Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009

    Głuchy dźwięk spod maski po przekręceniu kluczyka na zapłon

    Szanowni użytkownicy Cromek,
    czy u Was również po przekręceniu kluczyka na pozycję ON, czyli zapłon, spod maski słuchać coś jakby lekkie głuche uderzenie? Czy to jest dźwięk zwolnienia jakiejś blokady?

    Pozdrawiam,
    Kuba



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolego u mnie jedyny dźwięk po przekręceniu kluczyka to zwolnienie elektrycznej blokady kierownicy.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    476
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Tak jest. Po przekreceniu kluczyka winno byc slychac zwolnienie blokady kierownicy.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Okazuje się, że dźwięk pochodzi z pompy abs. Kładąc rękę na pompie i przekręcając kluczyk na zapłon, czuć lekki wstrząs pompy, a od strony kabiny słychać głuche puknięcie. Ktoś ma pomysł co to może być?

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Robiłeś diagnostykę układu? Możliwe, że (tylko dlaczego) uruchamiana jest pompa i stąd ten głuchy huk.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v
    Rocznik
    14.09.2007
    U mnie słuchać takie puknięcie w momencie, gdy gaśnie kontrolka świec żarowych.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v
    Rocznik
    14.09.2007
    I teraz sprawdziłem, jak trzymam wciśnięty hamulec, to nie słychać tego dźwięku



    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pomruff Zobacz post
    I teraz sprawdziłem, jak trzymam wciśnięty hamulec, to nie słychać tego dźwięku
    Dzięki za podpowiedź - sprawdzę, jak tylko moja Cromka wróci z serwisu.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pomruff Zobacz post
    I teraz sprawdziłem, jak trzymam wciśnięty hamulec, to nie słychać tego dźwięku
    Sprawdziłem - mam to samo. Dotykając lekko hamulca można wyczuć, że uderzenie przenosi się na niego - czuć wibracje.

    Zwróć uwagę, że nawet kiedy uruxhonisz już silnik i dopiero wtedy puscisz hamulec, to uderzenie mimo wszystko występuje.
    Pompa ABS? Co może się z nią dziać?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    52
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Panowie, podłączyłem się do samochodu i zrobiłem test wszystkich komponentów ABS. Identyczny dźwięk jestem w stanie wymusić tylko w jednym przypadku:
    1. Wciskam hamulec,
    2. Włączam zapłon
    3. Przechodzę do Multiecuscan -> ABS -> Testy
    4. Zawór główny 1

    W tym momencie słychać ten sam dźwięk i czuć wibracje na pedale hamulca. Jeżeli robię test bez wciśniętego hamulca, to słychać tylko przekaźnik.
    Sądzicie, że należy się tym przejmować? Wygląda tak, jakby zawór zawieszał się, a później już pracował normalnie.

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    Sądzicie, że należy się tym przejmować? Wygląda tak, jakby zawór zawieszał się, a później już pracował normalnie.
    Ja bym na początek wymienił płyn hamulcowy. Ale porządnie, nie tak jak to zwykle robią na stacjach obsługi (ściągają cały płyn ze zbiorniczka i po kilka kropel z każdego cylinderka, a w rurach zostaje stary). Majątku nie stracisz a może pomoże. Gwarancji nie daję, pompa ABS potrafi być uszkodzona na 1000 sposobów i daje milion różnych objawów.


 

Podobne tematy

  1. Po przekręceniu kluczyka, nic nie działa.
    Napisany przez jodlasty na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 11-07-2016, 20:43
  2. Seicento silnik gaśnie po przekręceniu kluczyka
    Napisany przez Epone na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-01-2014, 17:09
  3. prąd po przekręceniu kluczyka
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-08-2012, 12:46
  4. Fiat Bravo 1.9 Td Nie gaśnie po przekręceniu kluczyka !!!
    Napisany przez connect5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-07-2012, 10:33
  5. Marea buczy po przekręceniu kluczyka
    Napisany przez jad na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-12-2009, 10:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaplon dzwiek spod maski

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl