Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree3lubi to!

Temat: Fiat Croma 2.4JTD vs Opel Vectra C kombi 3.0CDTI  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Opis ciekawy i wyczerpujący. Widać, że Kolega ma wiedzę i doświadczenie.
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Skrzynia przy motorach 3,0d to słynny GM(Opel tak jak w Cromie M32 ) który nie wytrzymuje momentu obrotowego silnika i jak ktoś lubił szybkie starty to skrzynie się sypią.
    Ale ta skrzynią to mnie zaskoczyłeś. Taki mariaż Toż to siok jak mawiał Pawlak do Kargula.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    No niestety to był czas kiedy BMW dało do opla fajny silnik 2,5 TDS zwany w Oplu 2,5D o mniejszej mocy bo 130KM kładli to do Omegi.
    W zamian Opel dał automat który sparowali właśnie z silnikiem 3,0d. Silniki benzynowe miały skrzynie ZF. W nich znowu pękały kosze wstecznego, ale to zdarza się rzadko i sama skrzynia jest raczej bardzo wytrzymała. W poliftowych egzemplarzach były silniki benzynowe o kodzie M54 lubują się one w piciu oleju.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dodam jeszcze,że E39 jest chyba jednym z najgorszych samochodów na świecie biorąc pod uwagę nagłośnienie. Fabryczne audio to DNO! Szczególnie Philipsy, były też Alpine- ale wcale to jakoś dobrze też nie grało. Dlatego tak dużo samochodów ma zamontowane tradycyjne radio 1 din(z 2 din jest problem z upchnięciem ze względu na rurę biegnącą za radiem)w bardzo paskudnej maskownicy . Te wersje z navi grały sporo lepiej, ale tam znowu jest awaryjny moduł BM54.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Dla wielu zakochanych w bawarkach a nie mających takiego doświadczenia jak Ty właśnie "świat zawirował" Niestety przy kupnie samochodu a szczególnie używki trzeba bardzo dokładnie liczyć siły na zamiary a nie kierować się impulsem bo można się bardzo przykro rozczarować

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    A powiedz mi kolego jak wygląda sprawa z manualną skrzynią z 3.0d,oczywiście będę szukać jak najbogatszej wersji w tych pieniądzach.

    Co do E38 owszem rozpatrywałem jego zakup ale byłem pewien że jest o wiele droższa w utrzymania od E39 a ty mnie bardzo zdziwiłeś.... teraz to mam dylemat Powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z automatem w E38 z silnikiem 3.0d.
    Ostatnio edytowane przez Toporzak ; 10-11-2017 o 18:08

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    3.0d w manualu jest świetne. Dwumas trwały, skrzynia wieczna. Tylko jest jeden problem...manual w połączeniu z 3.0d- to jak trafić 6 w totka. Ludzie chyba jednak wolą automaty.
    Jednak skrzyni GM też nie należy się wystrzegać jak ognia. Jeździ tego dużo i nie ma problemów jak się odpowiednio dba i szanuje. Chociażby znajomy posiada 3.0d z GM i ponad 5 lat jeździ tym bez żadnego kłopotu.
    W E38 większość silników to V8 (o V12 nie sposób zapomnieć), dlatego jest to auto dość drogie w utrzymaniu. V8 poliftowe ma również zmienne fazy rozrządu tzw. Vanos który w wielu autach już grzechocze. Koszt zrobienia tego jest duży i musi to zrobić osoba która się na tym zna(zwykły Janusz nie ogarnie),w tych motorach rozrząd też nie jest wieczny-wycierają się i pękają ślizgi zrobione z tworzywa. W poliftach jest też alternator chłodzony cieczą. W E38 Był jeszcze jeden silnik- 4,0d(V8 w dieslu) który robił niesamowity przeciąg ale miał kłopoty z drogimi sterownikami turbin...2 turbin. No i 600Nm skutecznie niszczyło skrzynie biegów.
    A 3.0d to można powiedzieć wersja najbardziej ekonomiczna i w odróżnieniu do E39 jest taka sama skrzynie jak 735 i 740, czyli 5hp24 produkcji ZF o której już wspominałem( ta skrzynia była również w Audi ) Dlatego E38 z tym silnikiem jest autem na które naprawdę warto zwrócić uwagę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Dla wielu zakochanych w bawarkach a nie mających takiego doświadczenia jak Ty właśnie "świat zawirował"
    Eee tam. Miałem E39 przez 5 lat 2 miesiące i 28 dni i uważam, że było to jedno z najlepszych aut jakie miałem
    2.jpg
    Capsel lubi to.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    A powiedz mi jaki jest koszt wymiany takiego Vanosa przy silniku 4.4 286KM w e38 bo nie ukrywam że można kupić taką e38 w dobrej cenie i zagazowac. Jeśli można prosić to napisz mi ceny,koszta takiego silnika w eksploatacji,co się w nim psuje i jakie mogą być związane koszta z naprawa.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Nie ma dobrych V8 w dobrej cenie. Jak jest w dobrej cenie to znaczy, że coś mu dolega.
    Do silnika M62TUB44 Vanosy + rozrząd + robocizna....ok 10000
    Tak poza tym większych bolączek nie ma. Tutaj jest więcej na temat vanosów w M62 Regeneracja vanosow, naprawa vanosow, regeneracja vanosa M62, e39, e53,e38, X5 | KLINIKA BMW .
    Nie jest to najtańszy motor. Sam termostat kosztuje 200,świece też koło tego, remont alternatora ze względu na jego...całokształt ok 1000-1500. Czujniki Wału, wałka w granicach 400-600 i BMW na zamiennikach nie chodzi. Odma jakieś 200+ 200 uszczelki.Przepływomierz około 1000. Ale myślę, że nie ma co wydziwiać i wywoływać cen rzeczy które mogą się nie zepsuć do końca żywota auta. Jakby tak liczył to by nic nie kupił.
    Był silnik M60 4 litry też 286 KM był prostszy, nie posiadał on vanosów i był zwykły alternator tak samo jak w M62b44(do roku 98)
    PS. Założyć przyzwoitą instalację LPG też trzeba dać koło 4.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Co do instalacji,koszta rzędu 4-6 tys nie przerażają mnie ale ten Vanos,rozrząd plus robocizna Ale tak jak piszesz nie ma co gdybać bo jest taka możliwość że przez czas użytkowania takiej BMW może się to nie zepsuć i zostaną nam same koszta zwykłej eksploatacji.Cały czas rozmyślam nad tym 3.0d ale w obecnej chwili nie ma na czym oka zawiesić w przeciwieństwie do 4.4... No nic pierw zacznę od poszukiwań 3.0d,dziękuje za pomoc i życzę miłego dnia.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    30
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Croma 1.9 MultiJet 16V 150KM
    Rocznik
    2008
    E39 i 3.0D fajne autko moje marzenie kiedyś również . Kolegę parę lat temu przymierzał się do takiego ale ochłonął i kupił E46 318d . Wszyscy się śmiali ,że kupił najsłabszego diesla z przebiegiem 220 tys . Był to wtedy najmniejszy autentyczny przebieg w Niemczech jaki znalazł .Było to z 6-7 lat temu .Auto ma do dziś ma już ponad 350 tys km i ma się dobrze Grunt to tak jak piszą koledzy wyżej kupić uczciwe nie kombinowane i na bieżąco serwisowane auto . Tak naprawdę każde używane auto miewa fochy jedne droższe drugie tańsze

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    114
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Powiem tak. Kumpel miał E39 z 4,4 i popłynął finansowo. Była już ciut podmęczona życiem i niestety co chwila wymagała wkładu, a tam obojętnie co drenowało portfel do cna. Rachunki za części były naprawdę duże. Po jego doświadczeniach wiedząc co z czym i jak nie poszedł bym tą drogą.
    Teraz ogólnie jest dużo aut na sprzedaż różnych marek z takimi silnikami. Po 1 spalanie oscyluje 20 litrów, części drogie i w obecnym czasie polisy OC za te pojemności to są sumy z kosmosu.
    A 3.0d jest silnikiem trwałym, mocnym i palącym nieco więcej od naszych Jtd
    Silnika M47 2.0d nie chciał bym. Napiszę, że Jtd jest lepszy pod każdym względem... oprócz kultury pracy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS. Auta z silnikami V8 różnią się bardzo mechanicznie od reszty. E39 z V8 ma inne zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy niż pozostałe modele. Nie ma maglownicy tylko przekładnię.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No niestety kiedys to auto z silnikiem 4,4 pewnie kosztowalo duza waliche pieniędzy i kogos kto je kupil bylo stac na utrzymanie a teraz to stare szroty za wzglednie male pieniądze ktore moga doprowadzic do ruiny lub rozwodu

    Znajomy tez ma c-klase amg juz rok pod szmata stoi bo cos tam padlo w silniku tarcze tez u tokarza przetaczaltakze wiocha....niestety niski koszt zakupu a koszty eksplatacji jak nowki

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Posłucham się madrzejszych i będę rozglądać się za e38 z 3.0d najbezpieczniejsza opcja dla mnie 😊 która nie zrujnuje mojego budżetu.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Witam,niestety muszę sobie odpuścić BMW i wracam do kupna Cromy z silnikiem 2.4 JTD. Wpadła mi w oko https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...-ID6zjxBE.html czy jest ktoś z tych okolić i mógłby zerknąć na nią? Panowie czemu jest tak mało Crom z tym silnikiem?? Z tego co wyczytałem to nie jest to kiepska jednostka i ma ona dość dobre opinie... rozumiem że jest ona dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i dlatego chciałem się zapytać was,czy to jest tak nieudane połączenie że jest ich tak mało na sprzedaż???

  15. #29
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czy nieudane, raczej nie. Ogólnie mało ich wyprodukowano.

    Ten egzemplarz, który znałeś wygląda na malowany egzemplarz, przebieg mało prawdopodobny ( typowo handlarski), jeśli Ci to nie przeszkadza to czemu nie.

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Toporzak Zobacz post
    Witam,niestety muszę sobie odpuścić BMW i wracam do kupna Cromy z silnikiem 2.4 JTD. Wpadła mi w oko https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...-ID6zjxBE.html czy jest ktoś z tych okolić i mógłby zerknąć na nią? Panowie czemu jest tak mało Crom z tym silnikiem?? Z tego co wyczytałem to nie jest to kiepska jednostka i ma ona dość dobre opinie... rozumiem że jest ona dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i dlatego chciałem się zapytać was,czy to jest tak nieudane połączenie że jest ich tak mało na sprzedaż???
    porozmawiaj ze sprzedawcą i poproś o numer VIN oraz zdjęcia w dobrej jakości.

    nie jestem pewien ale chyba na wyświetlaczu jakiś błąd jest pokazany. świeci się kontrolka spalonej żarówki, wątpię żeby handlarz sobie z wymianą żarówki nie poradził.

    na zdjęciach widać też, że nikt nie siedzi na przednich fotelach a świeci się kontrolka niezapiętych pasów, jeśli dobrze pamiętam umieszczenie tej kontrolki.

    niestety zdjęcia w niskiej rozdzielczości i nie mogę powiększyć.

    co do wyglądu zewnętrznego to widać że jest, był trochę poobijane. jeśli to małe, parkingowe obcierki to nie ma co się ich bać.
    Pozdrawiam



 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-05-2017, 22:19
  2. Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 150KM & Opel Vectra C 1.8 140KM
    Napisany przez seweryn58 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2015, 23:19
  3. tarcze hamulcowe , fiat croma , saab 9-3 ,vectra mk 2
    Napisany przez tomo82 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-04-2015, 23:33
  4. fiat croma a vectra c
    Napisany przez frogvw na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-02-2015, 15:25
  5. Fiat Croma 2.4jtd 20v. Dużo pali i brak mocy.
    Napisany przez Man2525 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2014, 07:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl