Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    OPOLE
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    croma

    filtr cząstek stałych

    Witam. Mam problem z filtrem cząstek stałych w Cromie 1,9 150 KM. Jak można go usunąć i czy nie będzie to szkodliwe dla silnika?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Najprościej opuścić cały wydech zdejmując go z wieszaków, naciąć dpf od góry wywalić z niego bebechy i zaspawać wtedy ingerencja nie będzie widoczna na pierwszy rzut oka. Potem jeszcze wyłączenie obsługi dpf w ecu i problem dpf znika na zawsze A co do szkodliwości to raczej wpłynie to silnikowi na dobre.
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 25-03-2012 o 11:18
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Potem jeszcze wyłączenie obsługi dpf w ecu i problem dpf znika na zawsze
    A to można sobie tak po prostu usunąć/wyłączyć?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Po podłączeniu komputera i zmianie programu sterującego można.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Może nie dokładnie wyłącza się obsługę dpf tylko oszukuje się komputer odnośnie stopnia zatkania filtra dpf który wtedy wynosi cały czas 0% Podejrzewam że samo wycięcie filtra bez zmiany oprogramowania zaskutkowałoby jakimś błędem i przejściem auta w tryb awaryjny
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Podejrzewam że samo wycięcie filtra bez zmiany oprogramowania zaskutkowałoby jakimś błędem i przejściem auta w tryb awaryjny
    Dokładnie tak.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Może nie dokładnie wyłącza się obsługę dpf tylko oszukuje się komputer odnośnie stopnia zatkania filtra dpf który wtedy wynosi cały czas 0%
    Dla niektórych to szczegół ale dla mnie ważny. To nie zmiana softu w ECU tylko odpowiednie oszukanie ECU że filtr cząstek stałych sobie ciągle jest i działa. Podejrzewam, że nawet do kompa się podłączać nie trzeba przy całej operacji tylko wpinają jakiś emulator i tyle..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    byrrt , faktycznie są jak to się mówi dwie szkoły. Jedna to zmiana oprogramowania, albo pirackie sterowanie, czyli przerobione albo nawet oryginalne od wersji bez filtra. Tylko osobiście nie mam pojęcia jak to by tu wyglądało, druga metoda to tak zwany emulator. Czyli odpowiedni chip(opornik, różnie bywa) wstawiony w miejsce czujnika, który oszukuje komputer. Które rozwiązanie jest lepsze? Sprawa dyskusyjna, ważne, że oba działają.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Lepsze i pewnie "czystsze" będzie wgranie innego softu tylko jeżeli ma się do niego dostęp a z tym pewnie różnie. Jak były wersje bez tego filtra i soft pasuje 1:1 to spoko ale nie sądzę bo i pewnie ECU jest lekko zmienione.. Z resztą nie ważne - ważne że się da i są ludki które nad tym panują
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    jeżeli ma się do niego dostęp
    Dobre warsztaty tłumikarskie mają

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    soft pasuje 1:1 to spoko ale nie sądzę bo i pewnie ECU jest lekko zmienione.
    wątpię, żeby się opłacało robić dwa różne kompy. Ale jest jedno małe ale, to co napisałem o zmianie softu dotyczy toyoty z D-cat, tam wiem na 100%, że tak się to robi, w fiacie nie mogę dać gwarancji.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Osobiście polecam wgranie softa z jak to nazwę ''wyłączoną'' obsługą dpf i przy okazji lekkie ''dłubnięcie'' silnika. Użytkuję swoją Cromę od ponad roku i zaraz po kupnie wyciąłem dpf i przy okazji zmian w sofcie koleś troszeczkę pogrzebał co by auto trochę ciągnęło i przerobił też mapę od egr tak że teraz jest cały czas zamknięty i dzięki temu Croma lepiej zbiera się ''z dołu''. Napisz jak coś jaką dokładnie masz Crome to może coś pomogę odnośnie softa
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    mój ostatnio cos zaczal dymić i spalanie czasem na trasie wychodzi 5.6 co jest raczej objawem ciągłego wypalania dpf i tak się zastanawiam czy tez go nie wywalić z auta.
    Powiedz pawliczex kto ci to robił i ile to kosztuje.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Sam filtr dpf wywaliłem sam. W cromie jest to dość proste. Wystarczyło odkręcić 3 śrubki bodajże za elementem elastycznym i opuszczenie całego wydechu po zdjęciu z wieszaków. Potem w dpfie od góry zrobiłem nacięcie tak aby dało się odgiąć kawałek blachy tak żeby można było przy pomocy jakiegoś większego śrubokręta wywalić zawartość i potem zaspawać. A soft przerobił mi znajomy i wszystko kosztowało mnie 150zl za przekminienie softa plus 6-ciopak browarka dla kumpla za pospawanie migomatem
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jutro pokombinuje u siebie i spróbuje wypalic dpf'a fes'em jak sie da. a jak coś to trzeba będzie chyba pomyśleć nad wywaleniem jego

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2012
    Skąd
    Jelenia Góra
    Wiek
    38
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V MTJ 150 KM
    Można spróbować jak tu
    AutoKącik.PL: Zrób to sam - Croma, Tipo, Tempra i inne Fiaty
    ale ja osobiście jakbym wycinał to wyciąłbym z profesjomalną modyfikacją softu.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 18:15
  2. Ciśnienie w ciepłych oponach
    Napisany przez piotrekb na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 25-03-2012, 20:21
  3. [zawieszenie] Piski opon na łukach przy małych prędkościach
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-08-2009, 19:05
  4. [wycieraczki] Stała praca wycieraczek
    Napisany przez maciejka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-07-2009, 19:42
  5. [silnik] dużo białych spalin
    Napisany przez Stolski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-03-2009, 18:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma filtr dpf

jak oszukac brak filtru dpf

filtr dpf fiat croma

fiat croma bez dpfforum fiat croma filtrfiat croma dpffiltr czastek stalych fiat cromausuwanie dpf fiat cromaczy fiat croma ma filtr dpfproblem z dpf croma 2009dpf fiat cromawypalanie dpf croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl