Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree3lubi to!

Temat: Klapy i egr Szczecin  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009

    Klapy i egr Szczecin

    Jak w temacie. Możecie polecić kogoś kto specjalizuje się w tych problemach? Po wstępnej lekturze forum widzę, że powinienem zająć się nimi w pierwszej kolejności.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    43
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Kazdy kumajacy mechanik to ogarnie . Zaślepki do klap mozna kupic na allegro . Ja u siebie zaslepilem dziury po klapach za 6 zł . Kupiłem śruby które dałem na wylot i klej żeby szczelnie było i po sprawie . Dodam tylko ze zrobiłem to przy okazji remontu motoru .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Za mało danych, podaj jeszcze łaskawie dzielnicę Szczecina.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009
    Dzielnica nie ma znaczenia. Chodzi raczej o kogoś kto się specjalizuje w tych silnikach i zrobi to szybko i dobrze oraz powyłącza co trzeba w programie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    wywalasz cięgna i klapki, zaślepiasz zestawem z allegro, zostawiasz podpięty sterownik i nic w komputerze nie musisz grzebac. kazdy rozgarniety mechanik to ogarnie
    Capsel lubi to.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Czy nie będzie później problemu w dolnej partii obrotów? Z tego co wiem po to między innymi były te klapy montowane, powodują zawirowania powietrza w kolektorze.
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 01-06-2018 o 23:10

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Nie ma różnicy, ja nie zauważyłem.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    43
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Ja tez nic nie zauważyłem .

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ciekawe co piszecie, bo jak ma się to w takim razie do tego

    "....Klapy wirowe są nieco mniejsze niż kanał dolotowy, co pozwala na przepływ powietrza wokół nich, nawet gdy są w pozycji "zamkniętej". Klapka sama w sobie jest wykonana ze stali nierdzewnej i przymocowana do trzpienia dwoma małymi śrubami. Położenie klapy wirowej jest najczęściej regulowane za pomocą elektrycznego mechanizmu, który z kolei sterowany jest z układu sterowania silnikiem. W typowej konfiguracji na biegu jałowym klapy pozostają w pozycji zamkniętej, co skutkuje dodatkowymi zawirowaniami. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowejsilnika klapy są stopniowo otwierane. Znajdują się wtedy w pozycji maksymalnego otwarcia i są równoległe do przepływu powietrza, nie stawiając praktycznie żadnego oporu. Celem stosowania klap jest zapewnienie, że wprowadzone do cylindra powietrze jest wystarczająco burzliwe, co zapewni dobre wymieszanie powietrza z paliwem nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika...."


    Sam chce je u siebie usunąć, jednak nie tylko fizycznie, a jeszcze programowo dbając o odpowiednią dawkę powietrza w dolnej partii obrotów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Różnica jest taka, że ty Lukq przedstawiasz teorię, a my praktykę

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Jak zdemontujesc kolektor dolotowy i zobaczysz ile tam się syfu nazbierało przez lata, skorygujesz teorie.
    Co do klap to są dwa rodzaje:
    1. stary kolektor aluminiowy klapy z tworzywa
    2. kolektor plastikowy klapy metalowe
    Po czasie przez syf i temperaturę klapy się "zużywają". Mam kupla z Cromą polifcie plastikowy kolektor gdzie klapa uszkodziła intercooler.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.

    ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Usuwałem klapy już z 4 lata temu. Po roku od usunięcia dodałem modyfikację map. Teraz znowu jeżdżę na serii bez tej modyfikacji. Nie zauważyłem żadnej różnicy ani w dolnym ani w górnym zakresie obrotów. Na jałowym biegu również. Z klapami czy bez komputer analizuje co się dzieje w silniku i odpowiednio dobiera inne paramatry żeby wszystko grało. Ponieważ jest to dodatek czysto ekologiczny, podejrzewam że emisję NOx na niskich obrotach masz lekko wyższą - nie sprawdzałem tego.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.

    ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii?
    Ja nie widzę innej opcji jak pozostawienie nastawnika, co do samych klap to próbowałem je ustawiać bez poprzeczki na otwarte lecz w czasie jazdy same się zamykały.

    ad 2
    Nie nie byłem w Centomanii, to mój pierwszy Fiat.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Szuszu ; 05-06-2018 o 11:40

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ja u siebie klapy zdemontowałem w ostatnim momencie ( to znaczy jedna się już sama zdemontowała i wpadła do głowicy nad zawór ). Opisywałem na tym forum w wątku z zdjęciami. Programu nie modyfikowałem bo nie widzę takiej potrzeby. Jeśli chodzi o same klapy to one powodują że silnik 16 zaworowy do tych 3000...3400 obr/mn ma tak naprawdę 12 zaworów ( 1 ssący i dwa wydechowe ) więc fizycznie powietrze ma utrudniony dostęp do cylindra. Więc usunięcie klap bardziej poprawia niż pogarsza dostęp powietrza a jedyne co to efekt zawirowania, który powstaje przez podanie powietrza z jednej strony głowicy/zaworu. Były próby pomiaru różnicy jeśli chodzi o hamownię w alfach i różnica była znikoma, 3 Nm więc raczej niemierzalna do około 1800-2000 na niekorzyść a potem o kilka, kilkanaście Nm na korzyść .... Więc efekt zawirowania na pewno jest pozytywny dla wolnych obrotów ale ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zaczyna bardziej przeszkadzać ( ograniczać dostęp powietrza ) niż pomagać. Z drugiej strony wrzucamy do silnika i tak spaliny na wolnym biegu z EGR-u więc to wymieszanie to tez raczej kwestia wymieszania spalin i powietrza niż tego co w cylindrze zostanie po spaleniu dawki...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 2.4 Szczecin
    Napisany przez Arsen na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-02-2017, 19:45
  2. Mechanik Szczecin
    Napisany przez maciasgo na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-11-2016, 15:02
  3. Szczecin i okolice
    Napisany przez wojtass18 na forum Zachodnio-Pomorskie
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-03-2014, 01:18
  4. Szczecin - warsztat samochodowy Auto MIŚ
    Napisany przez Auto-Mis na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-09-2011, 12:56
  5. [Szczecin] szukam seriwsu
    Napisany przez spidero na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-09-2011, 10:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446klapy-i-egr-szczecin-41300

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl