Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 116
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    No to zostaje albo zagięty przewód hamulcowy metalowy lub rozwarstwiły się przewody gumowe. Istnieje również prawdopodobieństwo że trzeba rozebrać zaciski hamulcowe i wymienić komplet naprawczy razem z porządnym czyszczeniem. Miałem kiedyś tak w Lanci z tyłu zaciski są tam aluminiowe i aluminium utleniło się pod prochownikiem i tak docisnęło do tłoczka że nie wracał z powrotem i cały czas tarły klocki o tarczę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    A co z systemem hill holder,może on robi jakieś zamieszanie
    Pozdrawiam

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Python28, no przecież na początku pisałem, że przewody metalowe i miękkie były na samym początku wymieniane a potem
    zaciski zdjęte, rozebrane na czynniki pierwsze, dokładnie wyczyszczone, złożone do kupy.
    Camel1, to tu (w Cromie) też to jest , tak jak w Forku ? Właściwie to oczywiste ale nie wiem czy to działa na zasadzie
    hamulców czy raczej na "napinaniu" skrzyni, takie "pół sprzęgło".

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Pisałeś że zostały wymienione pamiętam dobrze ale w życiu miałem już taki przypadek że nowy przewód się rozwarstwił. Zapewne jak rozkręcali pompę i ABS to sprawdzili drożność przewodów? Mechanizm o którym pisze kolega CAMEL1 jeżeli jest to działa na tylną oś a nie po przekątnej.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Robimy doświadczenie, wiem, że bezpiecznie nie będzie ale....
    Odkręcamy obydwa zaciski na grzejących się kołach. Blokujemy tłoczki i podwiązujemy zaciski do, no do czegoś i jedziemy.
    Ciekawe czy będzie się grzało. Jeśli tak to będzie znaczyło, że szukaliśmy nie tam gdzie trzeba a jeśli będzie zimno to będzie znaczyło, że nie wiadomo już gdzie szukać.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Myślicie że grzeją się łożyska? Musiały by być za bardzo skręcone, a jak pojeździł byś tak chwile to już dawno by wyły.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Ja mam 2005 rok i hill holder mam.Nie wiem czy działa tylko na tył.Łożyska bym wykluczył bo pewnie one już by padły.Nie chcę mi się wierzyć że ktoś kto potrafi wymienić łożyska skręca je tak mocno że piasty robią się gorące .Nie wiem może nie doczytałem ale sprawdź jeszcze inną metodą.Jeżeli auto postoi np.dzień czy dwa,wyjeżdżasz i jeździsz ostrożnie hamując tylko ręcznym kilkanaście razy co jakiś czas.Potem sprawdź co z temp.kół.Wiadomo że hamując ręcznym przodu nie angażujesz do pracy,więc nie powinien się grzać.Swego czasu jeździłem dostawczym Mercedesem i jak przewody nie były drożne to zaraz czułem hamowanie koła i lekkie ściąganie na jedną stronę.Wtedy zaliczałem jakieś dziury tym kołem i blokowanie ustępowało do następnego hamowania.To też jest sposób (co prawda spod znaku cepelii)na znalezienie przyczyny.Wtedy też przejechałem ponad 100 km tylko na ręcznym oczywiście w trasie a po powrocie wymieniłem przewód.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Z tym że te przewody hamulcowe podobno są sprawdzone i są drożne.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    Wymieniona pompa na nową, oryginalną i.........dalej się grzeją.
    Wymiękam
    Coś mi świta o problemie z pompami hamulcowymi w Cromie - była jakaś wadliwa seria, która po pewnym czasie powodowała własnie takie objawy.
    Po wymianie przewodów, wyczyszczeniu tłoczków, zacisków oraz wymianie płynu to nie może być problem "przy kołach". Jeśli możesz to spróbuj ponownie wymienić pompę hamulcową ale na ZAMIENNIK - nie oryginał. Może ta nowa pompa tez jest wadliwa...
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Ale została wymieniona właśnie na dobry zamiennik. Oryginał kosztuje pół auta.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Użyłeś słowa "oryginalną" - stąd moje sugestie.
    A sprawdzałeś czy wszystkie przewody są dobrze odizolowane od potencjalnych źródeł ciepła - silnika, dodatkowej nagrzewnicy, wydechu? Może brakuje Ci jakiejś osłony?
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    No ale układ hamulcowy to nie jest aż tak bardzo skomplikowany układ. Jak drożne sa przewody zaciski hamulcowe na sucho chodzą lekko pompa jest sprawna to nie ma co samo hamować. Albo ktoś nie sprawdził wszystkiego tak jak piszesz albo faktycznie zamieniłeś pompę na taką która też jest niesprawna. To się zdarza, tak jak przewody hamulcowe które wymieniłem i od razu rozwarstwiły się wewnątrz robiąc taki efekt o jakim piszesz.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    No dobra. Auto odebrane. Przedtem jeszcze raz wszystko przejrzane i co się dało przedmuchane.
    Jeździ. Czy idealnie, zobaczymy. Daję mu trochę czasu. Mam już uraz na tym punkcie i kupuję termometr IR
    Dziękuję wszystkim (na razie) za rady. Napiszę jak coś się wyjaśni.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Dzisiaj pożyczyłem od kolegi pirometr. Taki termometr, który mierzy na odległość.
    Po przejechaniu (ruch mieszany 10km trasy podmiejskiej potem 10km miasta). Jazda raczej delikatna.
    Temperatury tarczy - LP = 41stC, PP = 153stC
    LT = 118sztC, PT = 32szC.
    Dla mnie to nie jest normalne, tak jak dla serwisu Fiata.
    Auto odwoziłem do innego kolegi = mechanika.
    Pomysł jest taki, żeby na próbę, zamienić miejscami przewody w pompie hamulcowej.

  16. #45
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Śledzę ten temat od początku i jest to naprawdę dziwny przypadek, ciekaw jestem rozwiązania tej zagadki
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!


 
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie grzeją swiece. Przekaznik? Czujnik?
    Napisany przez xadrianx90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-07-2014, 23:36
  2. [silnik] Fiat Scudo 97< strasznie długo grzeją świece żar
    Napisany przez djpawlo21 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-07-2011, 09:28
  3. grzeją się hamulce
    Napisany przez nowicjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-03-2011, 11:58
  4. Przekładka ASR
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-02-2010, 16:57
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 15:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem hamulce fiat croma

punto 1 hamuje po przekatnej

grzeja sie hamulce

fiat croma problem z hamulcami

grzejace sie hamulce w jezdzie miejskiej

fiat croma serwo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl