Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 74

Temat: Jazda CROMĄ  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2012
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Postów
    140
    Auto
    JTD
    Rocznik
    2008
    a ja mam takie pytanie czysto retoryczne, ktoś tam pisał na wcześniejszej stronie żeby zmieniać olej co 12tyś km, a ja pytam po jakiego bata? to nie jest dbanie o silnik a czyste marnotrawienie pieniędzy, może jeszcze rozrząd co 30tyś km zmieniać? skoro producent podaje że olej zmienia się co xxxkm lub co roku to należy się do tego stosować, no chyba, że ma się za dużo gotówki ale to się wyklucza bo jeżeli ma się za dużo gotówki to po co kupować cromę w dieslu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    producent daje ci 2 lata gwarancji, ja mam już po gwarancji i raczej jakiś czas nim pojeżdżę. Nie wierzę, że olej po 35k km ( u mnie taki interwał między wymianami zaleca Fiat) będzie miał takie same właściwości jak olej po 15k km.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Już kiedyś pisałem. Przyjeżdżają auta z zachodu. Mają tam serwis (w tym wymieniany olej) zgodnie z harmonogramem producenta. Auta mają po 200, 300 tys. km i silniki są sprawne.

    Oczywista sprawa olej po 30 tys. km nie ma takich właściwości jak olej po 15 tys. km, co nie znaczy, że nie jest w normie!

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Heh i ile zaoszczędzisz? 350zł? Wybacz ale podtrzymuje opinie kolegów... Zalecanych interwałów można się trzymać w okresie gwarancyjnym, później odpowiedzialność przechodzi na właściciela. Nikt nie lubi trwonić pieniędzy ale oszczędności wole szukać gdzie indziej.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Heh i ile zaoszczędzisz? 350zł? Wybacz ale podtrzymuje opinie kolegów... Zalecanych interwałów można się trzymać w okresie gwarancyjnym, później odpowiedzialność przechodzi na właściciela. Nikt nie lubi trwonić pieniędzy ale oszczędności wole szukać gdzie indziej.
    No to trochę niekonsekwntne. Kupujesz auto i przez pierwsze lata wymiana co 30 tys. nie szkodzi? przeciez po gwarancji będziesz jeździł tak "zaniedbanym" autem :-)

    Olej wymieniałem w zeszłym roku w kwietniu. Od czego czasu mam zrobione 19 tys. km - w kwietniu minie rok więc zmienię - będzie pewnie ok. 20 tys. Poprzedni właściciel zmieniał zgodnie z harmonogramem. Silnik jest w świetnej kondycji.

    Na moje wymieniaj nawet co 5 tys. Po 10 tys. olej jest pewnie w gorszym stanie niż po 5 tys. km :-)

    pzdr



    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Nie no masz racje
    Bardziej mi sie rozchodziło o fakt, że ewentualne konsekwencje odbiją się na dalszym etapie użytkowania samochodu, gdzie gwarancja już się zakończyła...

  8. #37
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Olej z filtrem ok 120-150zł raz do roku, bez przesady z tymi kosztami. Olej zlewany po 30tys. wygląda jak mazut, ale co kto lubi

  9. #38
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Olej z filtrem ok 120-150zł raz do roku, bez przesady z tymi kosztami. Olej zlewany po 30tys. wygląda jak mazut, ale co kto lubi
    TMK jeśli ktoś robi więcej niż 30 kkm rocznie, to zmienia co 30 kkm. Widziałem olej po 30 kkm i nie wyglądał jak mazut. Możliwe, że olej za 100 zł tak wygląda (za 120 z filtrem). Olej do Cromy z dpf to 200 zł z filtrem + wymiana. Nie jest to wielki koszt, zwłaszcza raz do roku (robię ok. 20 kkm rocznie). Jakkolwiek nie jestem zwolennikiem dmuchania na zimne.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Olej do Cromy z dpf
    A co to za olej ? Możesz dać przykład i uzasadnić, że właśnie ten jest "do Cromy z DPF".

    Chwyt marketingowy polegający na napisie na opakowaniu NIE jest argumentem

  11. #40
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Statystyczny Polak robi 15-20tys.km rocznie, ja ciut więcej. Olej z filtrem sam zmieniam, leję Mobil Super 3000 5W-40 HC, filtry oryginalne. Zestaw z reguły kupuję za około 150zł. Nie jestem mechanikiem, paru znam, z kilkoma w pewnym sensie współpracuję. Żaden z nich mając diesla nie wymienia oleju co 30tys tylko średnio co 15. Kto ma rację - na 100% nie wiem, jednak trzymam się tego interwału.

  12. #41
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    A co to za olej ? Możesz dać przykład i uzasadnić, że właśnie ten jest "do Cromy z DPF".

    Chwyt marketingowy polegający na napisie na opakowaniu NIE jest argumentem
    Do mojej powinien być 5w40, niskopopiolowy, spełniajacy normę ACEA C3.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Statystyczny Polak robi 15-20tys.km rocznie, ja ciut więcej. Olej z filtrem sam zmieniam, leję Mobil Super 3000 5W-40 HC, filtry oryginalne. Zestaw z reguły kupuję za około 150zł. Nie jestem mechanikiem, paru znam, z kilkoma w pewnym sensie współpracuję. Żaden z nich mając diesla nie wymienia oleju co 30tys tylko średnio co 15. Kto ma rację - na 100% nie wiem, jednak trzymam się tego interwału.
    Jesteś pierwszym wlascicielem? Jeśli nie to jak robił to poprzedni właściciel? Z jakim przebiegiem ją kupiłeś?
    W Toruniu w ASO pracuje inżynier specjalizujący się w olejach. Rozmawiałem z nim kilka razy. On nie jest za skracaniem okresu jeśli auto nie jest eksploatowane w ekstremalnych warunkach. Ten Mobil jest OK ale nie do dpf.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 16-03-2014 o 21:27

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Instrukcja obsługi (str. 236) zaleca do:
    - silników benzynowych olej na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40 ACEA C3
    - silników MultiJet olej na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40 (nie podaje dodatkowych parametrów)

    Jeśli tak, to LOTOS Quazar spełnia w 100% parametry dla benzyniaków i diesla (ACEA C3), a zwykły LOTOS SYNTHETIC PLUS spełnia warunki dla diesli. Po co więc przepłacać za inne "markowe" oleje, które tylko dlatego są "lepsze" bo są droższe z uwagi na wysokie koszty reklamy/sponsoringu.

    Zdjęcie zapożyczone z netu.LOTOS 5W-40.jpgLOTOS Quazar.jpg

    PS.: Jeżdżę na LOTOS-ie ale wymieniam co 10-12 tys. + dobry filtr oleju. Nigdy nie "przeciągam" wymiany. Dzięki (m.in.) temu moje auta miewały przebiegi, przy których inni dwa razy robili remonty silników
    Ostatnio edytowane przez faraon ; 16-03-2014 o 21:28

  14. #43
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    To prawda. Quazar spełnia wymogi. To nie do końca racjonalne, ale nie mam zaufania do marki Lotos. Poza tym kosztuje tyle samo co "markowe" oleje! Dlaczego miałbym go kupić?
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 16-03-2014 o 21:38

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ja dałem się skusić do Cromy na shella (160 zł/5l). Zastanawiałem się nad Motulem (który w wersji 10W40 chodzi u mnie super w TDI) ale mechanik odradzał wersję Motula do DPF (X-Clean). Że niby słyszał nie najlepsze opinie. Choć z drugiej strony na necie raczej źle o nim nie piszą.

    Pamiętam jak kiedyś jeden mechanik twierdził, że dla silnika lepiej jest zmieniać tańsze oleje częściej (10-15 tyś) niż jakieś drogie wynalazki long-life (co 30 tyś km). Choć do DPF-a chyba dziś nie ma taniej alternatywy. 15 lat temu między lotosem a shellem była różnica x2.

  16. #45
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Jesteś pierwszym wlascicielem? Jeśli nie to jak robił to poprzedni właściciel? Z jakim przebiegiem ją kupiłeś?
    W Toruniu w ASO pracuje inżynier specjalizujący się w olejach. Rozmawiałem z nim kilka razy. On nie jest za skracaniem okresu jeśli auto nie jest eksploatowane w ekstremalnych warunkach. Ten Mobil jest OK ale nie do dpf.
    Croma od dealera Fiata, z wymiany floty we włoskim kierownictwie fiata. Serwis robili co 30tys. tak wynika z wpisów jak i ilości inspekcji w komputerze. Kupiony o ile pamiętam z przebiegiem 112 lub 114tys. DPFa nie mam...


 

Podobne tematy

  1. Przygody z Cromą
    Napisany przez croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-11-2013, 16:10
  2. Szybka jazda
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-10-2013, 19:17
  3. Jazda po kostce brukowej.
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-02-2013, 11:43
  4. JAZDA NA ''LUZIE'' OSZCZEDZA PALIWO??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 11:18
  5. Ekonomiczna jazda bravo1.4
    Napisany przez Spych na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-08-2009, 14:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fuchs titan supersyn 5w40 opinie

platinum maxexpert c3 5w40 opinie

galon oleje opinie

jak mazut szkodzi na auto

TITAN Supersyn 5W-40 fiat

galon olej forum

opinie o fuchs titan supersyn

lotos synthetic plus 5w40 forum

fuchs titan supersyn 5w40 opinie fiat

platinum maxexpert c3 5w-40 opinie

fuchs 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl