Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006

    klima i ogrzewanie... pomoc

    witam mam pare pytan co do klimy i ogrzewania czy u was jest podobnie...


    - czy paryja u was szyby jak tyko wylaczycie klime na zwykly nawiew i jak sobie z tym poradzic
    - czy przy tep. 0c wylacza sie klima i zaczynaja cholernie parowac szyby jak mozna sobie z tym poradzic???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    może masz włączony wewnętrzy obieg. Puść nadmuch z zewnątrz. No i chyba masz dużą wilgoć w aucie

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    1) Sprawdź filtr kabinowy
    2) Sprawdź czy nie masz włączonego zamkniętego obiegu powietrza

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    filtr wyglada na czysty jest weglowy na wisosne wymienialem obieg zamkniety mialem wlaczony ale na wylaczonym bylo jeszcze gorzej...

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    No wiesz wymieniałeś na wiosnę ale jednak trochę przez ten filtr powietrza przeleciało więc może trzeba by wymienić tym bardziej że , nie kosztuje fortunę. Pozbądź się wilgoci z auta. Mnie też szyby trochę parują zwłaszcza jak się wejdzie do auta w czasie deszczu ale tragedii nie ma

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał MarcinCroma Zobacz post
    - czy przy tep. 0c wylacza sie klima
    tak klima u nas się wyłącza przy chyba +4*C. Trzeba by zajrzeć do instrukcji jak to się ma.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    Przy 0 stopni.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    o takie znalazłem CAM01351.jpg

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Po wyłączeniu klimy, przy takich warunkach atmosferycznych jakie teraz są, zawsze będą parować szyby. Dzieje się tak dlatego, że parownik w podszybiu jest mokry (wyłącz lodówkę z prądu i zajrzyj za jakiś czas, to zobaczysz skraplającą się wodę). Jest to normalne. Można temu zapobiec osuszając parownik poprzez włączenie ogrzewania na większą temp. np. ok 27- 30 stopni i duży nawiew na dosłownie kilka minut (już po wyłączeniu klimy). Ja bynajmniej tak robię (w poprzednich autach również) i nie mam problemu z nadmiernym parowaniem. Oczywiście jak pada deszcz lub śnieg i wsiądzie się do auta to szyby będą parować.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Wydaję mi się że masz uszkodzony napęd od obiegu wewnętrznego i mimo że obieg jest otwarty czyli ma być powietrze z zewnątrz to on pobiera powietrze z wewnątrz.
    Poszukaj takiego tematy i tam znajdziesz jak temu zaradzić.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał zabezp Zobacz post
    Po wyłączeniu klimy, przy takich warunkach atmosferycznych jakie teraz są, zawsze będą parować szyby. Dzieje się tak dlatego, że parownik w podszybiu jest mokry
    Dokładnie TAK!
    Tak ma być w warunkach zbliżonych do 0 stopni.
    Włączając klimę osuszasz powietrze wpadające do kabiny. Wilgoć jest "zbierana" przez parownik (to jest właśnie to "urządzenie", z którego rurką odprowadzana jest woda pod auto). Chłodne powietrze (w zimie), w przeciwieństwie do ciepłego (w lecie), ma bardzo dużą wilgotność. Dopóki pracuje układ klimatyzacji, wilgoć pozostaje na parowniku i po skropleniu wypływa pod samochodem. Po wyłączeniu klimatyzacji, powietrze nadal przepływa przez lamele parownika, ale dodatkowo "zabiera" wilgoć z parownika. Stąd też zaczynają parować szyby. Efekt jest znacznie wzmocniony po włączeniu obiegu zamkniętego. Pamiętajcie, że w zimie, szyba jest od zewnątrz znacznie chłodniejsza niż od wewnątrz. Opływanie takiej szyby wilgotnym powietrzem ZAWSZE będzie prowadziło do zaroszenia (czysta fizyka: jeśli w ciepłym pomieszczeniu wyciągniesz z lodówki zimne piwo, to butelka pokryje się mgiełką wodną - wilgocią z powietrza.)
    Jedyny sposób, aby uniknąć tego typu problemów to jazda na klimatyzacji w trybie AUTO lub, jak przytoczył kolega zabezp, po wyłączeniu klimy, ustawienie wyższej temperatury i wysuszenie parownika przez kilka minut. Nie zapominajmy jednak, że w takim przypadku, wilgoć nadal jest w powietrzu, w kabinie.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    dziekuje juz rozumiem i jest poprawa w auce...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet, Stilo 1.8
    Rocznik
    2007 fl, 2004
    Można sprawdzić czy przy ustawieniu nawiewu tylko na szybę i wentylatorze na 3 (ew wyższej pozycji) oraz temperaturze odpowiednio wyższej "jakoś znośnie nie będzie parować".
    Właśnie dlatego w nowoczesnych samochodach jest klima automatyczna by nie trzeba się było z tym męczyć.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    koledzy gdzie znajduja sie te aktywatory od klap zebym mogl wymienic na nowe moze macie jakis schemat????

  15. #14
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Masz tutaj;
    Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl

    Samej roboty może na 20minut, dostęp dość dobry.
    Swoją zębatkę przestawiałem o jakieś 40-50', jest jeszcze miejsce na ponowne przekręcenie

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    polkowice
    Postów
    120
    Auto
    Fiat Croma II 2,2 16v 147 KM
    Rocznik
    2006
    ok dzieki na weekend trzeba sie tym zajac


 

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] ogrzewanie tylnej szyby ( przepala się bezpiecz
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-09-2010, 21:12
  2. [ukł. klimatyzacji] Pomoc w wyborze i montażu uzywanej klima
    Napisany przez RAFIK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-09-2010, 13:28
  3. [ogrzewanie] Ogrzewanie Nawiew Wentylator Nie Działa.
    Napisany przez Jakub26 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2010, 14:55
  4. ulysse 95+ klima -- swiruje ogrzewanie.
    Napisany przez lukaszm0610 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-01-2010, 11:36
  5. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 09:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl