Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    skb
    skb jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    38
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005

    Klimatyzacja pomoc w diagnozie

    Witam dopadło i mnie klimatyzacja ledwie chłodzi ale od początku przy okazji wymiany wszystkich płynów i olejów mój spec od Fiatów zrobił mi serwis klimy bo zauważyłem że słabo chłodzi okazało się że brakowało 200g czynnika ale i to nie pomogło pojechałem po 2 tygodniach do niego wszystko sprawdził jeszcze raz czynnik nie ubywa ciśnienie niskie wysokie w normnie sprężarka wentylatory się włączają a i tak słabo chłodzi sprawdzał termometrem i wychodzi że z kratek wylatuje 4-8 stopni mam krowe 2 lata i wiem co ten klimatronik potrafi zawsze miałem ją na 21-22 stopnie ustawiony i było zimno teraz na 16 i niema komfortu cos tam zimnego czuć ale to nie to nie ma tego świeżego powiewu arktycznego zimna poprostu leci chłodne powietrze miał ktoś podobną sytuację niewiem co dalej z tym robić jakieś podpowiedzi pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    4 stopnie z kratki to dobry wynik. Oczywiście filtr kabinowy wymieniony? Może czujnik temp. wewnętrznej poleciał. Błędy na kompie sprawdzałeś?
    Ostatnio edytowane przez Stomil ; 21-06-2018 o 18:14

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Z klima jakos w cromie nie grzebałem ale może jest coś jak kalibracja serwo od klap?? W szjswagenie cos takiego mialem i działało na jakiś czas jak potencjometry mi siadały..czyli podłączaj kompa ....

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał skb Zobacz post
    Witam dopadło i mnie klimatyzacja ledwie chłodzi ale od początku przy okazji wymiany wszystkich płynów i olejów mój spec od Fiatów zrobił mi serwis klimy bo zauważyłem że słabo chłodzi okazało się że brakowało 200g czynnika ale i to nie pomogło pojechałem po 2 tygodniach do niego wszystko sprawdził jeszcze raz czynnik nie ubywa ciśnienie niskie wysokie w normnie sprężarka wentylatory się włączają a i tak słabo chłodzi sprawdzał termometrem i wychodzi że z kratek wylatuje 4-8 stopni mam krowe 2 lata i wiem co ten klimatronik potrafi zawsze miałem ją na 21-22 stopnie ustawiony i było zimno teraz na 16 i niema komfortu cos tam zimnego czuć ale to nie to nie ma tego świeżego powiewu arktycznego zimna poprostu leci chłodne powietrze miał ktoś podobną sytuację niewiem co dalej z tym robić jakieś podpowiedzi pozdrawiam
    Układ może być zaolejony, uszkodzony zawór rozprężny...
    Znajdź fachowca od klimatyzacji a nie nabijacza.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolego na przyszłość, PISZ po polsku. Tych wypocin nie da się czytać. Znaki interpukcyjne, bo to aż w oczy koli.
    Do tematu podpinałeś kompa?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    skb
    skb jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    38
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Dzięki za odzew panowie Zapomniałem napisać fes nic nie pokazuje zero błędów czujniki temperatury wszystkie sprawne filtr wymieniony czytałem że osuszacz może być zapchany tylko niech ktoś mi powie jak to sprawdzić gdzie jest wiem tylko czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał skb Zobacz post
    niewiem co dalej z tym robić jakieś podpowiedzi
    Sprawdź czy działa sterowanie nagrzewnicą (czy zamyka całkowicie obieg), i czy działa aktywator włączający zamknięty obieg powietrza.

    Cytat Napisał skb Zobacz post
    z kratek wylatuje 4-8 stopni
    W normie, nie będzie dużo mniej bo układ ma zabezpieczanie przed zamarzaniem (mierzy temperaturę parownika).

    Jedna śmieszna rzecz mi się przypomniała, ale to nie było w Cromie i nie wiem czy ten układ wentylacji może coś takiego zrobić. W jednym "amerykańcu" pomimo że teoretycznie klima działała (różni ludzie sprawdzali "wszystko", a ja sam połowę układu) w środku było co najwyżej trochę mniej ciepło niż na zewnątrz. Jedyne co było (jak dla mnie) podejrzane, to że na pełnych obrotach dmuchawy powietrze owszem dmuchało żwawo, ale jak to mówi "łba nie urywało" - a pamiętałem że w podobnych modelach danie obrotów na maksa poza zagłuszaniem rozmów dawało też potężny "cug". Ale nie drążyłem tematu, skoro wszyscy mówią że TTTM to przecież nie będę mądrzejszy od fachowców. Jakiś czas później auto znów trafiło do mnie, bo ostateczna diagnoza była "coś z parownikiem", a jak wiadomo wymiana tegoż to wyjątkowo mało przyjemne zajęcie i nie było frajera który by się podjął tego za rozsądną cenę. Zacząłem rozbierać od dmuchawy, potem kanały wylotowe, potem cała reszta (w tym samochodzie na szczęście nie trzeba było wyjmować całej deski ze wszystkim ... wystarczyło połowę). Jak rozebrałem tą nagrzewnico-chłodnicę, to od razu zrozumiałem co się stało. Ten układ jest różnie rozwiązywany, ale bardzo często radiator nagrzewnicy i parownik są bardzo blisko siebie, praktycznie jedno za drugim. Często przed nimi jest filtr kabinowy. No więc w tym przypadku pomiędzy nagrzewnicą a parownikiem był kołderka. Nie, nie taka z łóżka. Wiecie jak wygląda taki kłąb co spada z niektórych drzew? z lipy przykładowo? Normalnie wygląda jak wata (ale rzadsze), a w tym przypadku było zbite w warstwę grubości 3-4 mm. Nagrzewnica ma odrobinę rzadziej rozstawione żeberka, więc pomimo że jest pierwsza na drodze powietrza to większość tego czegoś przez nią przelatywała. Przez parownik nie przelatywało, bo po włączeniu klimy robi się miejscami wilgotny i "łapie kurz". To była klim manualna, dość stary model, nie wymuszała obiegu zamkniętego przy ustawieniu niskiej temperatury. A filtra kabinowego przed/za wentylatorem nie było przez prawie rok, bo nietypowy i fachowcy powiedzieli że można jeździć bez. Można, ale nie wszędzie i nie zawsze. A, jeszcze jedno - powietrze przelatywało przez układ, bo ta "kołdra" nie była szczelna a poza tym sporo powietrza mogło "obejść" nagrzewnicę/parownik" bo gąbki które fabrycznie miały temu zapobiegać rozleciały się ze starości.
    Nie wierzę że tym razem jest to samo, ale powiem wam że objawy pasują idealnie ... tylko auto dużo młodsze, więc mało prawdopodobne żeby klimatronik "zepsuł się" w identyczny sposób.

  9. #8
    skb
    skb jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    38
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Sorki że po takim czasie się odzywam ale brak czasu ostatnimi dniami miałem chwile w weekend i posprawdzałem wszystko jeszcze raz zero poprawy ale zauważyłem że działa tylko 1 wentylator przy próbie wzbudzenia go w fesie zero reakcji chodzi o 1 wentylator 2 załącza się i kręci 1 nic bezpieczniki sprawdzone są ok teraz pytanie jak powinno to działać i gdzie szukać przyczyny aha gdzie są przekaźniki od wentylatorów może ktoś wie?
    Ostatnio edytowane przez skb ; 25-06-2018 o 11:21

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ogólnie mówiąc to w Cromie jest tylko jeden wentylator... klima może być manualna lub automat 2-strefowy.
    Jeśli z kratek leci +4C to jest OK...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ogólnie mówiąc to w Cromie jest tylko jeden wentylator... klima może być manualna lub automat 2-strefowy.
    Jeśli z kratek leci +4C to jest OK...
    No patrz, a ja mam dwa wentylatory na chłodnicach...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał skb Zobacz post
    Sorki że po takim czasie się odzywam ale brak czasu ostatnimi dniami miałem chwile w weekend i posprawdzałem wszystko jeszcze raz zero poprawy ale zauważyłem że działa tylko 1 wentylator przy próbie wzbudzenia go w fesie zero reakcji chodzi o 1 wentylator 2 załącza się i kręci 1 nic bezpieczniki sprawdzone są ok teraz pytanie jak powinno to działać i gdzie szukać przyczyny aha gdzie są przekaźniki od wentylatorów może ktoś wie?
    U mnie FES włącza oba wentylatory, czyli nie jest dobrze.
    Sprawdź ręką czy wirnik wentylatora nie jest zatarty.
    Spróbuj podać 12V bezpośrednio na wtyk wiatraka, jeśli nie ruszy to nie ma co szukać dalej.

  12. #11
    skb
    skb jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    38
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Poruszałem ręką kręci się lekko spróbuję jeszcze na krótko pod 2v tylko że dojście kiepskie jakoś trzeba będzie ale to ogornąć Capsel czy oby dwa wentylatory odpala ci jednocześnie fes czy osobno

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    No patrz, a ja mam dwa wentylatory na chłodnicach...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    U mnie FES włącza oba wentylatory, czyli nie jest dobrze.
    Sprawdź ręką czy wirnik wentylatora nie jest zatarty.
    Spróbuj podać 12V bezpośrednio na wtyk wiatraka, jeśli nie ruszy to nie ma co szukać dalej.
    Na skraplaczu /chłodnicy ale nie wewnątrz auta.
    W sumie to trudno mi zrozumieć z tego posta o co chodzi...
    Przy załączonej kilmie pracuje jeden wentylator na skraplaczu ... i jeden obiegu powietrza w kabinie... Jeśli faktycznie leci +4C z wszystkich kratek to jest bardzo dobrze i nie wiem co tu szukać... Jedynie zatkany filtr/lub wentylator który nie kreci z duża prędkością ewentualnie obieg zewnętrzny/wewnętrzny lub co się zdarza ustawienie innej temperatury ( o dużej różnicy ) na obydwu strefach... przycisk MONO !!! Ale w takim układzie nie leciało by +4C z kratek..
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 25-06-2018 o 14:49
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał skb Zobacz post
    Poruszałem ręką kręci się lekko spróbuję jeszcze na krótko pod 2v tylko że dojście kiepskie jakoś trzeba będzie ale to ogornąć Capsel czy oby dwa wentylatory odpala ci jednocześnie fes czy osobno
    W obu przypadkach FES odpala oba wentylatory, sprawdziłem przed chwilą.

    4-8stC z kratek to, jak już wcześniej koledzy pisali, jest dobrze. Co nie zmienia faktu, że jeden wentylator u Ciebie nie działa.
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 26-06-2018 o 14:47

  15. #14
    skb
    skb jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    38
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Ok dzięki za info o wentylatorach sprawa wyglada tak że te 4-8 stopni wychodzi przy zewnętrznej temperaturze 22-26 stopni jak jestt cieplej ponad 30 to już ledwie dmucha zimnem w takiej sytuacji nie mierzyłem ile jest przy kratkach narazie pogoda umnie niefopisuje więc czekam ale myślę że z 15-17 stopni to max w upał wentylatory zamówię dziś byłem u mojego mechanika jeden umarł a drugi ma mega luz zamówie komplet z modułem na aledrogo zmieszcze się w 100 zł za używkę

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Kolego możesz mieć spalony bezpiecznik termiczny od drugiego wentylatora koszt bezpiecznika 2,50 zł,podobny przypadek z drugim wentylatorem też miałem . W podłączeniu na pierwszym wentylatorze masz ten bezpiecznik, ma zaciśnięte końcówki ,a nie lutowane i jak będziesz wymieniał to też nie lutuj tylko zaciśnij. Są tam dwa bezpieczniki, po rozebraniu sprawdź na krótko który nie ma przejścia.
    Ostatnio edytowane przez krysiek ; 26-06-2018 o 18:00


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błąd abs i pomoc w diagnozie
    Napisany przez irek28061988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-11-2016, 22:24
  2. Pomoc w diagnozie Punto II 1.2 8v
    Napisany przez Strange na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-10-2016, 02:27
  3. Pomoc w diagnozie błędów airbag Marea
    Napisany przez skb na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-03-2016, 13:37
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-06-2015, 23:19
  5. pomoc przy diagnozie błędów
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-09-2011, 18:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klimatyzacja croma

zawor rozprezny croma wymiana

zawor rozprezny croma gdzie jest

zawor rozprezny fiat croma wymiana

https:fiatklubpolska.plcroma-446klimatyzacja-pomoc-w-diagnozie-41520

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl