Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 70
Like Tree5lubi to!

Temat: Głośna praca silnika  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Byłem u kolejnego mechaniora. Zapytał kiedy zmieniałem olej, powiedziałem że 14tys km temu. Pytał jaki leje. Pokazałem opakowanie po valvoline 10w30. Powiedział żeby tego nie lać. Kazał wymienić na liqui moly 10w40 taki jak na zdjęciu i niby przestanie klepać. Wsumie i tak szykowałem się na wymianę oleju. Tylko czy zmiana na inny tzn zamiast 30 na 40, nie odbije się czkawką w innym punkcie?

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Jesli masz DPFa, to lepiej zostać przy 30... Jeśli nie, to nic nie zaszkodzi.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Teraz dojrzałem, że ten olej co Ci mechanik proponuje, jest z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. MoS2 zmniejsza tarcie między elementami metalowymi- to tak na krótko. Pytanie, czy usunęło by to przyczynę? Bo skutek pewnie tak...

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    30 czy 40 to nie ma znaczenia. Nie lał bym jednak żadnego 10, do tych silników jest przewidziany pełen syntetyk 5 i taki powinno się stosować.
    Ten Valvolne 5W30 co masz na pierwszym zdjęciu jest jak najbardziej odpowiedni i powinieneś stosować go dalej. Jednak co do przebiegu to już powienieneś zmienić i nie wierz w żadne long life. Osobiście przejeżdżam w granicach 10 i zlewam.
    kgorski lubi to.

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Jezdziłem na tym samym valvolinoe teraz na castrolu 5w40 nie ma żadnej różnicy. Wymieniam co 10tkm

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Kurcze, nie zauważyłem, że tam jest 10W :/ Oczywiście zgadzam się, że lepiej nie zmieniać kiedy jest full syntetyk. Taki ma być i kropka. Dokładnie, to co napisał Voyager1, zmieniać co 10 tyś. A co do 30 czy 40, to chyba jednak ma znaczenie... Ale, chyba nie przy Twoim problemie.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Damazy, kręcisz się jak mucha w rosole, odpal auto bez paska wieloklinowego, co wskaże bądź wyeliminuje połowę możliwych przyczyn hałasu. Olejem tego hałasu nie naprawisz (co nie znaczy że po tym przebiegu mógłbyś już wymienić).

    Poza tym: Lepkość oleju nie ma nic do DPFa! Ma znaczenie klasa C3 lub C4.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    A co do 30 czy 40, to chyba jednak ma znaczenie...
    Tak ma. 40 jest wytrzymalsza w wysokich temperaturach, ale nie mieszkamy w Afryce gdzie dzień w dzień żar leje się z nieba. Za to 30 zaczęto produkować nisko popiołowe z przeznaczeniem do silników z filtrem DPF. Jednak olej o dobrych parametrach z 40 też będzie dobry. Kiedyś nawet ASO lało olej który niby nie był pod DPF bo...bo nie mieli takiego

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    teraz na castrolu 5w40 nie ma żadnej różnicy
    Też stosowałem Castrola kiedyś i kiedy prawie zbliżał się czas wymiany to silniki pobierały olej. Zacząłem potem stosować Shella i ten problem nie występuje.

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Olejem tego hałasu nie naprawisz (co nie znaczy że po tym przebiegu mógłbyś już wymienić).
    Otóż to.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Też mnie ten argument nie przekonuje. Odkąd mam to auto zawsze lałem tego valvoline 5w30 co 15tys km. I nic nigdy nie stukało. Nagle mechanik każe mi lać olej zupełnie inny. Moja Croma posiada DPF. Co do odpalenia bez paska pk to sytuacja wyglądała tak że dziś rano gdy odpaliłem to stukało, gdy dojechałem do mechanika to przestało. Więc gdyby zdjął ten pasek to nie byłoby różnicy chociaż mu to sugerowałem. Swoje sugestie na temat oleju argumentował tym że auto ma już ponad 220tys przebiegu. Nie rozumiem dlaczego oni tak panicznie wszyscy boją się odpalić bez paska i obadać te rolki. Z początku po przesłanym filmiku sugerował że to może klepać uszkodzona panewka. Trafić na dobrego mechanika w moim mieście jest chyba niewykonalne.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Stetoskop za 20 zł z Allegro i osłuchać silnik, ale ten ostatni film brzmi bardzo nieciekawie, ja bym odstawił auto do diagnozy i nie jeździł bo to już nie stuka, to nap...a i brzmi bardzo rytmicznie z silnikiem co najgorsze. Ja widzę dwie opcje: albo porządny prawdziwy mechanik, albo kupujesz sprzęt i walczysz sam. Żadne czary mary z olejem i inne zabiegi Voodoo tu trzeba diagnozować!

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Wymień olej i dobrze się mu przyjżyj czy nie ma opiłków , rozetnij filtr i też pod lupę. Pasek też ściągnij to 15min to conieco sie wyjaśni.Warto by było też zdjąc pokrywe rozrządu.Do dzieła
    lisekg i Capsel lubią to.

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    43
    Postów
    95
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Mam 2.4
    Zrobiłem remont całego motoru
    Wymienlem wal, panewki , korby , hydro , zrobiona cala glowica .
    I co ?
    Dalej napier....... Jak stary ciągnik .

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    U mnie narazie samo ucichło. Co prawda w ubiegłym tygodniu wymieniłem olej ale na taki sam jaki lałem zawsze. Cuda [emoji848][emoji41]

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    No i wykrakałem. Chyba mnie usłyszał. Od dziś znowu stuka z tym że teraz jest pewna zależność od klimy. Z włączoną klimą to stukanie jest przerywane a gdy wyłączę klimę to stuka ciągiem [emoji848]

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Dziwię się że jeszcze nikt Ci nie zasugerował żeby uruchomić silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym..

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Dziwię się że jeszcze nikt Ci nie zasugerował żeby uruchomić silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym..
    Sugerowało wielu, ale Damazy się nie słucha.
    A tak na poważnie spróbuj podjechać na dawne EZNS-y (za Legrametem) do pana Dajnowskiego, naprawdę się zna na robocie.
    damazy61 lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 08:13
  2. Głośna praca silnika
    Napisany przez Rafson na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-12-2013, 11:12
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 22:58
  4. Głośna praca silnika
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-05-2012, 16:29
  5. nierównomierna praca silnika
    Napisany przez tad42 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-10-2010, 02:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446glosna-praca-silnika-38320

croma glosna praca silnikaglisna praca silnika croma 1.9twarda praca silnika 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl