiennika ale jakosciowo dobrego- firma SAMKO
    takie zalozylem do mojej cromuli i hamulce zyleta cena to ok. 120zl / szt.
    klocki wybralem Ate

    20140905_164140[1].jpg

    20140905_164134[1].jpg

    20140905_171011[1].jpg

    20140905_172005[1].jpg

  9. #83
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kościan
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2009
    Witam
    problem rozwiązany przetarty czujnik od klocków przy samej wtyczce DSC00375.JPGDSC00376.JPG

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    kupiłem komplet z firmy A.B.S. - 250 zł/kpl z klockami. Jak założę i przetestuje to dam znać
    No i przetestowałem
    Po przejechaniu około 8 kkm zaczęło się bicie podczas hamowanie. Przy większych prędkościach prawie wyrywa kierownicę! Jutro jadę do mechanika aby sprawdził stan tarcz, jednak na moje oko mocno się pokrzywiły. W zimie nie było problemu i teraz, przy niższych temperaturach też jest OK. Wystarczy jednak temp powyżej 28 stopni Celsjusza i kawałek drogi szybkiego ruchu aby poczuć wibracje i dudnienie podczas hamowania. Początkowo myślałem, że to sławne półosie ale problem występuje TYLKO podczas hamowania (koła kilkukrotnie wyważałem aby mieć pewność).

    BTW: czy podejdzie do "cromki" zestaw z Vectry C ???
    Podwozie jest prawie identyczne a oryginalny zestaw tarcz 285mm i klocków z Opla można kupić w dobrej cenie..
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  11. #85
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2015
    Skąd
    Jarocin
    Wiek
    32
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1,9 JTD
    Rocznik
    2005
    Ja w swojej zamontowałem tarcze tunning 5 firmy rotinger + oryginalne klocki (można już wyrwać w ASO za 270 brutto) i muszę powiedzieć, że hamulec brzytwa
    tuning-tarczy-hamulcowej_2130.jpg

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mate_121 Zobacz post
    i muszę powiedzieć, że hamulec brzytwa
    Popatrz na moje wcześniejsze posty - u mnie hamulec też był jak "brzytwa". Niestety, do czasu... Może trzeba było kupić wypróbowany zestaw BREMBO + FERODO PREMIER???
    Zastanawiam się też czy do zwichrowania tarcz nie doszło przez tą cholerną pompę hamulcową - na badaniu technicznym wyszło, że lewy przód słabo hamuje przy lekkim naciśnięciu na hamulec....
    Eeech, powoli zaczyna mnie męczyć to "bydlę"...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 14-07-2015 o 21:17
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #87
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Odkopuje temat.
    Skończyły mi się klocki z przodu, tarcze też do wymiany - rant ok 1.3mm na stronę. Jedna rzecz mnie zaskoczyła, klocek wewnętrzny starty praktycznie do zera, zewnętrzny jeszcze z 5-6mm okładziny. Z czego to wynika?

  14. #88
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Zapieczone prowadnice zacisków

  15. #89
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Teraz z braku czasu dałem do wymiany w warsztacie i jak widać...
    Jeszcze jedno, zmierzyłem tarczę i mają ranty po około 1.3mm na stronę. Norma chyba jest min 22mm a nowe 25mm. Koniecznie już zmieniać z tarczami?

    Wysłane z G2

  16. #90
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Ranty można przetoczyć i wyrównać całą tarczę, rant zbyt duży uszkodzi czójnik.


 
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakie klocki hamulcowe?
    Napisany przez pawels89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 09-01-2017, 13:02
  2. [tanio odsprzedam] Klocki hamulcowe Alfa 145, 146
    Napisany przez MajstereQ na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-09-2011, 19:54
  3. Klocki hamulcowe - Ulysse II
    Napisany przez gaciar na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-04-2011, 13:06
  4. Klocki i tarcze hamulcowe
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-05-2010, 17:29
  5. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-05-2009, 22:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma kontrolka zuzycia hamulcy

zapala sie kontrolka klockow po wymianie opon croma

fiat croma kontrolka hamulcow

klocki hamulcowe croma czujnik zuzycia

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl