Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 116
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Znalazłem problem podobny do Twojego: Audi A4 | zblokowanie hamulcw | AUDI Forum W tym wypadku padła pompa hamulcowa a dodatkowym problemem było (prawdopodobnie) zmieszanie różnych płynów hamulcowych powodujące żelowanie. Warto ponownie przyjrzeć się pompie i tzw serwo - zdemontować i sprawdzić organoleptycznie stan. PZDR

    p.s. nie mam automatu więc nie wiem, ale czy jest możliwe, że sterownik od automatu podtrzymuje ciśnienie w obwodzie hamowania (np. w pozycji Parking)? Czy jest pomiędzy skrzynią a hamulcem jakaś mechaniczna zależność? O tym , że aby wrzucić Drive trzeba nacisnąć pedał hamulca to wiem - stąd też elektroniczna zależność jest. Może ktoś obeznany z automatami się wypowie.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 29-01-2015 o 10:07
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Dzięki, myślę, że od poniedziałku będziemy szukać w serwo i ABS-ie.
    Co do skrzyni to hamulec trzeba trzymać przy "P". Zmianę pomiędzy "N" a "D" w obie strony można wykonać bez hamulca.
    Jest blokada na drążku skrzyni, i po jej zwolnieniu przesuwa się wybierak. Można to zrobić podczas jazdy.
    Czy skrzynia ma (może mieć) wpływ na hamulce, nie wiem.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    czy jest możliwe, że sterownik od automatu podtrzymuje ciśnienie w obwodzie hamowania (np. w pozycji Parking)?
    Hmm, w pozycji P(arking) blokada auta nie jest związana z hamulcami z tego co wiem. Tam jest forma jakiejś innej blokady ale na pewno koła nie są zahamowane przy pomocy zacisków hamulcowych. Można to poznać po tym, że w pozycji P auto można przesunąć o parę centymetrów w przód lub tył. Również po wrzuceniu P i zwolnieniu hamulca auto czasem podjeżdża delikatnie te 2-3 cm do przodu (lub do tyłu jeśli wrzucamy P z pozycji R). Ja to sobie porównuję do czegoś w rodzaju kija w szprychach roweru

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    No bo mniej więcej tak to jest zrealizowane. Tam jest mechaniczna blokada wałka głównego skrzyni biegów.
    Taka zapadka jak w kolumnie kierownicy.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    O widzisz, zawsze się można czegoś nowego dowiedzieć
    BTW forum źle cytuje: cytowałem kawałek posta SAR37 a wyszło, że cytowałem Ciebie. Ot, takie zboczenie testera ze sprawdzaniem

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Uszkodzenie pompy jest bardzo prawdo podobne, bo pompa ma dwie sekcje i obie idą do zaworu abs z tego zaworu już oddzielnie wychodzi na każde koło. W zaworze abs nie bardzo ma się co uszkodzić, przy normalnej pracy wszytko tam jest otwarte a elektrycznie był sprawdzony i jest sprawny. Zostaje więc pompa w której gdyby uszkodziła się sekcja i nie wracała po podgrzaniu i rozszerzeniu się to takie były by objawy. Problem z płynami też wchodzi w grę tylko w tej chwili trudno już dostać płyn mineralny a syntetyczne są ze sobą mieszalne. Kiedyś miałem przypadek że nalali płynu syntetycznego do układu gdzie miał pracować mineralny i wszystkie uszczelnienia spuchły i rozpuściły się. Czy w odwrotną stronę dzieje się tak samo to nie wiem, bo w Cromie jest DOT-4 czyli syntetyk.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Auto w serwisie.
    Podobno pompa hamulcowa rozdziela na dwie sekcje ale to osobno przednia i tylna oś, więc nie tu szukamy.
    Teraz Croma stoi i czeka na moduł ABS. W poniedziałek powinien być wynik. Zobaczymy.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Gdyby pompa rozdzielała osobno na przednia i tylną oś ty był bym bardzo zaskoczony i bał bym się jeździć takim autem. Przy awarii jednej sekcji zostaje tylko modlitwa, bo gdy nagle zahamuje tylko tył to nie chciał bym być wtedy w samochodzie. Po to są dwie sekcje żeby w razie awarii był hamulec, a najbezpieczniej to przednie i tylne koło po przekątnej.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    tak jest jak pisze Python28 a kolega eror albo źle zrozumiał albo mechanik jest pierdołą dzień dobry.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    No dobra. Ja usłyszałem (na pewno), że sekcje są przód i tył.
    Macie pomysł gdzie szukać takiej oficjalnej informacji, żeby móc nią rzucić w "fachowca" ?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Myślę że w każdej fachowej literaturze, nie ma możliwości żeby układ hamulcowy był podzielony w sposób który przedstawiłeś. Było by to bardzo niebezpieczne i zapewne producent nie uzyskał by homologacji na ten samochód. Gdyby mi ktoś wyskoczył z taką nowinką zapewne upadł bym ze śmiechu.

    Wydaje mi się że przy tych twoich fachowcach nie zostaje ci nic innego jak wzięcie sprawy w swoje ręce. Kup pompę hamulcową na allegro kosztuje 200 zł i każ ją zmienić albo zmień sam jeśli potrafisz. Jak będziesz czekał aż jakiś bystrzak na to wpadnie to możesz ponieść większe koszty niż te 200 zł. Moim zdaniem jest uszkodzona pompa, zawór ABS raczej nie mógł by się w taki sposób uszkodzić. Zacznij od pompy.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Hmm, zdaje się, że gdzie kucharek sześć ...., W tym przypadku - fachowców.
    Im głębiej szukam tym sprawa staje się mniej oczywista. W zasadzie nie mam powodów by nie wierzyć
    w kompetencje mojego mechanika a tym bardziej w to, że mnie wkręca.
    Dodatkowo znalazłem taki wątek: AutoKącik.PL: pompa hamulcowa - czy podłączenie jest ważne?
    Z niego wynika, że we Fiatach stosuje się podział pompy na przód +tył właśnie.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    Z niego wynika, że we Fiatach stosuje się podział pompy na przód +tył właśnie
    eror chyba w tych z okresu przedwojennego..., prawdę Ci piszą koledzy. Uwierz w końcu Pythonowi, zanim się człowiek wk%&wi.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Wykręcony i sprawdzony moduł ABS. Wszystko z nim O.K. Hamulce - bez zmian.
    Wymieniona pompa na nową, oryginalną i.........dalej się grzeją.
    Wymiękam


 
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie grzeją swiece. Przekaznik? Czujnik?
    Napisany przez xadrianx90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-07-2014, 23:36
  2. [silnik] Fiat Scudo 97< strasznie długo grzeją świece żar
    Napisany przez djpawlo21 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-07-2011, 09:28
  3. grzeją się hamulce
    Napisany przez nowicjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-03-2011, 11:58
  4. Przekładka ASR
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-02-2010, 16:57
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 15:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem hamulce fiat croma

punto 1 hamuje po przekatnej

grzeja sie hamulce

fiat croma problem z hamulcami

grzejace sie hamulce w jezdzie miejskiej

fiat croma serwo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl