Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
Like Tree3lubi to!

Temat: jak jezdzic dieslem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2017
    Skąd
    morze
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9
    Rocznik
    2006

    jak jezdzic dieslem

    croma to moj pierwszy diesel 1.9 150 km jak jezdzic by bylo oszczednie i jak go exploatowac prawidlowo?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Zdania zaczynamy o dużej litery.
    Poszukaj troszkę sam, bo Twoje pytania są bardzo infantylne.
    Capsel lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Byle nie jak baba ecodrivingiem bo sie rozsypiea tak pozatym siadasz wrzucasz 1 i jedziesz...tyle

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    117
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Tak samo jak każdym innym samochodem...
    To tak jakbyś zapytał się kolegów jak kochać się z dziewczyną

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Tak samo jak każdym innym samochodem...
    To tak jakbyś zapytał się kolegów jak kochać się z dziewczyną
    Kolega stachstachowiak tak słabo wypełnił profil, że aby go nie urazić dodam: lub z chłopakiem, lub zwierzakiem...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2017
    Skąd
    morze
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9
    Rocznik
    2006
    stomil za to fajnie ze w wieku 43 lat twoje glowne zajecie to siedzenie na forum internetowym

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolego po pierwsze do rozgrzania silnika nie kreć go pow 2000 obr.
    Po drugie jak masz temp. to optymalne obr. są od 1800 do 2500.
    Jak konczysz trase to daj odpocząć turbinie, zejdź z obr. do ok 2000.
    Po zatrzymaniu i przed zgaszeniem odczekaj na biegu jałowym ok 1 min. Niech nadmiar oleju spłynie, a turbina zwolni (turbo potrafi sie rozkręcić do 10000 obr/min.)
    Chyba tyle.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Szuszu ; 06-12-2017 o 01:05

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Pełna zgoda z przedmówcą. W uzupełnieniu:
    1. Pamiętać i nie oszczędzać na wymianach oleju, przy TD max.15kkm,
    2. Tankować na sprawdzonych stacjach.
    3. Filtry szczególnie paliwa i powietrza.
    4. Nie bawić się w ecodriving. Pozorne oszczędności na paliwie wrócą w kosztach naprawy/wymiany np. DM.
    Ogólnie fiatowskie JTD/MJ trudno zajeździć. Będzie Pan zadowolony.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Ja za ostatnie 100 tys km mam spalanie według dystrybutora na poziomie 6,16 litra ( 1,9 , 150KM, skrzynia manualna )
    Spalanie, diesel - Fiat Croma - lisekg - Motostat

    Jak jeździć oszczędnie....
    -Przyspieszać dynamicznie redukując biegi w dół - na 4
    -Hamować silnikiem
    - Korzystać z masy Cromy i olbrzymiej energii kinetycznej jaką w sobie gromadzi zwłaszcza obładowana i zapakowana (np.: wyjazdy na wakacje )
    - Nie polecam często wkręcać na bardzo wysokie obroty (np. powyżej 4,5 tyś... ) ale zdecydowanie nie można jeździć do 2,4 tys bo kierownice w turbinie zapieką się i będzie dużo problemów
    - Korzystać często z skrzyni biegów i zaprzyjaźnić się z 6 biegiem...
    - Utrzymywać ciśnienie w kołach 2,4 Bar
    - Dolewać do ON SkyADD lub/i Olej do dwusuwów

    To takie moje rady
    Na autostradach z średnią przez cała Polskę ( od gór po morze ) 100km/h spokojnie Croma pali 6 litrów i to mocno obciążona... jadąc lokalnymi drogami do 90km/h spokojnie zejdzie się do 5,4 litra/100 lub mniej nie łamiąc przepisów... uprawiając ecodriving 4,2 .. nawet 3,8 ale to dla maniaków ja tak nie potrafię i nie chce jeździć z średnią na poziomie 135 km/h jest 6,9 litra... W mieście na krótkich dystansach po kilka kilometrów ...7,5...8,5 litra lub więcej
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 06-12-2017 o 07:42
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Na autostradach z średnią przez cała Polskę ( od gór po morze ) 100km/h spokojnie Croma pali 6 litrów i to mocno obciążona... jadąc lokalnymi drogami do 90km/h spokojnie zejdzie się do 5,4 litra/100 lub mniej nie łamiąc przepisów... uprawiając ecodriving 4,2 .. nawet 3,8 ale to dla maniaków ja tak nie potrafię i nie chce jeździć z średnią na poziomie 135 km/h jest 6,9 litra... W mieście na krótkich dystansach po kilka kilometrów ...7,5...8,5 litra lub więcej
    Moja z tym silnikiem pali identycznie, poprzednia 120 KM paliła litr mniej.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał stachstachowiak Zobacz post
    stomil za to fajnie ze w wieku 43 lat twoje glowne zajecie to siedzenie na forum internetowym
    Nie jest to moje główne zajęcie, ale w wieku 32 lat poprawnie pisałem w języku polskim.
    Capsel i maciekpt lubią to.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Moja z tym silnikiem pali identycznie, poprzednia 120 KM paliła litr mniej.
    Fiat Stilo 1,9 JTD 115 KM @ 145 KM palił o 0,4..0,6 litra mniej no ale był o kilkaset kg lżejszy i mniejszy
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2017
    Skąd
    Pabianice
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Ja leje zawsze dobry ON na markowych stacjach nie żadnych krzakach. Do rozgrzania silnika lepiej nie przekraczać 2 tyś obrotów, po skończonej jeździe dać turbinie chwilkę na zejście z obrotów 30-40 sek wystarcza i to tyle jeździ się jak każdym innym autkiem a radość z wysokiego momentu obrotowego bezcenna.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Turbo schodzi z obrotow po 1s. Jesli nie zapierdalasz tylko kulasz sie powoli nic nie trzeba czekac. Jak katujesz daj ostatnie kilka minut jazdy jej sie ostudzic


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl