Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez mrozek

Temat: Ile wytrzymuje turbina w 1.9JTD 150KM?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006

    Ile wytrzymuje turbina w 1.9JTD 150KM?

    Zakładając że przestrzega się tych paru zasad czyli:

    1. Nie katowania auta na zimnym silniku
    2. Chłodzenia turbiny przed przez 30-60 sekund przed każdym zgaszeniem auta.

    I czy można zaufać regenerowanym turbinom?

    Regenerowana turbina to koszt już od 600 zł (+ zwrot swojej zużytej turbiny) z tego co patrzyłem na allegro a więc naprawdę znikomy koszt przy nowej turbinie która z tego co widziałem kosztuje około 3000 zł .

    Ale zastanawiam się ile wytrzyma taka regenerowana.

    Wydaje mi się że moja turbina dosyć głośno świszczy ale samochód jeździ bezproblemowo mimo wszystko, więc nie jestem pewien czy coś się z nią dzieje czy to po prostu standardowy dźwięk turbo w JTD. W zasadzie słyszałem że trzeba się martwić jak jest gwizdanie, a moje turbo przypomina bardziej świst powietrza, więc może nic się z nią nie dzieje, ale na wszelki wypadek już teraz pytam Moja Croma ma przebieg 160 000



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Nie mniej niż 300 tys.

    pzdr
    ToKo lubi to.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Przed wczoraj odbierałem szwagrowi turbinę do focusa2, kupiłem regenrowaną z Oleśnicy, cena 1900 brutto ale... części nie orginalne za to z najwyższej półki ( garret ich nie produkuje) właściciel nie ściemniał tak jak inni turbiniarze. U gościa zaopatruje się Aso wielu marek nie tylko w Polsce, w dużej ilości idą nowe bo rynek zregenerowanych sie zepsuł przez pseudo turbiniarzy.
    Pytałem o turbinę w naszych wozach i jeżeli sie przestrzega reguł to turbina spokojnie dożywa 300-400 tyś km, a cena zregenerowania u niego 1200-1300 zł z gwarancją na 18 miesiecy tj o 6 miesięcy dłużej niż nowa garetta u niego. Co do świszczenia/ gwizdania mówił też że nie musi to być objaw turbiny, ale jak pada to częstym winowajcą bywa pękniety kolektor, który jednak pęka w 1.9 jtd.
    Naprawe muszę pochwalić właściciela za bardzo profesjonalne podejście do sprawy.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    U mnie padła po 140kkm ale ja ciągałem przyczepę kempingową... Mam regenerowaną i jest na razie OK
    W Maryśce na regenerowanej zrobiłem 200kkm i popchnąłem auto ze sprawną turbiną.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Brat ma mondeo mk3 tddi przejechał 360 tys km, turbina od nowości i nawet jej nie słychać jak pracuje.. Jeżeli komuś pada przy 140 tys albo poniżej 200 to mamy dwie możliwości: albo ktoś po deptaniu auta natychmiast wylaczal silnik, albo samochód ma grubo cofniety licznik tyle.
    Sprzedam !!!
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-samochod-477/sprzedam-stilo-5d-bialy-06-140tys-km-zadbany-24833/

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Wszędzie diesle na świecie robią po 400 - 500 tys km bez szwanku, tylko w Polsce silniku potrafią paść po 100 tysiącach :d
    Sprzedam !!!
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-samochod-477/sprzedam-stilo-5d-bialy-06-140tys-km-zadbany-24833/

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Przed wczoraj odbierałem szwagrowi turbinę do focusa2, kupiłem regenrowaną z Oleśnicy, cena 1900 brutto ale... części nie orginalne za to z najwyższej półki ( garret ich nie produkuje) właściciel nie ściemniał tak jak inni turbiniarze. U gościa zaopatruje się Aso wielu marek nie tylko w Polsce, w dużej ilości idą nowe bo rynek zregenerowanych sie zepsuł przez pseudo turbiniarzy.
    Pytałem o turbinę w naszych wozach i jeżeli sie przestrzega reguł to turbina spokojnie dożywa 300-400 tyś km, a cena zregenerowania u niego 1200-1300 zł z gwarancją na 18 miesiecy tj o 6 miesięcy dłużej niż nowa garetta u niego. Co do świszczenia/ gwizdania mówił też że nie musi to być objaw turbiny, ale jak pada to częstym winowajcą bywa pękniety kolektor, który jednak pęka w 1.9 jtd.
    Naprawe muszę pochwalić właściciela za bardzo profesjonalne podejście do sprawy.
    Kolektor pęka w 1.9JTD? Pierwsze słyszę

    Słyszałem że tylko listwa z klapami wirowymi z niego spada

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Tak twierdził turbiniarz o silniku 1.9 jtd 8v 120 km

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał ToKo Zobacz post
    Jeżeli komuś pada przy 140 tys albo poniżej 200 to mamy dwie możliwości: albo ktoś po deptaniu auta natychmiast wylaczal silnik, albo samochód ma grubo cofniety licznik tyle.
    Mocno uproszczona filozofia... Czyżbyś nie znał innych przyczyn, które mogą przyprawić turbinę o wcześniejszy zgon?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    czyżby czyżyk...

    znam kolego...ale nie wdaję się w szczegóły - zakładam, że każdy wymienia wszystko na czas - a jeżeli te podstawowe zasady przestrzegamy - z turbiną nie ma się prawa nic stać...

    mógłbym dużo napisać.. głównie z doświadczenia... - nie odbiegajmy od tematu
    Ostatnio edytowane przez ToKo ; 11-05-2014 o 21:55

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    No to nie pisz uproszczonych rzeczy, o których wiedzą wszyscy, bo sugerujesz tym, że się nie znam na eksploatacji własnego auta tak dobrze jak Ty...
    Wszystko jest wymieniane na czas, licznik nie cofany, itd, itp...

    Eksploatowany był w górach oraz z przyczepą campingową. Jednak gwoździem do trumny była zamarznięta odma i wypluło mi przy -30 olej przez turbinę. Na to masz mizerny wpływ. Jechałem w Alpy i temp z -10 do -27 spadła w pół godziny.


    PS: A co mógłbyś napisać z doświadczenia, jak Tobie się turbiny nie psują?...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 11-05-2014 o 22:15

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Przed wczoraj odbierałem szwagrowi turbinę do focusa2, kupiłem regenrowaną z Oleśnicy, cena 1900 brutto ale... części nie orginalne za to z najwyższej półki ( garret ich nie produkuje) właściciel nie ściemniał tak jak inni turbiniarze. U gościa zaopatruje się Aso wielu marek nie tylko w Polsce, w dużej ilości idą nowe bo rynek zregenerowanych sie zepsuł przez pseudo turbiniarzy.
    Pytałem o turbinę w naszych wozach i jeżeli sie przestrzega reguł to turbina spokojnie dożywa 300-400 tyś km, a cena zregenerowania u niego 1200-1300 zł z gwarancją na 18 miesiecy tj o 6 miesięcy dłużej niż nowa garetta u niego. Co do świszczenia/ gwizdania mówił też że nie musi to być objaw turbiny, ale jak pada to częstym winowajcą bywa pękniety kolektor, który jednak pęka w 1.9 jtd.
    Naprawe muszę pochwalić właściciela za bardzo profesjonalne podejście do sprawy.
    Możesz podać namiary na tego specjalistę? Wpisując w internet wyskakuje kilka firm sprężarkowych z Oleśnicy...

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Tutaj masz polecany warsztat zajmujący się regeneracją turbosprężarek

    https://dobrymechanik.pl/mechanicy/l...ec-tuning.html
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 

Podobne tematy

  1. zarzygana turbina punto II 1.9JTD
    Napisany przez domcio135 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2014, 08:49
  2. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16
  3. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 21:41
  4. Zmiana komputera od Stilo 1.9jtd do brava 1.9jtd
    Napisany przez tlepa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-12-2012, 11:07
  5. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 08:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina fiat croma 1.9

naprawa turbo 1.9 jtdm 150

fiat croma turbina

ile wytrzynuja silniki 1.9jtd

croma silnik ile wytrzyma

pekniety kolektor ssacy multijet objawy

fiat croma regeneracja turbiny

nowa turbina stilo jtdm 120

Fiat Bravo 1.9 JTD turbina

turbina fiat 1.9jtdm 120koni

po ilu km padaja turbiny

turbina fiat croma 150 cv

ile wytrzymuja silniki jtd 150

ile wytrzymuje turbosprezarka w 1.9jtd

Turbina gwizdzaca fiat sedici

koszt regeneracji turbiny Stilo 1.9 140 km

turbina fiat multipla 1.9 jtd

tjet turbina od jtd

turbina fiat croma objawy

ile lat wytrzyma croma

regeneracja turbo 1.9 jtdm 120

ile wytrzymuje silnik jtd

turbina do fiata sedicji 1.9 multijet

1.9 jtd 120 jaka ma turbine

ile wytrzyma turbina

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl