Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 162
Like Tree18lubi to!

Temat: jakiego negatywnego skutku mozna sie spodziwać  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2017
    Skąd
    warszawa
    Postów
    109
    Auto
    croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2006

    jakiego negatywnego skutku mozna sie spodziwać

    hejka
    kupiłem kilka dni temu fiata crome mam 1.9 jtd 150 i kolektor plastikowy MagnetiMarelli i teraz tak zastanawiam się nad usunięciem tych klapek .

    moje pytania
    1. - czy auto będzie palić więcej czy mniej
    2. - czy w ogóle warto
    3. - czy lepiej wystarczy raz na ile tam kilometrów wymienić na nowy
    4. - ile wytrzymuje kilometrów bez awaryjnie taki kolektor
    5. - jak auto jeździ po usunięciu tych klapek i po przeprogramowaniu komputera



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Nie ma wpływu na spalanie, to raczej takie profilaktyczne usunięcie czegoś co może zniszczyć Ci silnik. Jeździ tak samo, pali tyle samo, usuwasz ruchome elementy które niewiadomo w którym momencie urywaja się i lecą w silnik. Można teoretycznie wymieniać kolektor na nowy co jakiś czas. Pytanie brzmi jak ocenisz stan zużycia klap by wiedzieć kiedy to wymienić? To nie olej czy rozrząd że masz określony przebieg który wytrzyma, a nawet jak przyjedziesz trochę więcej to nic złego się raczej nie stanie.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Capsel lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Kamil dobrze prawi. Dodam jeszcze że nie trzeba nic w ECU programować. Ludzie jeżdżą z klapami zablokowanymi w różnych pozycjach (nie wiedząc o tym) i nic się nie dzieje (a propo ECU, jeżeli się urwą to dzieje się i to dużo).
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 30-12-2017 o 22:26

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2017
    Skąd
    warszawa
    Postów
    109
    Auto
    croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2006
    ok . a poza tymi klapkami trzeba zaślepić EGR?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Egr to cos innego. Nie trzeba

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2017
    Skąd
    warszawa
    Postów
    109
    Auto
    croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2006
    A czy w Warszawie znacie kogos kto robi takie żeczy? i się na tym zna!

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Nigdzie na świecie nie znajdziesz speca który robi takie Żeczy!!!!!!

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Klapy kazdy pewnie wywali . Nie trzeba nic z softem ryc. Egr to juz trzeba ryc. Ja osobiście wstawiłem blaszke z dziurami i od 60-70tys km nic z egr się nie dzieje. Egr nie uszkodzi Ci silnika niespodziewanie jak klapy

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Klapy są jedynie potrzebne w razie "choroby szalonych dieslie", aby odciąć odpływ tlenu i uniknac wypadniecia korby bokiem. Ogolnie jesli dba sie o auto to jest małe prawdopodobieństwo tej choroby, więc lepiej usunąć dla świętego spokoju. Fakt, w przypadku plastikowego mniej narobi szkoda, ale i tak zrobi. W ECU będzie trzeba grzebać jeśli usunie się fizucznie silnik sterujący klapami.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał cicuhel Zobacz post
    Klapy są jedynie potrzebne w razie "choroby szalonych dieslie", aby odciąć odpływ tlenu i uniknac wypadniecia korby bokiem.
    Mylisz kolego klapy wirowe o których mówimy z klapą gaszącą, klapy wirowe mają za zadanie tak kierować powietrzem by optymalnie spalac mieszankę, pozatym nawet w zamkniętej pozycji powietrze i tak leci przez kolektor do silnika, jeździłem z zaciętymi w różnych pozycjach jakiś czas i auto nie gaslo.
    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 31-12-2017 o 14:12
    Capsel i Maxi lubią to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    A mi w 2.4 klapka pierwsza staneła i zerwało ciegno od reszty klapek. auto nie przyspieszało i przerywało pod dużym obciążeniem. Założyłem parę dni temu nowy orginalny kolektor 950 pln w niemczech i auto jak nowiutkie.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Za dpf, egr i klapy zapłaciłem jak dobrze pamiętam 500 czy 600 zł. W tym czyszczenie kolektora, spawanie tigiem dziur po klapach. Więc Twoje 950 to trochę sporo, moim zdaniem, jak za sam kolektor, który za jakiś czas będziesz wymieniał lub robił znowu.

    A jeszcze odnośnie grzebania w ecu po klapach - jeśli ktoś ma widzimisia żeby zdemontować całość włącznie z silniczkiem który steruje klapami to trzeba grzebać w sofcie, prościej jest zostawić silniczek i po prostu odkroic ciegno, np flexem

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 31-12-2017 o 14:47

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał technol Zobacz post
    A mi w 2.4 klapka pierwsza staneła i zerwało ciegno od reszty klapek. auto nie przyspieszało i przerywało pod dużym obciążeniem. Założyłem parę dni temu nowy orginalny kolektor 950 pln w niemczech i auto jak nowiutkie.
    Jeśli staną gdy są zamknięte to może być taki objaw. Ja wymieniałem kolektor na taki bez klap bez zmiany ECU i nie było żadnej różnicy przed - po.

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Nie wiem czy drogo czy nie 950. Moim zdaniem jeżeli ktoś te klapki zaprojektował w tym kolektorze to są potrzebne. Takie jest moje zdanie.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Pogadamy jak za powiedzmy 30 k km na autostradzie klapa poleci Ci w silnik

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zamarznięte biegi nie mozna wrzucić biegu Pomocy
    Napisany przez marcin1510 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2017, 23:44
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2015, 02:11
  3. Halogeny jak i czy mozna założyć?
    Napisany przez pytlowany1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-04-2013, 11:21
  4. Gdzie mozna kupic pare gratow?
    Napisany przez Mlody9207 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-06-2012, 18:17
  5. Czy fabryczny alarm w Grande punto mozna wlanczac z dzwiekie
    Napisany przez Rafał1980 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2011, 19:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Klapy wirowe negatywne

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl