Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    14
    Auto
    astra f
    Rocznik
    1995

    Jak rozpoznać przebieg po detalach....?

    i czy to w ogóle możliwe ? Na co zwrócić uwagę. Nie wiem czy pytanie ma sens, bo słyszałem od kolegi, że handlarze tirami zwożą części zamienne i wszystko mogą zrobić jak nowe. Nie bardzo wierzę w tą teorię spiskową, zwłaszcza w tak mało popularnym u nas aucie. Czy np. porysowane i wytarte przełączniki szyb o czymś świadczą, może tylko o lichej jakości plastików, a może warto na to zwrócić uwagę. Pedały można łatwo wymienić, a może jeszcze coś. Pytam, bo w te książki serwisowe to już trudno wierzyć, prawie każdy ma i wszystkie mają przebieg koło 200.000km. Niestety, 90% aut to handlarze i wszystko "bez wkładu, nie stuka nie puka" Wiem że trzeba się przejechać i sprawdzić skrzynię na 3,4 czy 5 biegu, czy jakoś tak czy nie buczy i nie trzepie. Jak by ktoś mądrzejszy ode mnie wypunktował mi co i jak trzeba sprawdzić, gdzie zajrzeć to był bym wdzięczny, a może innym też się przyda taka wiedza w pigułce. Wiem, że to wszystko jest na forum, ale porozrzucane.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Dokładnie, wymiana kierownicy, nakładek pedałów, gałki zmiany biegów z mieszkiem, panelu klimy i przycisków szyb to koszt mniejszy niż 1000 zł, a auto można zrobić na 'igłę'. Jak trzeba to i fotel kierowcy idzie do wymiany, na używany w świetnym stanie. Patrz na stan techniczny silnika, zawieszenia, skrzyni itd.

    Tutaj w fiacie sytuacja jest o tyle dobra, że baza danych ASO jest międzynarodowa, idziesz do salonu fiata z VINem i prosisz grzecznie o sprawdzenie. Widziałem takie cuda jak zmniejszający się przebieg pomiędzy przeglądami, albo auto które jeździło w wypożyczalni samochodów, 30000 km w pierwszym roku eksploatacji i historia się urywa.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    500
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Te tiry czesci zamiennych to bzdura. Wierz mi, handlarze sprowadzają auta po to, aby je jak najdrozej sprzedac, a nie inwestowac w sprowadZone samochody.
    Znam takich, co potrafią jeszcze ograbic sprowadZone auto i na przyklad oddzielnie sprzedac dolozony do takiego auta drugi komplet kół lub samych felg.
    Dlaczego handlarze nie rejestrują w Polsce sprowadzonych samochodow na polskie blachy tymczasowe, aby kupujacy, ktory przyjezdza gdzies z daleka, mogl spokojnie na kolach wrocic do domu? Bo handlarzowi szkoda pieniedzy i czasu na te formalnosci, pomimo tego ze koszta wlozone w te rejestrace mógłby przeciez przerzucic na kupujacego.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    173
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Jest to trudne a spece od autodetalingu potrafią zdziałać cuda...
    Z 2-giej strony jeśli auto jeździ w trasy to inaczej się zużywa a inaczej w mieście ...
    Moim zdaniem jeśli maska nie była malowana to po ilości odprysków na szybie, masce, lampach przeciwmgielnych i głównych, Przy 200 tys jest mnóstwo drobnych uszkodzeń .... potem oczywiście gałka zmiany biegów i siedzenie ( boczek lewy - częste wsiadanie i wysiadanie )... kierownice i nakładki na pedałach baaardzo często zmieniają więc to nie zobaczysz... gałki od klimy, radia, przełączniki kierunkowskazów, wycieraczek jak działają, Wytarty podłokietnik - czy się świeci mocno.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 04-12-2017 o 12:07
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    500
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    [QUOTE=Maxi;307662]Dokładnie, wymiana kierownicy, nakładek pedałów, gałki zmiany biegów z mieszkiem, panelu klimy i przycisków szyb to koszt mniejszy niż 1000 zł[QUOTE=Maxi;307662]

    W cromie? Chyba zart. Sam panel klimy w aso to koszt ok. 1300zl.
    Chyba ze przekladasz szajs na troche mniejszy szajs, to moze w tym tysiacu zlotych sie zmiescisz.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    No to chyba jasne że nie nowy, bądźmy poważni. Handlarz kupuje wytłuczone auto za np 9K, dokłada 1K + mycie i polerka we własnym zakresie i sprzedaje za 14K.
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 04-12-2017 o 13:16

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Taa. Najpierw jeszcze trzeba znaleźć te elementy w dobrym stanie. Croma to nie Passat, że wszystko tonami jest na zawołanie.
    Zresztą...
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Wierz mi, handlarze sprowadzają auta po to, aby je jak najdrozej sprzedac, a nie inwestowac w sprowadZone samochody....
    Dokładnie, a jak jest mocno pazerny to zdejmie nawet alu i założy stal z kołpakami.
    Nawet z tym detajlingiem się nie rozpędzają w autach poniżej jakiejś kwoty. Auta na detaling idą takie za min 50 k, w tych tańszych to co najwyżej polerka i pranie wnętrza.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    14
    Auto
    astra f
    Rocznik
    1995
    Te wszelkiego rodzaju wytarcia to wiadomo, że świadczą o wysokich przebiegach, ale jak wysokich ? mniej więcej oczywiście. O tych odpryskach na szybie i lampach nie pomyślałem.
    Przypuszczam, że jak wsiądę z mojego koryta do Cromy, to co by w nim nie stukało, huczało, latało i rzęziło, to ja i tak nie zauważę :-) i dla tego muszę zabrać kogoś kto jeździ lepszym sprzętem i się trochę zna, czyli szwagier Darek. W moim opelku po 200.000km kierownica skórzana jeszcze była cała, przetarcia pojawiły się gdzieś przy 250.000km i to chyba tylko dla tego że mam ostry skręt w lewo do domu i tam zawsze lądowała lewa ręka. Po prostu trza mieć oczy dookoła głowy a jedno w d. kupując od handlarza.
    Dzięki wszystkim za porady. Jak się komuś coś przypomni, co, jak i gdzie warto sprawdzić to będę wdzięczny. Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Bluetooth - jak rozpoznać czy mam.
    Napisany przez Karwoś na forum 500
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-12-2017, 01:21
  2. Czy po VIN da się rozpoznać obecność DPF i dwumasy?
    Napisany przez grabsoon na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-05-2017, 08:44
  3. Jak rozpoznać moc jaka dysponuje silnik
    Napisany przez Bizonik79 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-07-2016, 22:43
  4. Jak rozpoznać czy to radio CD czy CD/mp3
    Napisany przez pyzacz na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 27-03-2013, 11:06
  5. 1.9TD 75 czy 100 koni jak to rozpoznać?
    Napisany przez tnt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-03-2009, 22:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl