Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 42 z 42
Like Tree3lubi to!

Temat: Klapka wlewu paliwa  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Tak, musisz odkrecic mechanizm, a ta część w ręce wysuwa się z całego wyrecanego mechanizmu - siedzi na "zatrzask" - ten zatrzask widać nawet na zdjeciu. Jak go wyciagniesz będziesz miał dostęp do wodzika. Pewnie on odmawia współpracy 😕



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2015
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1,9 JTD
    Rocznik
    2009
    Wymontowałem ustrojstwo. Sprezyna cała. Wodzika brak. Może przy wyjmowaniu/wyszarpnięciu gdzies wyleciał. Musiał bys skorodowany, bo na plastiku trochę rdzy, a sprężyna OK. Modeluje wodzik ze spinacza ( na sucho bez samopchodu, sprawdzic nie mogę). Mam nawet kilka grubości spinacza, ale tylko ten najcieńszy wchodzi w dziurkę. I pytanie wygiąłeś wodzik w prawą stronę ( na Twoim zdjęciu do kciuka), a ma wejśc w ta prowadniczkę po lewej stronie bialego plastiku. Tak po prostu najlepiej Ci działało?

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    uploadfromtaptalk1425032354160.jpgWitaj. Mój wodzik wygląda jak na zdjęciu. Jedna strona wchodzi w dziurkę, 2ga strona prowadzi po tych "szynach" w białym plastiku. Musi być całość lekko wygięta żeby był docisk odpowiedni tej końcówki która przesuwa się po "szynach". Jak nie ma tego docisku wodzik czasem gubi swoją trasę (te "szyny" ) i mechanizm nie odbija. Taki wodzik u mnie był i starałem się zrobić jak najbardziej podobny. Ważne żeby końcówka wodzika nie była zbyt ostra bo to też czasem powoduje jego blokowanie.

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2015
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1,9 JTD
    Rocznik
    2009
    hej. Dzięki. Mój nowy wodzik ze spinacza był wygięty tylko na jednym końcu (tam gdzie wchodzi w otworek). I to mi nie pasowało! Teraz bedę wyginał na nowo. Ta zabawa w wodzikowanie zaczyna mi przypominać Vabank, jak Kwinto eksperymentalnie docinał blaszkę blokujaca system alarmowy w banku Kramera.

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    I mnie dzisiaj dopadł problem niedomykającej się klapki wlewu paliwa. I to przy dokładnie takim samym przebiegu jak pisał BART_osz na początku, czyli 128 tys. km Okazało się, że pękł skorodowany wodzik; sprężyna była cała. Zgodnie z instrukcją dorobiłem wodzik ze spinacza. Trzeba uważać, żeby nie był za długi bo wtedy będzie się blokował!
    BTW woda dostawała się do środka chyba przez sparciały i popękany gumowy oring. Na razie nie miałem nic innego to prowizorycznie założyłem tam kawałek gumki recepturki ale na pewno trzeba poszukać oringa, żeby to uszczelnić (oring mniej więcej 1 mm grubości i ok. 10-12 mm średnicy zewnętrznej).

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2015
    Skąd
    Żary
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2009
    Bardzo dziękuję za dokładny opis oraz zdjęcia. Dzięki nim zaoszczędziłem na zakupie kompletnego zamka ze 120 zł . A tak spinacz i 20 min pracy. jeszcze raz dziękuje.
    BART_osz lubi to.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    76
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    BART_osz - czy jesteś w stanie wrzucić jeszcze raz zdjęcia z pierwszego postu? U mnie też klapka się nie zamyka, chciałbym to naprawić, a foty by sporo pomogły

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Niestety fiata sprzedałem już kawał czasu temu i nie mam też zdjęć . Looknij w program obsługi - powinien być w dziale download tam może się uda zobaczyć jak wygląda ten zamek. Na bank padła Ci sprężyna lub wodzik się złamał. Ja średnio zdolny dałem radę to rozebrać i intuicyjnie naprawic więc i Tobie na bank się uda. Ciepły garaż i próbuj na bank nie da się tam nic zepsuć... demontaż i naprawa są naprawdę łatwe.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    76
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Zdemontowałem ten mechanizm i tak to wygląda:

    DSC_0091.JPGDSC_0092.JPG

    Czy ta sprężynka, o której piszesz powinna być na tym białym trzpieniu, który wchodzi w czarny plastik z zatrzaskami i na którym jest okrągła gumka? U mnie żadnej sprężynki nie było.
    Dodatkowo ten wodzik chodzi dosyć bezwładnie i tylko po jednej z tych szyn. Nie za bardzo mogę rozkminić jak to powinno działać...

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    sprężynka blokująca(zdjęcie nr 2) jest sprawna tzn. wygląda tak jak na zdjęciu kol. BART osz? wewnątrz tego czarnego ustrojstwa powinna być sprężyna, jeżeli nie ma to trzeba wsadzić np. od długopisu wówczas klapka wlewu paliwa będzie odpychana

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Rozumiem ze klapka sie nie zamyka, odstaje poza boczna linię.
    Jesli tak to za to odpowiada mechanizm z 2 zdjęcia. Widzę ze to co najczęściej pada u Ciebie jest w dobrym stanie. Chodzi o ten cienki drucik widoczny na zdjęciu.
    Czy jak wciskasz bolec, na którym powinna siedzieć elastyczna osłonka, czujesz jakiś opór. Jesli nie to brakuje sprężyny w środku. U mnie oryginalna przerdzewiałą na 1/4 długości. Dłuższą cześć lekko rozciągnąłem. Bolec troche mniej odbijam ale zamykanie działało. Później dokupiłem sprężynkę o podobnej średnicy.
    Ten cienki drucik tez powinien miec specyficzne wygięcie, widoczne kilka postów wyżej. Jesli jest prosty to nie budzi poprawnie działał.

    Jesli masz na myśli ryglowanie klapki razem z drzwiami to musisz sprawdzić mechanizm z pierwszego zdjęcia. Tego jednak nie rozbieralem.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    65
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Gdyby ktoś szukał sprężynki do klapki wlewu paliwa to są takie za ok 6 zł w opakowaniu 6 sztuk w markecie LEROY MERLIN. Średnica się zgadza ja kupiłem takie 60 mm. Początkowo obciąłem 2,5 cm , ale na takiej długości klapka odskakiwała z taką siłą że mało nie zabiła nalewacza na stacji paliw. Więc ją jeszcze skróciłem o ok 1cm i już jest ok. Tak więc tnijcie od razu te 3,5 cm. Nie wiem czemu ale na ich stronie internetowej nie ma sprężyny o tych wymiarach. Ja kupowałem w Gdańsku na dziale metalowym a nazwa artykułu to "Sprężyna ściskowa stalowa ocynkowana" Tak niefortunnie rozerwałem opakowanie że nie widać wymiarów wiem tylko że długość to 60 mm a siła odrzutu to 4 kg Tak się cieszyłem że znalazłem tą sprężynkę że montowałem ją już pod marketem na parkingu. Wrzucam zdjęcie. Do marketu wszedłem z wymontowanym zamkiem wlewu paliwa w ręce. Rozprułem opakowanie sprężynek i po prostu sobie mierzyłem.WP_20171127_22_05_12_Pro.jpg
    Capsel i Damn lubią to.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. 1.2 8V i śmietana na korku wlewu oleju
    Napisany przez Grzesiek_K3N na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-11-2013, 16:38
  2. Korek wlewu paliwa
    Napisany przez leon17 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-05-2012, 15:53
  3. Klapka paliwa
    Napisany przez voytec na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-01-2012, 11:26
  4. [zamek] Nie można otworzyć korka wlewu paliwa
    Napisany przez smart2002 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-02-2011, 10:08
  5. Pytanie o klapkę wlewu paliwa
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-07-2010, 22:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapka do wlewu paliwa fiat croma

zamek klapki wlewu paliwa fiat croma

zamek wlewu paliwa croma

croma zamek wlewu paliwa

zamek klapki paliwa fiat croma

fiat croma problem z wlewem paliwa

fiat croma wlew paliwa

wodzik klapki paliwa fiat croma

otwieranie wlewu paliwa fiat croma

megane 1 klapka wlewu

wodzik klapki paliwa croma

zamek klapki paliwa croma

klapka wlewu paliwa punto 1

fiat croma 2008 gdzie jest otwieranie wlewu paliwa

jak sciagnac klapke wlewu croma

zamek wlewu paliwa fiat croma

zamek wlew paliwa fiat croma 2009

klapka do zamykania wlewu paliwa w punto 2

klapka od wlewu paliwa otwiera sie croma

zamek do klapki wlewu paliwa

nie odbija klapka wlewu paliwa fiat mareawlew paliwa croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl