Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 45 z 45
Like Tree1lubi to!

Temat: Intercooler 1.9 16V Multijet  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Parownik można zobaczyć po wyjęciu filtra kabinowego.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    41
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    W cromie przed liftem bez problemu wyjmuje się chłodnice od klimy od góry. Przerabialem to miesiąc temu

    Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    cooler.jpgskraplacz - dane techniczne.jpgskraplacz - uszkodzenia.jpgintercooler - informacje techniczne.jpg
    Zderzak zdemontowany. Chłodnica klimy (skraplacz) zdemontowana (mocno uszkodzona w dolnej części, choć nie wiem, czy jest nieszczelna). Intercooler niestety uszkodzony w dolnej części - wydęte użebrowanie i ślady oleju. W rurach gumowych (dolocie i wylocie) nieco oleju i sadzy. Niepokoi mnie spora ilość mazi olejowej pod uszkodzeniem coolera. Chyba problem z turbiną. Próbowałem dobrać chłodnicę i skraplacz po numerach (cooler Valeo 13167338, skraplacz 24419327). Na stronie Valeo wyskakuje mi cooler 818722, który jest grubszy (34mm wobec 29mm zamontowanego w aucie) szerokość i długość są podobne (648x414 nowa, 648x420 w aucie). Na stronach sklepów internetowych wyskakują różne, o odmiennych wymiarach. Na jednej podałem nr VIN auta, sprawdzili, że nie pasuje (STARK za 366zł) mimo, że w opisie podają nr identyczny, który mam na chłodnicy. Gdy im to przekazałem, mówią że powinna pasować (???). Strona dość znana, towar dostarczają z Berlina, na infolinii mówią z niemieckim akcentem. Za 2 dni wyjazd na wakacje. Miała być szybka naprawa a zrobił się kibel. Trza będzie się sprężać, bo głupio by było zmontować to z powrotem w takim stanie. A tu jeszcze pęknięta sprężyna czeka. Szlag...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dzięki za info. Ale chyba coś jest inaczej. Przewody aluminiowe przechodzą koło filtra (jest na wysokości siedzenia pasażera) i idą dalej w stronę siedzenia kierowcy. Nie wiem, czy nie wchodzą do konsoli środkowej. Spróbuję w wolnym czasie pogrzebać, bo teraz pojawiły się inne priorytety.

    Czytaj więcej: Intercooler 1.9 16V Multijet
    Cytat Napisał faradek Zobacz post
    Parownik można zobaczyć po wyjęciu filtra kabinowego.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Próbowałem, ale stwierdziłem, że mogę wykazać przewagę siły nad techniką i coś się pourywa, jak to wcześniej w podobnych sytuacjach bywało
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Dla ścisłości aby założyć siatkę nie trzeba zdejmować całego zderzaka, wystarczy tylko umiejętnie wyszarpnąć - wyjąć dolny grill.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    416
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał mariusz-ka Zobacz post
    Chłodnica klimy (skraplacz) zdemontowana (mocno uszkodzona w dolnej części, choć nie wiem, czy jest nieszczelna). Intercooler niestety uszkodzony w dolnej części - wydęte użebrowanie i ślady oleju. W rurach gumowych (dolocie i wylocie) nieco oleju i sadzy. Niepokoi mnie spora ilość mazi olejowej pod uszkodzeniem coolera. Chyba problem z turbiną.
    Kolego Twoja chłodnica klimatyzacji wygląda o niebo lepiej od mojej natomiast IC był bez mała identyczny trafiony pewnie kamyczkiem i rozwarstwiony. Co do śladowych ilości oleju w przewodach IC to raczej normalne. Dramat jest jak trzeba wylewać olej. Turbinę obserwować i nie panikować na zapas.

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    795
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak będziesz zamawiał ten intercooler z Berlina to dopłać 9 zl i wykup opcje bezpiecznej przesyłki czy jak to tam oni nazywają. Z ta opcją jak będziesz chcial zwrócić to nie płacisz za przesyłkę zwrotna. Jak nie kupisz tej opcji to odsyłasz części na własny koszt, a to może zaboleć .

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Dzięki za info. Informowali mnie o tej opcji - kosztuje 10zł, a towar można zwrócić w ciągu 100dni.
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Jak będziesz zamawiał ten intercooler z Berlina to dopłać 9 zl i wykup opcje bezpiecznej przesyłki czy jak to tam oni nazywają. Z ta opcją jak będziesz chcial zwrócić to nie płacisz za przesyłkę zwrotna. Jak nie kupisz tej opcji to odsyłasz części na własny koszt, a to może zaboleć .

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Tu widać u kolegi takie samo uszkodzenie intercoolera jak u mnie (rozdęta ostatnia rurka na dole, lamelki się odrywają tworząc pęknięcia). Wskazywać to może na wadę układu chłodzenia powietrza doładowującego.
    Cytat Napisał adicromulec Zobacz post
    Oto mój intercooler rozrrwalo go na dole nie mam pojecia dlaczego ale wywalilo mi jeden kanał podobno ten typ tak ma pozdrawiam serdecznie

    adicromulec

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Moja teoria jest taka, że w tym dolnym kanale zbierają się drobiny oleju i sadzy, tworząc po pewnym czasie oleistą maź, która ogranicza przepływ powietrza. W momencie gdy silnik jest wysilony i dawka powietrza jest maksymalna następuję rozerwanie zapchanego kanału. Dlatego objaw i miejsce jest to samo w pozostałych przypadkach.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Wszystko oczywiście przez brak kratki w dolnym grilu co również uzupełniłem
    Dorabiałeś sam czy można to gdzieś kupić?

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    416
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Siatkę dolnego grilla trzeba niestety zrobić samodzielnie. Nie jest to trudne. Ja kupiłem siatkę na alledrogo, wymontowałem dolny grill, dociąłem siatkę zamocowałem i już. Szczegóły znajdziesz na naszym forum lub autokącik.pl.

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Syczenie w mojej cromie zaczyna mnie co raz bardziej wkurzać. Zaczyna się w okolicy 2 tyś. i jadąc ze stałą V cały czas je słyszę. Sprawdziłem wszystko od wylotu turbo do przepustnicy. Wsadziłem korek, wentyl i nabiłem powietrza. Korek wypluło, nic nie słyszałem. A w trakcie jazdy z okolic turbo ciągle to słyszę. Czy może to byś coś za dolocie do turbo, jakie są możliwe miejsca i jak tam się dostać (bez kanału :-( )?

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    795
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nie wiem czy o takie samo syczenie chodzi. u mnie jak EGR się poluzował to też syczało.
    Pozdrawiam


  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Moze-ale Egr czy rurka przy Turbo?

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    753
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Syczenie w mojej cromie zaczyna mnie co raz bardziej wkurzać
    Ale to jakoś nagle się pojawiło i wcześniej nie słyszałeś? Przecież to normalne, że trochę słychać szum powietrza zaciąganego do dolotu przez turbo. Słychać to w okolicach filtra powietrza (który jest stosunkowo najbliżej kierowcy i stąd słychać w kabinie).

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Mam to od początku - tzn. od kiedy kupiłem cromę. No u mnie słychać to właśnie od strony filtra. Jak radio wyłączone to dość głośno, ale jak włączę to generalnie jest słabo słyszalne.

    Teraz się zastanawiam, czy jak lekko przyblokuje mi się geometria turbiny to nie słychać tego bardziej......??


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Intercooler
    Napisany przez tomo82 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-09-2014, 17:15
  2. Czy Marea 1,9 JTD posiada intercooler?
    Napisany przez Zbyl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-06-2014, 20:58
  3. Intercooler
    Napisany przez pszemko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-08-2013, 16:19
  4. Intercooler
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-01-2011, 01:31
  5. intercooler
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2009, 20:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma multijet forum

croma wymiana intercoolera

wymiana intercooler fiat croma

fiat croma gdzie jest intercooler

forum croma intercooler

interkuler croma

umiejscowienie intercooler w fiat croma

chlodnica interkulera fiat croma

chlodnica interkulera croma 150KM

intercooler fiat croma

croma nieszczelny intercooler

fmic 1.9 mjet fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl