Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree4lubi to!

Temat: Głupi problem - kapsel od zbiornika płynu wtryskiwacza  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Głupi problem - kapsel od zbiornika płynu wtryskiwacza

    ... jakiś czas temu mi się urwał plastik na którym wisiał ten kapsel, ale to nie stanowiło problemu...do soboty: w trasie zabrakło mi płynu w srodku nocy, dolewałem po ciemku i gdy już chciałem zamknąć zbiornik, kapsek wyślizgnął mi się i spadł gdzieś "pod silnik" (pewnie na osłone - ale ciemno i zimno, wszystko było w Alpach w środku nocy - nie byłem w stanie go znaleźć ) Zakleiłem taśmą zbiornik by się nie wylewało i dojechałem do PL ale trzeba to będzie jakoś ogarnąć... Miał ktoś podobny problem? Oczywiście, pewnie można wymienić zbiornik, tylko pytanie ile to kosztuje.... a może któś znalazł inną metodę na taki problem ?

    EDIT

    Ech, nie płyny wtryskiwacza tylko SPRYSKIWACZA szyb.... nie mogę już skorygować tytułu, a wygląda głupio....może mod jak przeczyta to skoryguje...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    970
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kore...OMA-KAPPA/9406
    KOREK ZBIORNIKA PŁYNU SPRYSKIWACZ PANDA
    Nie kojarzę jak wygląda korek w Cromie, ale znam ten ból. Do swojego szukałem chyba rok, w końcu znalazłem pasujący (metodą "na oko") od zupełnie innego modelu. Korki jak część zamienna istnieją w katalogu, do fiatów jest tego tylko kilka wersji, problem w tym że przeważnie są "na zamówienie" (a nie mając go w ręku nie wiedziałem czy pasuje).

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    ... jakiś czas temu mi się urwał plastik na którym wisiał ten kapsel, ale to nie stanowiło problemu...do soboty: w trasie zabrakło mi płynu w srodku nocy, dolewałem po ciemku i gdy już chciałem zamknąć zbiornik, kapsek wyślizgnął mi się i spadł gdzieś "pod silnik" (pewnie na osłone - ale ciemno i zimno, wszystko było w Alpach w środku nocy - nie byłem w stanie go znaleźć ) Zakleiłem taśmą zbiornik by się nie wylewało i dojechałem do PL ale trzeba to będzie jakoś ogarnąć... Miał ktoś podobny problem? Oczywiście, pewnie można wymienić zbiornik, tylko pytanie ile to kosztuje.... a może któś znalazł inną metodę na taki problem ?

    EDIT

    Ech, nie płyny wtryskiwacza tylko SPRYSKIWACZA szyb.... nie mogę już skorygować tytułu, a wygląda głupio....może mod jak przeczyta to skoryguje...
    Kup:
    FIAT CROMA II ZBIORNICZEK SPRYSKIWACZY (5983732287) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Może coś dobierzesz o podobnej średnicy. Na razie można założyć folię i gumą receprurką obwiązać. Plus dziurka odpowietrzająca. Płyn bez korka nie wyleci bo szyjka zbiornika jest wysoka. Bardziej chodzi aby paprochy nie leciały do środka.

    A może by ktoś na tokarce wytoczył taki koreczek z tworzywa lub aluminium.

    A może ten stary korek gdzieś jest na osłonie i można go odszukać?

    Ps. Jak Croma sprawowała się w Alpach i na trasie?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-02-2016 o 23:11

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Biłgoraj
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1,9 JTD ,150 km,manual
    Rocznik
    2006
    Kolego tutaj kupisz oryginalny korek https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kore...59-THESIS/9428 .

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Napisz sprzedajacemu, że chcesz sam korek za te 15 zł. Niech to wyśle poleconym, będziesz miał za 20-25 zł z wysylka.
    Pzdr

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Zakleiłem taśmą zbiornik by się nie wylewało i dojechałem do PL ale trzeba to będzie jakoś ogarnąć...
    A jak mówiłem żonie, że wożę prezerwatywy w aucie - właśnie na takie przypadki - to nie chciała uwierzyć
    Korek do spryskiwaczy jest mega badziewiem - też delikatnie nim operuję (szczególnie zimą) aby ten "dzyndzel" się nie urwał.
    mrozek, mirek8423 i pezet3 lubią to.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dzięki
    Całego zbornika nie chciałem kupować bo potem pląta mi się gdzieś po domu, nie wiadomo- wyrzucić czy trzymać.. A tak kupię sam kapsel

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Może coś dobierzesz o podobnej średnicy. Na razie można założyć folię i gumą receprurką obwiązać. Plus dziurka odpowietrzająca. Płyn bez korka nie wyleci bo szyjka zbiornika jest wysoka. Bardziej chodzi aby paprochy nie leciały do środka.
    Takie włąśnie zabezpieczenie zastosowąłem - tyle że z taśmy - bo to miałem pod ręką. O prezerwatywie też pomyślałem - niestety ale nie byłem tak przezorny jak SAR - i nie mialem pod ręką Ale pokrywka z taśmy swoje zrobiła - tyle że niepraktyczna na dłuższą metę


    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Ps. Jak Croma sprawowała się w Alpach i na trasie?
    Dzięki Prawie bez zastrzeżeń (jedyne co to po przejażdżce najdłuższymi schodami Europy im A Hitlera - zwanymi przez niektórych "droga nr 18" z Olszyny do Krzywej coś mi zaczęła pobrzękiwać tylna klapa na zamku - trzeba będzie rozkręcić i sprawdzić). Zrobiłem prawie 2800km i - c mnie zaskoczyło, komp pokazał średnie spalanie na trasie na poziomie 6.5 litra/100km. To już drugi przypadek gdy po zatankowaniu obcego paliwa (austriackie i niemieckie w tym przypadku, a dodatkowo włoskie w lecie) auto wyraźnie mniej spala, jest też cichsze i chyba dynamiczniejsze. Poprzednio takie wrażenie odniosłem w lecie, ale nie wiedziałem czy to złudzenie czy fakt, ale teraz widzę podobne efekty: jazda autostradami z polskim ON to 6.8-6.9 i trudno poniżej tego zejść. Po zatankowaniu w A/D - mimo większych prędkości w D, spalanie jest mniejsze :/ Myślałem że temat kiepskiego paliwa w PL to już raczej przeszłość, ale...chyba niekoniecznie ( a nie tankuję na dziwnych stacjach - prawie wyłącznie BP i "sępen"). Ktoś ma podobne obserwacje ?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Zrobiłem prawie 2800km i - c mnie zaskoczyło, komp pokazał średnie spalanie na trasie na poziomie 6.5 litra/100km. To już drugi przypadek gdy po zatankowaniu obcego paliwa (austriackie i niemieckie w tym przypadku, a dodatkowo włoskie w lecie) auto wyraźnie mniej spala, jest też cichsze i chyba dynamiczniejsze. Poprzednio takie wrażenie odniosłem w lecie, ale nie wiedziałem czy to złudzenie czy fakt, ale teraz widzę podobne efekty: jazda autostradami z polskim ON to 6.8-6.9 i trudno poniżej tego zejść. Po zatankowaniu w A/D - mimo większych prędkości w D, spalanie jest mniejsze :/ Myślałem że temat kiepskiego paliwa w PL to już raczej przeszłość, ale...chyba niekoniecznie ( a nie tankuję na dziwnych stacjach - prawie wyłącznie BP i "sępen"). Ktoś ma podobne obserwacje ?
    Moja pali w każdym kraju tak samo. Poza Danią... bo tam jeździłem max 140 km/h a na zwykłych drogach 100
    pzdr

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    970
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Ktoś ma podobne obserwacje ?
    Chyba każdy kto okazjonalnie tankuje za granicą.
    Zachodnią.

    Z LPG też nie jest u nas pięknie, ale tego przynajmniej na stacjach nie "chrzczą".
    Niemcy teraz znów u nas tankują, ale pamiętam że na samym początku jak tylko mogli przyjeżdżać bez ograniczeń to przeważnie każdy zatankował raz i więcej nie próbował. Wiem czemu, kiedyś dużo jeździłem do Francji i Szwajcarii, wiele razy widziałem jak silnik cudownie "dostaje mocy" po wypalenia zatankowanego u nas paliwa i zalaniu "zachodnim". To były zamierzchłe czasy, silniki bez komputerów, każda zmiana właściwości paliwa natychmiast była odczuwalna (w nowych autach komputer do pewnego momentu eliminuje objawy, dopiero wlanie do zbiornika totalnego szajsu/rozpuszczalnika daje widoczny efekt).
    Teraz z jakością paliw nie jest tragicznie, bo stacjom bardziej opłaca się oszukiwanie na pomiarze (praktycznie bezkarne, kontrole są zapowiadane z miesięcznym wyprzedzeniem).

    Zawsze możemy się pocieszać że za wschodnią granicą jest gorzej, bo o ile białoruski odpowiednik CPN sprzedaje "prawie normalne" paliwa o tyle ukraińskie (niektóre? wszystkie?) stacje ... tego się nie da opowiedzieć, trzeba zatankować i przeżyć. Rosja to samo, u nich tłumiki wytrzymują góra rok (katalizatorów nie używają, chyba że ktoś pali banknotami w piecu i stać go na nowy po każdym tankowaniu) - dobra, przesadzam, podobno w Moskwie na którejś stacji jest "zachodnie" paliwo.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał ata Zobacz post

    Teraz z jakością paliw nie jest tragicznie, bo stacjom bardziej opłaca się oszukiwanie na pomiarze (praktycznie bezkarne, kontrole są zapowiadane z miesięcznym wyprzedzeniem).

    .
    Hmm, gdyby liczyć wg wlanych litrów to faktycznie to mogłoby uzasadnić "większe" spalanie, ale wg komputera? ten zlicza zdaje się z wtrysku więc kanty licznikowe nie wpływają na pomiar kompa...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Z LPG też nie jest u nas pięknie, ale tego przynajmniej na stacjach nie "chrzczą".
    Ech, nie ma to jak być optymistą....
    Dla Twojej wiadomości: LPG także "chrzczą" i to bardzo perfidnie w proporcjach mieszanki propanu/butanu. A znam ekstremalne przypadki nawet z wodą!
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    970
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    LPG także "chrzczą"
    To wiem, ale według moich informacji przekręt odbywa się na "wyższym poziomie" (nie na samej stacji). Poza wodą, bo ta jest za darmo i można ją "dodać" w każdej chwili. Jest wiele możliwości, na pewno nie o wszystkich wiemy.


    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Hmm, gdyby liczyć wg wlanych litrów to faktycznie to mogłoby uzasadnić "większe" spalanie, ale wg komputera? ten zlicza zdaje się z wtrysku więc kanty licznikowe nie wpływają na pomiar kompa...
    To co pokazuje komputer to jedno, a zużycie to drugie. Zaniżone parametry paliwa wpływają na wskazania komputera, co sam widziałeś. A przekręt na pomiarze widzisz dopiero przy tankowaniu, komputer nic tu nie pomoże chyba że notujesz gdzieś wszystko co pokazywał (ale ze względu na duży błąd pomiaru te średnie są praktycznie bezwartościowe).

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    To że na stacjach kantują na ilości paliwa to sam doświadczyłem. Pojechałem do Wieliczki z karnisterkiem 5l kupić benzynę do kosiarki i po nalaniu 5l zobaczyłem że karnister zapełniony jest w 3/4 a zawsze przy tankowaniu na innych stacjach był prawie pełny. Przy kasie na moją uwagę że coś nie halo jest z tym dystrybutorem usłyszałem że jest świeżo po legalizacji. Teraz ja i moja rodzina omijamy tą stacje z daleka.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    To że na stacjach kantują na ilości paliwa to sam doświadczyłem. Pojechałem do Wieliczki z karnisterkiem 5l kupić benzynę do kosiarki i po nalaniu 5l zobaczyłem że karnister zapełniony jest w 3/4 a zawsze przy tankowaniu na innych stacjach był prawie pełny. Przy kasie na moją uwagę że coś nie halo jest z tym dystrybutorem usłyszałem że jest świeżo po legalizacji. Teraz ja i moja rodzina omijamy tą stacje z daleka.
    Andy5 jakbyś mógł napisać która to stacja?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. odpowietrznik zbiornika wyrównawczego
    Napisany przez graves na forum Croma
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 29-02-2016, 13:52
  2. Odpowietrzenie zbiornika paliwa?
    Napisany przez kamil007 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-10-2014, 21:39
  3. położenie zbiornika płynu chłodzacego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-04-2013, 23:21
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-02-2013, 18:01
  5. Kapsel - alufelga oryginalna fiat Marea
    Napisany przez mikeangelo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-09-2009, 10:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korek do zbiornika spryskiwaczy fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl