Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2014
    Skąd
    CZechowice-Dziedzice
    Wiek
    70
    Postów
    2
    Auto
    CROMA 1,9 JTD 16v
    Rocznik
    2007

    Kalibracja przepustnicy CROMA JTDM 16v

    Szanowni Forumowicze
    Czy ktoś spotkał się z czynnością serwisową polegającą na kalibracji przepustnicy, a właściwie klapy gaszącej w silniku JTDM ? Podobno nieskalibrowana przepustnica może objawiać się poszarpywaniem auta , wraz z wydawaniem dziwnych odgłosów podczas łagodnego przyspieszania pod obciążeniem. Tak dzieje się w mojej CROMIE z automatyczną skrzynią biegów . Serwis fiata jest bezsilny, usterka żadnego błędu nie wyświetla. Objaw nie ustąpił mimo: a) remontu skrzyni (wymiana sterownika hydraulicznego z elektrozaworami i tarcz sprzęgiełkowych) , b) wymianie EGR na nowy, c) założeniu zaślepki z otworami na wylocie EGR-a d) wymiany przepustnicy. DPF jest w dobrym stanie (14% zatkania po wypaleniu), a nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a wlotem powietrza do przepustnicy nie zauważyłem. Raz, na dłuższej trasie auto po intensywnym poszarpywaniu przeszło w stan awaryjny i "wywaliło" błąd nr P2108, dotyczący napędu przepustnicy. Ale wystarczy wtedy zgasić silnik i ponownie go uruchomić, a wszystko wraca do normy. Wprawdzie opisy działania klapy gaszącej w tym silniku twierdzą, że jedyną jej funkcją jest chwilowe zamknięcie się w momencie gaszenia silnika, ale mnie to nie przekonuje. Gdyby tak było, wystarczył by prosty układ z dwustawnym siłownikiem elektromagnetycznym do napędu klapy, a tam przecież jest wyrafinowana elektronika mogąca dokładnie określić aktualny kąt otwarcia przepustnicy. Sądzę, że jednostka centralna przymyka ją w pewnych warunkach obciążenia silnika, aby podessać trochę więcej spalin z EGR-a. Czy mam rację ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Multiecuscanem można przeprowadzić testy nastawnika klap i słuchać czy działają ,natomiast może to pomóż o tyle że w razie zapiekania mogą się rozruszać. Można też ewentualnie wykasować parametry samoadaptacyjne i powrócić do ustawień fabrycznych , ile to by pomogło ?????


 

Podobne tematy

  1. Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 124
    Ostatni post: 26-07-2014, 17:52
  2. Kalibracja czujnika deszczu
    Napisany przez deny22221 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-07-2014, 12:52
  3. 2.4 JTDm i błąd P2085
    Napisany przez Milut na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2013, 13:39
  4. Kalibracja wgranie w ecu wtryskiwaczy jtd 115km
    Napisany przez strongman21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 29-05-2013, 07:24
  5. Fiat Punto II HGT+LPG AG ZENI-Kalibracja!
    Napisany przez lukaszlol1990 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-02-2013, 11:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

blad p2108 fiat

kalibrowanie przepustnicy fiat stilo

blad p2108

fiat croma przepustnica

p2108 fiat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl