Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26

Temat: Grzanie świec  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał galka Zobacz post
    kolejne pytanie to wpina go się w gniazdo nad bezpiecznikami z którego wcześnie trzeba wyjąć wtyczkę??
    nie
    wpinasz go z boku po prawej stronie bezpieczników. jest wolne gniazdo



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    49
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    Cytat Napisał jamal Zobacz post
    mam elm327 i przejsciowke do fiata Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji i jest ok
    czy do tego co ja znalazłem też będzie potrzebna przejściówka?

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie bo ty masz gniazdo OBDII a przejściówi sa potrzebne do starszych modeli bo tam jest gnaizdo 3 Pinowe

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    k-ce
    Wiek
    42
    Postów
    37
    Auto
    croma 2.4
    bedzie potrzebna przejsciowka ale nie ta 3 pinowa ale obdII na obdII ta co wyslalem inaczej interfejs sie nie polaczy
    a wpinasz po lewej stronie pod kierownica jest wtyk diagnostyczny

    ok inaczej z tego wynika ze nie trzeba ale mi sie nie polaczyl
    http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
    Ostatnio edytowane przez jamal ; 20-02-2012 o 09:53

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jamal Zobacz post
    bedzie potrzebna przejsciowka ale nie ta 3 pinowa ale obdII na obdII ta co wyslalem inaczej interfejs sie polaczy
    chyba nie bardzo w zestawie ma kabel co z jednej strony ma wejście do interfejsa a z drugiej na obdII więc tu żadnej przejściówki nie trzeba

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Sorry, za odkop, ale mam jedno krótkie pytanie

    Ile sekund święci się Wam kontrolka od świec przy mrozie rzędu -10°C?
    Wczoraj zauważyłem, że kontrolka świeci jakieś 3-4 sekundy. Nie za krótko? Świece w ogóle zdąży się zagrzać? Świece nowe, Beru.
    www.fso-1500.pl

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Czas zależny jest od sprawności układu, jeśli po takim czasie grzania ładnie ci odpala, to nie masz sie czym martwic, najwyraźniej tak mu wystarcza dla porównania mi świeci się przez ok 5s
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Czyli tak ma być
    www.fso-1500.pl

  10. #24
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Jeśli odpala bez problemu, to znaczy, ze świece grzeją i nie masz się czym martwic
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    11
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Późną jesienią przećwiczyłem temat świec żarowych w swojej Cromie. Objaw był taki, że w chłodniejsze ranki trzeba było dłużej kręcić, no i oczywiście migająca kontrolka świec. Sprawdziłem miernikiem rezystancje świec, były nieco poniżej 1 Ohma, następnie podłączyłem przez amperomierz każdą ze świec bezpośrednio do akumulatora, zmierzone prądy były porównywalne, wartości nie bardzo pamiętam. Uznałem, że padł przekaźnik i zakupiłem używany. Wymieniłem i nic....
    Wróciłem więc do starego i z niecierpliwością oczekiwałem zimy, bo świec nie zamierzałem zmieniać. Przy którejś sobocie poszedłem pogrzebać pod maską. Odpiąłem świece, ponownie pomierzyłem rezystancje - wynik oczywiście pozytywny, wszystkie prawie jednakowe. A przy próbie uruchomienia miganie kontrolki. Postanowiłem zobaczyć co się dzieje z przekaźnikiem, podpiąłem fajki na trzech świecach a czwartą podłączyłem przez miernik, przyrząd ustawiłem tak żeby widzieć wskazania siedząc w kabinie. Po przekręceniu kluczyka miernik pokazał 4 z kawałkiem ampera.Powtórzyłem pomiary na każdej świecy - wyniki zbliżone.

    I stał się cud!!!! Auto odpaliło bez mrugania kontrolki!!!

    Na podstawie dłuższej obserwacji stwierdziłem co następuje:
    - świece odpalają się po przekręceni kluczyka
    - po zgaśnięciu kontrolki świece nadal grzeją
    - po podniesieniu obrotów powyżej ok 2000 świece wyłączają się, po zmniejszeniu obrotów świece znowu odpalają
    - świece pracują do nagrzania silnika do pewnej temperatury, następnie wyłączają się
    Po tym zabiegu świece żarowe pełnią swoją rolę bez zarzutu do dziś. Nawet jak było zimno silnik odpalał po pierwszym obrocie wału bez zająknięcia.
    Co było źle??

    P.S. Mam do sprzedania przekaźnik świec żarowych

  12. #26
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Zaśniedziało na stykach i za mały prąd szedł. Kilkukrotnie fajki ściągałeś więc się przeczyściło.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] Grzanie w dupcie - czyli podgrzewane fotele.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 08-12-2021, 11:11
  2. Moduł podgrzewania świec
    Napisany przez broker77 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:06
  3. [ukł. zapłonowy] Marchewka-krótkie grzanie świec
    Napisany przez sebastianm-1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-04-2011, 17:59
  4. świecąca kontrolka poduszki
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-08-2010, 20:08
  5. Różne typy świec. Zagadka
    Napisany przez maciekt8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-07-2009, 15:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

swiece zarowe croma

kontrolki fiat croma nr 15

wymiana swiec zarowych w fiacie croma

fiat croma ii swiece zarowe gdzie sa

fiat croma swiecefiat croma swiece zarowefiat croma 2010 informacja sprawdzic swiece zaroweswiece zarowe fiat croma 1 9kontrolka nr 15 fiat cromasterowniki do fiat scan 2.6 forum
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl